Oli hauskaa nähdä paljon poikkeavaa kalustoa liikkeellä...siis sitten kun pääsi liikenteeseen. Ainakin Keravalla seitsemän kieppeillä aamulla tilanne oli itäpuolella mahdoton. 738:n vakiovuorot ei tyhjentäneetkään länsipuolen liityntämatkustajia asemalla (josta olisi lähtenyt 738X), vaan jatkoivat täytenä itään. Ahjossa oli jo mahdotonta päästä bussiin, tuulilasikuorma ja dösät ajaa ohi. Kun sitten yhdeksän jälkeen vaivautui pysäkille, oli vakio-738 suht täysi, mutta sisään sentään jo mahtui.
Siis: ajatus oli teoriassa hieno, mutta lisäliikenteen ja vakioliikenteen erilaiset vuorovälit sotki hienon kuvion. Kun lisävuoro lähti asemalta juuri ennen kuin vakio saapui, ei kukaan jää vakiosta pois. Tätä ei voi hoitaa muulla tavalla kuin aikataulut porrastamalla (joka olisi vain junan korviketta käyttävälle turha odotus), tai ymmärtämällä laittaa lisäliikenne sinne missä sitä tarvitaan, eli läntiselle/itäiselle vakioreitille lisävuoroja.
Ilmeisesti kuitenkin X-vuoroillakin matkustajia riitti. 9:40 aikoihin lahden motarilla näkyi Veolian Doggiraato hajonneena. Myös Concordialla oli vain bongareille kelpaavaa kalustoa koillisen suunnalla liikkeellä. Linjatunnuksissa näkyi ihan mitä sattuu, eihän vanhoissa näytöissä mitään C-kirjaimia taida edes olla.