Havaintoja YTV-alueelta - elokuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
19.8 iltaruuhka

h14= Helb 9542 (Volvo carrus city L):eek:
452= Helb 28 (Mercedes)

Miksiköhän h66A ajoi klo 16.20 hietaniemenrannalla lauttasaaren suuntaan?
 
Havaintoja Veolian vanhuksista keskiviikkona 19.8.2009

VT 107 / v53
VT 143 / 535
VT 410 / v56
VT 411 / v51K
VT 527 / v56
Pyöriikös VT 36 muuten vielä 633:lla? Ainakin kyseinen, vajaa 16 vuotta vanha kulkine näkyi 633:lla kesäaikaankin, joten ihmettelisin, jos olisi nyt syksyllä otettu pois ajosta.

TL sanoi:
Lisäksi ti 18.8. #423 / h97/V (ainakin...)
Eli tällöin CBF 423 olisi kaiketi siirretty Hakunilasta Myllypuroon...?

Ja tässä muodon vuoksi yksi havainto tältä päivältä:
HelB 708 / h67
 
Pyöriikös VT 36 muuten vielä 633:lla? Ainakin kyseinen, vajaa 16 vuotta vanha kulkine näkyi 633:lla kesäaikaankin, joten ihmettelisin, jos olisi nyt syksyllä otettu pois ajosta.

Keravan seutulinjoilla alkoi sunnuntaina uusi sopimus, jossa ei pitäisi enää olla ajossa kuin matalia.
 
Ja tässä muodon vuoksi yksi havainto tältä päivältä:
HelB 708 / h67

#708 kulkee myöskin 611:llä, joten MAN:t ovat taas osin kierrätyksessä. Viime talvikaudellahan #505 kulki h67:lla keskipäivällä kierroksen (muuten 611:llä).

Ke 19.8. iltapäivä

CBF #320 / e5
PL #856 / h40
 
Elämää suurempi havainto matkan varrelta:

Concordia näyttää vaihtaneen linjakilpien määränpäätekstit kapiteelein kirjoitetuiksi.
 
VT:n autot väliltä 141-149 on taidettu siirtää Suomenojalta Vantaalle, kun niitä ei ole nyt Länsiväylällä näkynyt.

Keskiviikko 19.8. 18:00 Helsinki:

VT 147 / 738K

Ilmeisesti Keravallekin on mennyt näistä ainakin yksi, liekö vara-autona. Eikös tämä ole sopimuksen vastaista kalustoa? Ei sinänsä, matkustus 96-vuosimallin CityL:llä oli erittäin mukavaa ja tasaista verrattuna linjalla nyt pyöriviin Scaloihin (muistaakseni ainakin VT 308). (Tahalteen jätän Irisbusin mollaamatta, koska omia käyttäjäkokemuksia tarvitaan lisää kokonaisvaltaiseen arvioon :D)

Toinen asia: Onko Tammelundin alihankinta h65A/h66A:lla hyväksyttävää, koska autoissa ei ole Helmiä? Lauttasaaresta tullessa keskustaan päin vaihtoyhteydet ei toimi, koska linjoilla saattaa olla peräkkäin kaksi tai kolmekin Tammelundin Säffleä, jolloin aikataulut alkaa laahaamaan jäljessä. Esimerkiksi 19.8. 17-17:45 linjoilla oli selvää jälkeenjäämistä ja peräkkäinajoa jo lähtöpysäkiltä alkaen. Jos tilaaja HKL toimittaa Helmi-laitteet, niin kenen vastuulla on niiden siirto, kun kesken sopimuskauden vaihdetaan autoja, tai jopa annetaan linjaa alihankintaan?
 
Jos tilaaja HKL toimittaa Helmi-laitteet, niin kenen vastuulla on niiden siirto, kun kesken sopimuskauden vaihdetaan autoja, tai jopa annetaan linjaa alihankintaan?

Vanhemmissa sopimuksissa (kuten 65A/66A) vastuu laitteiden siirtämisestä on tilaajalla. Uudemmissa sopimuksissa vastuu on liikennöitsijällä.
 
Keskiviikko 19.8. 18:00 Helsinki:

VT 147 / 738K

Tämä auto oli Tiistaina 18.8 iltapäivällä linjalla v37

To 20.8 Helsinki

h45 / helb 9625 (city M)
h63 / helb 9502 (maxi)

---------- Viesti lisätty kello 11:24 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 9:49 ----------

To 20.8 Vantaa

363 / helb 9536 (carrus city L) havainto pähkinärinteestä n. klo 11.
v51 / VT 164 (carrus city L) tämä näyttäisi olevan 51:n uusi vakkari, tuon tilalla oli aiemmin VT 260.
 
To 20.8. aamu, Helsinki

CBF #339 / 474
HelB #504 / 62
 
20.8.: Ei edelleenkään linjan h93A pysäkkiliuskoja "vanhan Helsingin" pysäkeillä.
Mahtaneekohan tähän olla jokin syy.
 
Helsinki 20.8.

HelB 808 /h52A


ps. Nyt kun h68 jatkaa Von Daehnin kadulle asti ja siellä on ilmeisesti se uusi koulu, niin näyttäisi ruuhka-aikaan olevan tarvetta teleille, koska tänäänkin se oli jo tuohon Viikin normaalikoululle (pysäkki #3471, Maakaari) tultaessa täynnä, ja norssista tuli vielä lisää kyytiin.
 
To 20.8. Espoo

CBF #70 / 86 (alkuvuoden Myllypuron ja Hakunilan linjoilla palvellut yksilö)
CBF #713 / 87KA
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös