Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-23/23

Viestiketju: HKL:n museobussit

  1. #16
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: HKL:n museobussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    HKL 8716
    1987
    Volvo (tuleeko tähän muutakin?)
    On liikennekelpoinen
    Om. Mobilia (?)

    HKL 9107
    1991
    Volvo (+ ?)
    On liikennekelpoinen
    Om. Mobilia (?)
    HKL 8716 on volvo wiima K202 ja 9107 on volvo wiima N202.
    Itsekin kaipaisin tietoa autoista 720 ja 970 sillä ensiksi mainitulla olen matkustanut linjalla h15 linja-autoasemalta länsiterminaaliin kun auto oli viimeisiä päiviään linjaliikenteessä, en muista vuotta mutta olisiko ollut 90-luvun lopulla? auton 970 kyydissä olin myös joskus linjalla 64S tai 71S joiden vakioauto tämä viimeisinä vuosinaan taisi olla? Näissä vanhoissa sisuissa oli ainutlaatuinen tunnelma, moottorin voimakas räminä, ovien avaus/sulkemisäänet,osassa autoja alkuperäiset vihreät keinonahkapenkit ym ym..

  2. #17
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: HKL:n museobussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Itsekin kaipaisin tietoa autoista 720 ja 970 sillä ensiksi mainitulla olen matkustanut linjalla h15 linja-autoasemalta länsiterminaaliin kun auto oli viimeisiä päiviään linjaliikenteessä, en muista vuotta mutta olisiko ollut 90-luvun lopulla? auton 970 kyydissä olin myös joskus linjalla 64S tai 71S joiden vakioauto tämä viimeisinä vuosinaan taisi olla?
    HKL 720 oli viimeisen kerran linjaliikenteessä 31.12.1995 (linja h15). 970 ja 982 olivat ajokuntoisia vielä samaan aikaan, mutta olivat lopettaneet liikennöintinsä jo tuota edeltäneenä arkipäivänä. (31.12.1995 osui viikonvaihteeseen). Varhaan jäi pari Sisua, 814 ja 836, vielä vähäksi aikaa ajoon. 814 pysyi liikenteessä Sisuista pisimpään.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: HKL:n museobussit

    Ei HKL:n, mutta Helsingin liikenteen museobussi Uuden Suomen uutisessa. On kuulemma "Oy Liikenna AB:n". Voi noita toimittajia

    http://www.uusisuomi.fi/autot/75771-...bussihistoriaa
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #19

    Liittynyt
    07.08.2006
    Viestejä
    92

    oletus Vs: HKL:n museobussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ei HKL:n, mutta Helsingin liikenteen museobussi Uuden Suomen uutisessa. On kuulemma "Oy Liikenna AB:n". Voi noita toimittajia

    http://www.uusisuomi.fi/autot/75771-...bussihistoriaa
    Mikä virhe uutisessa muka on? Kyllä tuo Uuden Suomen kuvassa oleva bussi on ihan oikeasti OY Liikenne AB:n bussi. Kirjoitusvirheitä nyt voi sattua kenelle tahansa joten turhaa (ja typerää) niistä on alkaa saivartelemaan

  5. #20
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: HKL:n museobussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bellatrix Näytä viesti
    Mikä virhe uutisessa muka on? Kyllä tuo Uuden Suomen kuvassa oleva bussi on ihan oikeasti OY Liikenne AB:n bussi. Kirjoitusvirheitä nyt voi sattua kenelle tahansa joten turhaa (ja typerää) niistä on alkaa saivartelemaan
    Typerää saivarteluahan koko jlf on täynnä, joten hyvin mun kommenttini sopii tänne joukkoon. Mua huvittaa siinä ensinnäkin se, että toimituksellinen työ tehdään niin huolimattomasti, ettei edes epäsanoja huomata, vaikka tietokone ihan varmasti on merkannut "liikennan" punaisella. Ja toiseksi se, että AB menee Ruotsin mallin mukaan kahdella isolla kirjaimella, kun pitäisi olla Suomessa Ab (ihan niin kuin on Oy).

    Itse bussi on hieno. Oli mukana SRS:n ajelullakin tuossa jokunen vuosi sitten yhdessä ratikkatelijunan kanssa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #21
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: HKL:n museobussit

    SRS-uutisten mukaan johdinauto HKL 1 on nykyään autopurkaamolla Enonkoskella. Omistajan mukaan se kuitenkin säilötään "pumpuliin". Mitä tuo sitten tarkoittaneekaan?

  7. #22

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: HKL:n museobussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    SRS-uutisten mukaan johdinauto HKL 1 on nykyään autopurkaamolla Enonkoskella. Omistajan mukaan se kuitenkin säilötään "pumpuliin". Mitä tuo sitten tarkoittaneekaan?
    Ettei pureta ainakaan vielä? :-)

    Olen nähnyt Naamakirjassa jonkun harrastajan kuvaaman kuvan ja kyllä se oikeasti on tuolla. Rehellisesti sanoen, pitäisi ihan oikeasti pistää jollekin johtotason fiskaalille kysymys, miten ylipäätänsä on mahdollista, että tuollainen auto päätyy JV Bussi groupin pihalle? Joku mokannut taikka ylittänyt valtuutensa?

  8. #23
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: HKL:n museobussit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    SRS-uutisten mukaan johdinauto HKL 1 on nykyään autopurkaamolla Enonkoskella. Omistajan mukaan se kuitenkin säilötään "pumpuliin". Mitä tuo sitten tarkoittaneekaan?
    Sitä, että autopurkaamo J.V.Bussi-Group Oy:n omistaja on ostanut sen säilömistarkoituksessa. Joku olisi kuulemma halunnut jo ostaa joitain osia siitä ja tehdä niistä diesel-aggregaatin. Maailman ainoa ja aikanaan edistyksellistä tekniikkaa edustanut SWS-johdinauto loppuikänsä jonain diesel-aggregaattina! Autopurkaamon omistaja (keskustelin hänen kanssaan puhelimessa) oli kyllä tietoinen tämän ajoneuvon ainutlaatuisuudesta ja haluaa siis pelastaa sen, eikä missään tapauksessa purkaa tai romuttaa.

    Kokonaan toinen asia on, miksi Helsingin kaupunki on luopunut museobussistaan. Luonnollisestikaan HelBillä ei ole intressejä säilöä museobusseja. SWS seisoi viimeajat Varhan varikolla, josta se siirrettiin ko. J.V.Bussi-Group Oy-autopurkaamolle kesäkuussa. Erään varikolla työskentelevän henkilön mukaan viereinen metrovarikko oli tarvinnut varastointitilaa ja SWS:stä luovuttiin se myötä.

    Kuvassa SWS-johdinauto, J.V.Bussi-Group Oy:n autopurkaamolla Enonkoskella (kuva: Simo Äikäs):
    https://www.dropbox.com/s/zugwyvqfk1...-20-1.png?dl=0

    ---------- Viestit yhdistetty klo 11:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:47 ----------

    Olen myös lähestynyt apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauria, hyvin epävirallisesti, ja tiedustellut, että miten näin on päässyt käymään, että maailmanlaajuisestikin ainutlaatuinen suomalainen sähköinen kulkuneuvo on yks kaks vain hävinnyt. Eikö se ollut hukkaamiskiellossa ollut museobussi?
    Viimeisin muokkaaja vristo; 28.07.2015 kello 13:33.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen museobussit
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 10.12.2008, 23:53

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •