Sivu 9 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789
Näytetään tulokset 121-135/135

Viestiketju: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

  1. #121

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    141

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Kyllä Helsinkiin maanalaiset tilat sopivat, valtaosan vuodesta ulkona vallitsee arktinen hysteria ja mitä enemmän matkaa voi taittaa sisätiloissa, sitä parempi. Ongelmana on nykyisin vaan erityisen epäselvät opastasteet. Puolisatunnaisesti tunneleita käyttävä joutuu kyllä tarkkaan miettimään miten Kampista pääsikään Foorumiin jne.

    Eli bussien lähtöpaikkana Kampin terminaali on mielestäni oikein hyvä. Lähellä Kamppia on paljon toimintaa ja metrolla pääsee muualle. Ei se bussin odottelu Elielin rinkilässä nyt niin mukavaa ole sekään. Juuri tuohon kohtaan pääsee melko näppärästi metrolla kuitenkin Kampista.

    Valtavat ovat kävelymatkat joukkoliikennevälineidenkin välillä nytkin. Erityisesti harmittaa aina loppurutistus päärautatieasemalla. Jostain KÄSITTÄMÄTTÖMÄSTÄ syystä I- ja P-junat lähtevät puolivälistä Pasilaa vaikka keskilaiturit ovat lähes aina ainakin iltaisin tyhjinään. Monta kertaa olen myöhästynyt junasta niin, että sormi vielä yltää paikalla olevan junan nappiin. Josko muutaman vaihteen asentamisella saisi noi junat kääntymään niin, että lähtisivät AINA laiturielta 4 ja 11. Tämä olisi selkeää ja mukavaa erityisesti ulkopaikkakuntalaisille jotka kantamuksineen siirtyvät lentokentälle.

  2. #122

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2188

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut markus1979 Näytä viesti
    Jostain KÄSITTÄMÄTTÖMÄSTÄ syystä I- ja P-junat lähtevät puolivälistä Pasilaa vaikka keskilaiturit ovat lähes aina ainakin iltaisin tyhjinään.
    Menee jo täysin aiheen vierestä, mutta tuossa nyt ei ole mitään käsittämätöntä. Kaupunkiratojen raideparit ovat ratapihan ulkolaidoilla, eikä liikennettä tietenkään ohjata risteämään kaukoliikenteen ja kalustosiirtojen kanssa jos ei ole pakko.

  3. #123

    Liittynyt
    02.07.2014
    Viestejä
    29

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Heilurithan olisivat kyllä hyviä, mutta sitten jos ruvetaan toteuttamaan laajassa skaalassa niitä säteittäisväylille, niin Keskustassa tulee kapasiteetti vastaan jos niitä heilureina haluaa pitää. Kampin sisääntulo olisi tosiaan aika ongelmallinen, yksi vaihtoehto voisi olla uuden ratikkasisäänkäynnin rakentaminen Paasikivenaukiolle. Itse en älyttömästi siirtelisi linjoja Elieliltä, sillä en oikein näe syytä miksi niitä pitäisi tunkea Kamppiin. Kampissa saapuvien laituri on kuitenkin Espoon suunnassa, joten olisi vähän ongelmallista Manskun kannalta.

    Siitä maanalaisesta keskustasta vielä sen verran, että munkin mielestä ne sopii hyvin Helsinkiin, joka on muutenkin ''tunnettu'' maanalaisesta osaamisesta. Lähtisin kehittämään aluetta edes jokseenkin yhtenäiseksi vrt. Montreal Souterrain, eikä mitään Cityconeja pilaamaan alueen persoonallisuutta pinkillä ja mustalla. Maanalainen verkosto yhdistäisi monenlaisia palveluja, kuten neljä kauppakeskusta, kolme metro- ja bussiasemaa, hotelleja, ravintoloita, tavarataloja, kahviloita, elokuvateattereita ja muita elämyksiä. Tärkeänä pitäisin ainakin Stockan ulottamista verkoston piiriin. Stadin souterrain voisi toimia ikäänkuin Helsinkiin sovitettuna 247 elämää sykkivänä keskuksena, eikä se liikaa haittaisi maanpäällistä eloa, päinvastoin molemmat täydentäisivät toisiaan. Jos aukioloajat ovat laaja(hko)t ja alueesta tehtäisiin viihtyisä ja selkeä, niin varmasti olisi menestyksekäs ja vähän jotain erilaista automarketteihin verrattuna. Steissille pitäisi tehdä ehkä suurin muutos, jotta sieltä saataisiin spuget ja muut lieveongelmat pois (kuten Kampissa). Helsingin nykyistä keskustaa on sijainnin vuoksi vaikea laajentaa niin miksei sitten laajennettaisi sitä maan alta.

  4. #124
    Tunnistettu jäsen Rehtori avatar
    Liittynyt
    02.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Keväällä julkaistun HS:n artikkelin mukaan asukkaat Haagassa vastustivat linjojen siirtoa Elielistä Kamppiin ja tästä syystä HSL ei halua niitä kaikkia sinne siirtää. Hyvä peruste.

    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005231761.html

    Alueelle ideoidaan uutta rakentamista, mutta niin että linja-autot mahtuisivat sekaan.

  5. #125

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    548

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Menee jo täysin aiheen vierestä, mutta tuossa nyt ei ole mitään käsittämätöntä. Kaupunkiratojen raideparit ovat ratapihan ulkolaidoilla, eikä liikennettä tietenkään ohjata risteämään kaukoliikenteen ja kalustosiirtojen kanssa jos ei ole pakko.
    Raiteen 11 käyttö rantaradan P/I-junalla olisi ongelmallisempaa, mutta sille ei kyllä ole mitään estettä että osa Keravan kaupunkiradan P/I-junista lähtisi raiteilta 4 - 11. Tällä hetkellä noilta 8 raiteelta lähtee lähtökohtaisesti vain 7 junaa tunnissa ja jos näköjään kaikki Keravan kaupunkiradan junat saa lähteä vain kolmelta raiteelta, kaikki sen suunnan P/I-junat saa tungettua raiteille 4 ja 5 kunhan ei ole ruuhka-aika. Häiriötilanteissa Keravan kaupunkiradan junia ohjailtaisiin raiteille 1 - 3 eikä niin kuin nyt että parhaat raiteet seisoo tyhjinä ja niille pääsee jos on hyvä munkki.

  6. #126
    8.6
    8.6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    496

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Raiteen 11 käyttö rantaradan P/I-junalla olisi ongelmallisempaa, mutta sille ei kyllä ole mitään estettä että osa Keravan kaupunkiradan P/I-junista lähtisi raiteilta 4 - 11. Tällä hetkellä noilta 8 raiteelta lähtee lähtökohtaisesti vain 7 junaa tunnissa ja jos näköjään kaikki Keravan kaupunkiradan junat saa lähteä vain kolmelta raiteelta, kaikki sen suunnan P/I-junat saa tungettua raiteille 4 ja 5 kunhan ei ole ruuhka-aika. Häiriötilanteissa Keravan kaupunkiradan junia ohjailtaisiin raiteille 1 - 3 eikä niin kuin nyt että parhaat raiteet seisoo tyhjinä ja niille pääsee jos on hyvä munkki.
    Nyt kun K- ja I/P-junien kalustokierto on yhdistetty niiden tulee myös lähteä samoilta raiteilta. Tuo ei siis onnistu, mutta hiljaiseen aikaan voitaisiin käyttää raiteita 4-6.

  7. #127

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2188

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    ^ Sanoisin, että erittäin huonoja ideoita kaikki. Tuossa koplattaisiin lähi- ja kaukoliikenteen häiriöt toisiinsa. Siihen, että lähiliikenteelle on tehty omat raiteet, on ihan syy.

  8. #128
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1405

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Onko täysin mahdotonta järjestää sisäkävelyreitti päärautatieaseman itäsiiven läpi raiteille 1-3 samalla, kun se muutetaan hallintorakennuksesta hotelliksi?

  9. #129
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2825

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Huomasin tuossa katsellessa 3.1 alkavia uusia aikatuluja ainakin (37,41,42) lähtöjä aikaistetaan kampista 2min ja matka-aika on 2min pidempi, elikkä kuljettajilla tauot lyhenevät kampissa. Nyt jo kyseisillä linjoilla on tiukkaa keretä ruuhka-aikaan kamppiin ennen lähtöaikaa. Mikä järki oli aikastaa lähtöjä kampista?!

  10. #130
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1948

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Huomasin tuossa katsellessa 3.1 alkavia uusia aikatuluja ainakin (37,41,42) lähtöjä aikaistetaan kampista 2min ja matka-aika on 2min pidempi, elikkä kuljettajilla tauot lyhenevät kampissa. Nyt jo kyseisillä linjoilla on tiukkaa keretä ruuhka-aikaan kamppiin ennen lähtöaikaa. Mikä järki oli aikastaa lähtöjä kampista?!
    Kuulin huhua, että ainakin 41lle ja 42lle olisi tulossa yksi vuoro lisää. Linjalla 37 on suurimmaksi osaksi ainakin aikatauluissa varaa kiristää hieman.

  11. #131

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    202

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Minkä takia h69 ei voi lähteä Kampin terminaalista sisältä olisi sateetonta ja lämmintä ja tilaa on päivisin viisi laituria (53-57)?
    Ollaankohan Kamppiin vielä siirtämässä lisää bussilinjoja, vai mikä on Elielinaukion linjojen kohtalo, jäävätkö kaikki nykyiset sinne toistaiseksi?

  12. #132
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6031

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Minkä takia h69 ei voi lähteä Kampin terminaalista sisältä olisi sateetonta ja lämmintä ja tilaa on päivisin viisi laituria (53-57)?
    Sieltähän se lähtee.

  13. #133

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    202

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Sieltähän se lähtee.
    Anteeksi numero osunut yhtä riviä liian ylös; Tarkoitin bussilinjaa 39, miksi se ei lähde Terminaalista?

  14. #134
    Tunnistettu jäsen Rehtori avatar
    Liittynyt
    02.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    267

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Anteeksi numero osunut yhtä riviä liian ylös; Tarkoitin bussilinjaa 39, miksi se ei lähde Terminaalista?
    Veikkaan, että liittyy siihen, että kun s39 jatketaan mahdollisesti Eiraan, ei pysäkkiä tarvitse siirtää takaisin maan pinnalle.

  15. #135
    mv
    mv ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    18.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    90

    oletus Vs: Kampin terminaali länsimetron jälkeen

    Syynä oli myös se, ettei kolmikkoa 14/18/39 haluttu hajauttaa, näin vastasi HSL kommentteihin aikanaan.

Sivu 9 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metron nopeuttaminen Länsimetron ja Sipoon metron jälkeen
    kirjoittanut kemkim foorumissa Metrot
    Vastauksia: 88
    Viimeisin viesti: 13.07.2011, 22:26
  2. Kampin terminaali, vaikutus matkustajamääriin
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 69
    Viimeisin viesti: 20.02.2009, 18:25
  3. Lusiin terminaali matkustajille ja rahdille
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 28.09.2008, 01:01
  4. Länsimetron www-sivut
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 19.05.2006, 15:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •