Linjastosuunnitelmasta kerrotaan myös Kehäradan tulevan käyttöön 2013, mutta sivusto http://www.keharata.fi mukaan liikenne alkaa 2014...
Alunperin kirjoittanut Vantaan linjastosuunnitelma
Linjastosuunnitelmasta kerrotaan myös Kehäradan tulevan käyttöön 2013, mutta sivusto http://www.keharata.fi mukaan liikenne alkaa 2014...
Alunperin kirjoittanut Vantaan linjastosuunnitelma
Tulokset:
E1 (e16): Åbergin Linja
S1 (143, 145): Veolia Transport
S2 (147, 150): Veolia Transport
S3 (452, 453, 400N): Westendin Linja
S4 (516): Westendin Linja
S5 (611): Etelä-Suomen Linjaliikenne
S6 (700N, 710N): Pohjolan Kaupunkiliikenne
V1 (v50): Etelä-Suomen Linjaliikenne
V2 (v51): Veolia Transport
V3 (v52, v53, v54): Veolia Transport
V4 (v55, v56, v57): Veolia Transport
V5 (v61, v62, 562): Veolia Transport
V6 (v68, v69): Veolia Transport
V7 (v87): Veolia Transport
Melkoinen yllätys tuo Wessun Länsi-Vantaan seutulinjojen voitto, en uskonut että se olisi edes tehnyt tarjousta noista linjoista mutta toisaalta, onhan sillä jo liikennettä Myyrmäki-Martsari alueella linjan 530 muodossa joten linjat 452,453 ja 516 ovat luontevaa jatkumoa tälle, uusia autoja WL tarvitsee voittamilleen linjoille 20. ESLL haluaa näköjään kuitenkin pysyä mukana YTV-liikenteessä kun onnistui saamaan linjat v50 ja 611, automääräkin nousee nykyisestä viidestä kahteentoista. Veolia pärjäsi hyvin pitämämällä lähes kaikki nykyiset kohteensa ja saamalla uusia linjoja Itä-Vantaalta.
Viimeisin muokkaaja aki; 18.12.2009 kello 10:08.
Vaikka Nobinan veikattiin saavan lisää linjoja, ei se saanut näköjään yhtään.
Onko tietoa että mitä kalustoa kohteisiin on tarjottu, Scala varmaan näyttelee pääroolia, kun ei WL tai VT ole Volvo 8700 ennestäänkään hankkinut (poislukien VT 207-213 joihin eivät kuuleman mukaan ole olleet tyytyväisiä), mutta Irisbus Crossway LE:tä voi myös näkyä jonkin verran enemmän sillä kaikilla VT, WL ja ESLL on niitä jo ennestään![]()
YTV:n sivuilla http://www.ytv.fi/FIN/tietoa_ytv/tie...o_09_12_18.htm
kerrotaan että uusiin sopimuksiin hankitaan 64 uutta vähäpäästöistä ilmastoitua autoa. Luulisi että tuohon määrään mahtuu useampaakin merkkiä. Jokohan nyt nähdään kiinalaisbussejakin HSL:n liikenteessä?
Voisi kuvitella että Westendin Linja hankkii lisää varikkotilaa uusien linjojen myötä koska siirtoajot esimerkiksi Martinlaaksoon muodostuvat muuten turhan pitkiksi.
HelB ei ollut näemmä tällä kertaa kilpailukykyinen, vaikka kohteiden hintataso nousikin selvästi.
Kohde E1 (e16)
1 x ÅL 5,6
Kohde S1 (143, 145)
4 x uusi Irisbus Crossway LE
2 x VT 353 - 360
1 x VT 334 - 345
1 x VT 316 - 333
2 x VT 372 - 385
Kohde S2 (147, 150)
2 x uusi Irisbus Crossway LE
1 x VT 353 - 360
1 x VT 334 - 345
7 x uusi Volvo B12BLE 6x2 8700LE
1 x VT 202
4 x VT 316 - 333
2 x VT 372 - 385
1 x VT 302 - 306
1 x VT 207 - 213
Kohde S3 (452, 453, 400N)
11 x uusi Irisbus Crossway LE
4 x WL 39 - 43
Kohde S4 (516)
5 x uusi Irisbus Crossway LE
Kohde S5 (611)
5 x uusi Irisbus Crossway LE
2 x ESLL 707 - 710
Kohde S6 (700N, 710N)
3 x 1.1.2010 käyttöönotettava Scania K280UB6x2 / Lahti Scala
Kohde V1 (v50)
4 x uusi Irisbus Crossway LE
1 x ESLL 707 - 710
Kohde V2 (v51)
2 x uusi Irisbus Crossway LE
1 x VT 334 - 345
1 x VT 307 - 315
Kohde V3 (v52, v53, v54)
1 x VT 475 - 480
1 x VT 334 - 345
1 x VT 353 - 360
1 x VT 162 - 166
4 x VT 226 - 239
4 x uusi Volvo B12BLE 6x2 8700LE
2 x VT 316 - 333
Kohde V4 (v55, v56, v57)
2 x uusi Irisbus Crossway LE
1 x 1.2.2010 käyttöönotettava Irisbus Crossway LE
1 x VT 80 - 91
1 x VT 361 - 371
2 x VT 162 - 166
1 x VT 386, 387
1 x VT 136 - 139
3 x VT 226 - 239
3 x uusi Volvo B12BLE 6x2 8700LE
1 x VT 316 - 333
1 x VT 207 - 213
Kohde V5 (v61, v62, 562)
1 x uusi Irisbus Crossway LE
1 x 1.2.2010 käyttöönotettava Irisbus Crossway LE
2 x VT 80 - 91
2 x VT 334 - 345
1 x VT 353 - 360
5 x uusi Volvo B12BLE 6x2 8700LE
1 x VT 351, 352
2 x VT 316 - 333
1 x VT 207 - 213
Kohde V6 (v68, v69)
5 x uusi Irisbus Crossway LE
2 x VT 203 - 206
Kohde V7 (v87)
2 x uusi Volvo B12BLE 6x2 8700LE
1 x VT 316 - 333
1 x VT 168, 169
Crossway ottaa näemmä selvästi Ikaruksen jättämän tyhjiön seudulla. Toivottavasti vertaus Ikarukseen ontuu siten, että nämä autot eivät lahoaisi käsiin sillä nopeudella, mitä Ikarus EAG:n tuotteet tekivät.
Wessulle tulee näemmä "nykyajan" ensimmäiset teli-autot tuonne Martinlaakson suuntaan. Aikaisemminhan telikalustoa ei Wessulla ole ollut. Irisbussi on selvästi Ikaruksen "mattelin perijä". Toivon mukaan korissa olisi muutakin kun vain pahvia, eikä siten mätänisi käsiin jo ensimmäisen vuoden aikana..
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Kuitenkin vielä sentään sillä erotuksella ettei seudun suurimmat liikennöitsijät (HelB, Nobina) ole niihin kajonneet (tai mistä sitä tietää vaikka olisivat tarjonneetkin tähän kilpailuun).
Laskeskelin kilpailun voittojen/häviöiden tuomia automäärätarpeen (aamuruuhkahuipussa (isot bussit)) muutoksia eri liikennöitsijöillä nykytilanteeseen verrattuna:
ÅL +1
VT -6
WL +17
HelB -21
ESLL +6
NF -7
Viimeisin muokkaaja JT; 18.12.2009 kello 22:02.
Ja Veoliakin on näköjään vaihtamassa Volvoon pitkästä aikaaMistäköhän moinen sitten johtuu? Ovatkohan saaneet näistä teliautoista edullisemman könttätarjouksen?
Millä perusteella Martinlaakson suunnalle tulee telejä? WL:llä oli kyllä teli vuosina 2000 - 2004, kun se ajoi 132:lla HKL-Bussiliikenteen alihankkijana.
Nähtävästi tosiaan Crossway on tehnyt vahvan tulemisen YTV-liikenteeseen. Suurin kärsijä näyttää tällä kierroksella olevan Lahden Autokori, jolle ei näyttäisi tulevan yhtään tilausta. Lieneekö Veolialla oltu tyytymättömiä Scalaan, kun niitä ei nyt tilattu. Yhtiölle kun ei ole uusia Volvoja vuoden 2003 jälkeen tullut ja nyt tulee oikein reilu satsi.
Tässä vaiheessa kannattaa toki muistaa, että hankittavien bussien ei ole pakko olla samaa merkkiä kuin on tarjottu. Viime vuoden kilpailussakin nähtiin, että osa busseista hankittiinkin muualta kuin oli tarjottu.