Suunnittelukilpailun tuomaristoon kuuluivat toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi,
HKL:n viestintäpäällikkö Leena Rautanen-Saari,
YTV:n Liikenteen viestintävastaava Birgitta Yli-Rahko sekä Grafia ry:n nimeämä asiantuntijajäsen Jesper Bange.
Tuomaristo päätti yksimielisesti ehdottaa kilpailusäännöissä määriteltyjen vertailuperusteiden perusteella kilpailun voittajaksi toimistoa Kokoro & Moi, jonka tekemä ehdotus kuvaa erinomaisesti
HSL:n ydinarvoa luotettavuutta. Ehdotus luo uskottavan, eettisen ja visionäärisen visuaalisen ilmeen, jossa yhdistyy nuorekas ja laaja-alainen
YTV sekä perinteikäs ja kokenut
HKL.
Tunnus on mieleenpainuva ja helppokäyttöinen. Merkki symboloi uutta laajempaa joukkoliikenneverkostoa. Sen silmukat ovat myös versoavia silmuja, jotka kertovat nyt ja tulevaisuudessa syntyvistä toimintamuodoista, hedelmällisistä kumppanuuksista sekä ekologisista arvoista ja tasa-arvoisesta ajattelusta.
Hallitus päättää
a) kuulla Kokoro & Moin esittelyn ehdotuksestaan
HSL:n ilmeeksi
b) oikeuttaa toimitusjohtajan tilaamaan
HSL:n ilme Kokoro & Moilta hintaan 34 560 euroa (+alv 22 %).
Luova johtaja Teemu Suviala ja suunnittelija Linda Linko Kokoro & Moista pitivät esittelyn ehdotuksestaan
HSL:n ilmeestä. He poistuivat kokouksesta ennen asian käsittelyä ja päätöksentekoa.
Hallitus päätti hyväksyä ehdotuksen.