Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/130

Viestiketju: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

  1. #31
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Jos nuo Elieliltä nykyisin lähtevät seutubussit sekä Kamppiin saapuvat sisäiset linjat halutaan siirtää lähiliikenneterminaaliin sen vapauduttua länsiväylän busseista, niin ihmettelen miten bussit saadaan järkevästi ohjattua Manskulle kun nykyään ainoa sisään -ja ulosajo on Lapinrinteelle? Lapinlahdenkadun asukkaat tuskin haluavat bussirallia kadulleen! Kirkkonummen bussien siirtäminen sinne on ainakin järkevää ja tietenkin olisi hyvä saada sinne myös linjat 39,41,45,47,70T ja 205 jolloin ne eivät olisi vaikeuttamassa kolmosten liikkumista Fredalla, mutta, miten tuo käytännössä onnistuisi?

  2. #32

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    ihmettelen miten bussit saadaan järkevästi ohjattua Manskulle kun nykyään ainoa sisään -ja ulosajo on Lapinrinteelle?
    Espoon terminaalista on kyllä ainakin ajoväylä kaukoliikenteen terminaaliin, joten ainakin on periaatteessa mahdollista ajaa sitä kautta Manskulle. Kaukoliikenteen terminaalin suu vain taitaa nykyäänkin olla aika tukkoinen, eli sille pitäisi ainakin asentaa selvästi vahvemmat valoetuudet tuossa kuviossa. Eikä kaukoliikenteen terminaali itsekään välttämättä sovellu sille lisäliikenteen määrälle.

  3. #33
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Kampin Espoon terminaaliin on, oma erillinen, toinen ajoyhteys myös Jaakonkadulta, jota tällä hetkelläkin käytettään varayhteytenä. Tämä toimisi luonnollisesti varsinaisena ajoväylänä ko. terminaaliin, jos linjat 39, 41, 45, 47, 70T ja 205 tai joitain Elielinaukion linjoja päätettäisiin siirtää sinne länsimetron valmistuttua. Yksi asia siinä kuitenkin on: matkustajien purku pitäisi tapahtua muualla kuin nykyisissä purkulaitureissa, sillä siltä suunnalta ei pääse niihin. Mutta ko. asia voidaan toki hoitaa nykyisissä lähtölaitureissakin, joten ei ongelmaa.

    http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/karta...nki/kamppi.htm

    Google-karttapiirros, johon piirsin bussilinjojen ajoyhteydet eri suunnista

    Toivottavasti selvensi asiaa?
    Viimeisin muokkaaja vristo; 17.12.2009 kello 05:20. Syy: korjaus
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  4. #34
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2819

    oletus Kampin terminaali 2014

    Kun länsimetro valmistuu niin Kampin terminaalissa vapautuu laitureita. Mitkä bussit sirtyvät sinne sitten vuonna 2014?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 06.12.2010 kello 21:01. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  5. #35
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6710

    oletus Vs: Kampin terminaali 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Kun länsimetro valmistuu niin Kampin terminaalissa vapautuu laitureita. Mitkä bussit sirtyvät sinne sitten vuonna 2014?
    2016 taitaa olla lähempänä totuutta. Päätöksiä ei ole. Mä toivoisin, että tuossa vaiheessa Topeliusta nyt kulkevat bussit ajaisivat Manskua Elielille ja 200-, 300- ja 400-sarjan seutulinjoja ajettaisiin Kamppiin. Vaihtoehtoja on lukuisia, esim 200 Mechelininkatua ja 400 Manskua ja P Rautatiekatua.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #36

    Liittynyt
    06.09.2010
    Viestejä
    53

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Kunhan se metro ensin joskus valmistuu, niin sitten näkee minkä verran vuoroja vähennetään. Voi olla ettei kirkkonummen suunnasta vähennetä yhtään vuoroja ja sitten ne voisivat lähteä espoon terminaalista. Kuka menee jatkuvasti pysähtelevään metroon kun parhaimmillaan kirkkonummelta lähdön jälkeen ei ole kovin montaa pysähdystä.

  7. #37
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6710

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kuru Näytä viesti
    Kuka menee jatkuvasti pysähtelevään metroon kun parhaimmillaan kirkkonummelta lähdön jälkeen ei ole kovin montaa pysähdystä.
    Ne, joiden on pakko.

    Käsittääkseni Kirkkonummen linjoista ei ole tarkoitus tehdä ainakaan kokonaan liityntälinjoja, mutta aika näyttää. HSL:hän sen määrää, Kirkkonummen kunta lausuu (ja maksaa) ja asukkaat menee sitten sillä, mitä tarjotaan.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 07.12.2010 kello 21:57. Syy: äö
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #38
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Miksi Kirkkonummelaisia ei ohjata liityntälinjoina rautatieasemalle ja metroasemalle? Rautatieasemaltaan he pääsisivät 31-43 minuutissa Keskusrautatieasemalle (tai tulevaisuudessa Kamppiin minne busseillakin olisivat päässeet)?
    Jos junia kulkee tarpeeksi tiuhaan niin 40 minuutin bussimatkan voi vaihtaa liityntämatkaan junan kera jopa ilman lisämatka-aikaa. Matinkylään päättyvillä vuoroilla taasen voisivat matkustaa vaihdotta Isoon omenaan matkustajat ja siitä eteenpäin muutamassa minuutissa muille Espoon metroasemille matkaavat. Ruoholahteen tai Kamppiin ilman Pisaraa matkaava voi kävelyn sijaan mennä loppumatkan myös Ysillä; mutta taasen Kamppia idemmäs matkaavien matka-aika lyhenee.

    Toki nytkin voi junan valita mutta tarvitaanko kahta rinnakkaista järjestelmää Helsinki-Kirkkonummi-välille? Eiköhän säästyvillä rahoilla saada muutama lisäjunayksikkö palvelemaan Kirkkonummen ja Helsingin väliä, pysähtyen samoilla asemilla kuin Y-junat mutta jatkamatta Kirkkonummea lännemmäs.

  9. #39
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    23.10.2010
    Viestejä
    200

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Yleensä en bussiliikennettä puolusta, mutta tässä teen poikkeuksen. Länsimetro edes Kivenlahteen ulottuvana ei korvaa bussiliikenteen tarvetta Kirkkonummelle. Alue on laaja ja hajanainen, vielä vaaraton, mutta jatkuvasti kasvava amerikkalaisittain suunniteltu autoalue, vähän kuin Nurmijärvikin. Bussilinjat palvelevat monine eri [epäselvine] kirjainvariaatioineen syrjäisiäkin alueita. Bussilinjojen ohjaaminen Kirkkonummen keskustaan ei ole järkevää, vaan parasta olisi siirtymäkauden loputtua muuttaa linjat tavallisiksi kaupunkilinjoiksi "170-sarja", joita liikennöitäisiin Länkkäriä pitkin Helsinkiin, osaa Larunkin kautta ainakin illemmalla. Ne tukisivat metroa ja samalla Helsingin sekä Espoon hiljaisen ajan verkkoa ja toisivat kivan bonuksen oikein suunniteltuina.

    En siis kannata moista ratkaisua. Eniten olen huolestunut Lehtisaaren yhteyksistä, joita kurjistetaan metron takia. 194 ja 195 olisi tullut jättää ennalleen, koska Lehtisaaresta on todella heikosti yhteyksiä keskustaan. Vaihdot nilkuttavaan ratikkaan eivät ole käypiä ratkaisuja.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 08.12.2010 kello 08:27. Syy: kiroilu pois

  10. #40

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut I-Tuovinen Näytä viesti
    En siis kannata moista ratkaisua. Eniten olen huolestunut Lehtisaaren yhteyksistä, joita kurjistetaan metron takia. 194 ja 195 olisi tullut jättää ennalleen, koska Lehtisaaresta on todella heikosti yhteyksiä keskustaan. Vaihdot nilkuttavaan ratikkaan eivät ole käypiä ratkaisuja.
    Ehkä aika kultaa muistot, mutta joskus 80-luvulla kuljettiin Lehtisaaresta yhdistelmällä bussi (oliko se 34, vai mikä se bussi nyt oli?) ja nelonen ihan mukavasti. Keilaniemeen on muuten ihan sama matka kuin Munkkiniemeen Lehtisaaresta jos metrosta tykkää.

  11. #41

    Liittynyt
    06.09.2010
    Viestejä
    53

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ne, joiden on pakko.

    Käsittääkseni Kirkkonummen linjoista ei ole tarkoitus tehdä ainakaan kokonaan liityntälinjoja, mutta aika näyttää. HSL:hän sen määrää, Kirkkonummen kunta lausuu (ja maksaa) ja asukkaat menee sitten sillä, mitä tarjotaan.
    Kyllähän joku viisas jo länsiväylässä väläytti että kirkkonummelta vain matinkylään menisi bussit. Sitten pitäisi toivoa että metro kulkisi melko jatkuvasti helsinkiin ja olisi oikeasti toimintavarma.

    ---------- Viesti lisätty kello 21:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 21:29 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti

    Toki nytkin voi junan valita mutta tarvitaanko kahta rinnakkaista järjestelmää Helsinki-Kirkkonummi-välille? Eiköhän säästyvillä rahoilla saada muutama lisäjunayksikkö palvelemaan Kirkkonummen ja Helsingin väliä, pysähtyen samoilla asemilla kuin Y-junat mutta jatkamatta Kirkkonummea lännemmäs.
    Niin, junallakin pääsee, mutta aika paljon kulkee ihmisiä muualle kuin rautatien varteen. Sehän se ongelma nyttenkin on. Mikäli vuoroja vähennettäisiin sitten jos jossakin raossa haluaisi kirkkonummelle niin ensin metrolla rautatieasemalle, sieltä sitten junalla ja sitten ehkä bussilla.

  12. #42
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kuru Näytä viesti
    Niin, junallakin pääsee, mutta aika paljon kulkee ihmisiä muualle kuin rautatien varteen. Sehän se ongelma nyttenkin on. Mikäli vuoroja vähennettäisiin sitten jos jossakin raossa haluaisi kirkkonummelle niin ensin metrolla rautatieasemalle, sieltä sitten junalla ja sitten ehkä bussilla.
    Matinkylään kulkeva bussi+vaihto metroon olisi tarpeeksi hyvä yhteys Kirkkonummelle. Ja jos haluaa bussilla Kirkkonummelle, joutuuhan silloinkin menemään metrolla Kamppiin ja siitä bussilla ja sitten ehkä vielä bussilla. Kampista Rautatieasemalle on kävelymatka ja Ruoholahdesta tai Lauttasaaresta matkaava meisi toki metro+bussi-yhdistelmällä. Ei vain ole järkeä ajaa Kampin ja Matinkylän väliä busseilla ja metroilla, vaikka itse bussin valitsisinkin.

    Miksi yleensäkin metro tehdään sinne missä bussilla pääsee nopeammin? Kuten Itäväylälle ja Länsiväylälle. Metro olisi pitänyt rakentaa mieluummin Laajasalo-Kamppi-Munkkivuori-Leppävaara ja Lentoasema-Malmi-Itäkeskus-Laajasalo-Hakaniemi-Pasila-väleille, joita on hitaampi matkustaa bussilla:
    Lentoasema-Malmi-Itäkeskus: Bussi 35-55 min; Metro 20-25 min
    Itäkeskus-Laajasalo: Bussi 20-30 min; Metro 6-8 min
    Laajasalo-Kamppi: Bussi 35-45 min; Metro 10 min
    Kamppi-Munkkivuori: Bussi 17-26 min; Metro 8 min
    Kamppi-Leppävaara: Bussi 27-36 min; Metro 15 min
    Munkkivuori-Leppävaara: Bussi 25-30 min; Metro 7 min
    Hakaniemi-Pasila: Bussi 13-17 min; Metro 3 min

  13. #43

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Mitä jos ne Kirkkonummen bussit ajaisivat Otaniemen kautta Pasilaan ja sieltä edelleen vaikka Lentokentälle?

  14. #44

    Liittynyt
    06.09.2010
    Viestejä
    53

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti

    Miksi yleensäkin metro tehdään sinne missä bussilla pääsee nopeammin?
    Järjellähän ei ole mitään tekemistä metron kanssa, vaan poliittisella halulla saada se metro espooseen.

    Vielä tuskin kukaan tietää mikä on oikea päivämäärä kun metro kulkee, koskaan ei louhintatöissä tiedä minkälaiseen kiveen törmää, kairaukset kertoo sen mitä on siinä kohdassa vain.

    ---------- Viesti lisätty kello 16:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:08 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Mitä jos ne Kirkkonummen bussit ajaisivat Otaniemen kautta Pasilaan ja sieltä edelleen vaikka Lentokentälle?
    Niin tai kivenlahti-otaniemi-lentokenttä ja vois vähentää espoon nelosen vuoroja. Mikäli hsl suunnittelee mitään järkevää niin saas nähä mitä keksivät.

  15. #45

    Liittynyt
    04.12.2006
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    95

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Miksi yleensäkin metro tehdään sinne missä bussilla pääsee nopeammin? Kuten Itäväylälle ja Länsiväylälle.
    No huh huh. Juuri metron ansiotahan on, että Itäväylällä edes jotenkuten liikenne toimii. Oletko ollut näkemässä itä-Helsingin tilannetta ennen metroa? Vaikka asukasmäärät on vaihdelleet molempiin suuntiin, oli bussien massaliikenne keskustan ja idän välillä loppuvaiheessa paikoin todella ruuhkaista. Totta kai siellä nyt kulkee bussi siedettävästi, koska raideliikenteen käyttöaste on korkea.

    Länsimetron jälkeen ei ole yhtään säteittäistä suuntaa pk-seudulla jäljellä, johon pelkästään olemassaolevan asukasmäärän tai työpaikkojen takia kannattaisi rakentaa raskas raideliikenne. Se on vain lisäarvo, jos matka hiukan nopeutuu. Sen sijaan poikittaisilla yhteyksillä edellytyksiä olisi. Länsimetrosta puhuttaessa aivan liian usein unohdetaan se, että aika harva jää varmaan Espoon suunnan busseista Kampin keskukseen. Bussin nopea matka-aika on Kampin keskukseen, josta joutuu nyt vaihtamaan huomattavan hitaisiin kulkuneuvoihin maan päällä, aina kun määränpää on muualla kuin Kampissa tai nykymetron varrella. Nyt Länsi-itä-akselin vaihto poistuu, ja matkat itäiseen kantakaupunkiin nopeutuvat huomattavasti. Luode-pohjoinen-koillinen -sektorinkin saavutettavuus paranee, mutta vaihto päärautatieasemalle on kyllä nykyään todella kehno. Rautatientorin alatasanteelta voi ruuhkassa mennä lähes vartti kauimmaisille junaraiteille, jos on vähänkin kantamuksia, lastenrattaat tms. Tässä asiassa odottelenkin tärkeimpänä uutena hankkeena pisara-rataa, jolloin saadaan todellinen integroitu yhdistelmäraideliikenne, jonka sisällä voi toki olla erilaisia sähkönsyöttöjärjestelmiä ja muita järjestelmäeroja. Tärkeintä olisi brändätä systeemi yhdeksi kokonaisuudeksi.
    Viimeisin muokkaaja tilt; 12.12.2010 kello 21:17. Syy: kirjoitusvirhe

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metron nopeuttaminen Länsimetron ja Sipoon metron jälkeen
    kirjoittanut kemkim foorumissa Metrot
    Vastauksia: 88
    Viimeisin viesti: 13.07.2011, 22:26
  2. Kampin terminaali, vaikutus matkustajamääriin
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 69
    Viimeisin viesti: 20.02.2009, 18:25
  3. Lusiin terminaali matkustajille ja rahdille
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 28.09.2008, 01:01
  4. Länsimetron www-sivut
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 19.05.2006, 15:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •