Kuljettajille suojapleksi?

Liittynyt
21 Joulukuu 2008
Viestit
3
Itse ihmettelen miksi fleksiä ei ole.Olemmeko me kuskit niin hyväuskoisia että kaikki asiakkaat maksavat ja menevät istumaan nätisti?Mitä jos osuu paikalle se hullu joka tulee takasin ja lyö sieltä takaa?Minua itseäni on uhattu ampua.Pelkotila tuli vasta myöhemmin.No minulla koiran omistaja on ehdotus,että meillä yö kuskilla jotka omistavat paveluskoiran on mahdollisuus kouluttaa koira jolla on poliisin virkakoira status.Myöntääkö ministeriö?Mitähän tapahtuisi kun purettaisin koiralla?Todennäköisesti koira piikille.Itse en pelkää.Kuinka moni maahamuuttaja pelkää kun jengi tulee bussiin ja sanoo "Ole sinä hiljaa me mennään sisään nyt".Fleksi soujaa sinua ja jos joudut pyytämään poliisin apua olet suojassa.
 
Itselläni on ainakin pysäkillä aikaa odotella niin kauan kunnes kaikkien matkat on maksettu, yleensä joku matkustajista alkaa puuttumaan siihen asiaan myös jos ei rupea matka sujumaan.
Pleksi olisi tietysti hyvä (ja onhan Volvoissa ja Scaloissa se puolipleksi nykyään asennettu), suojaisi viimalta ja kylmältä yms, mutta sitten kun se 80v mummo tulee kyytiin ja kysyy jotain niin ei sitä kuule, eikä hän välttämättä kuule vastausta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Alkuperäistä viestiä nopeasti kahlaamalla voisi jopa päätellä, että puhutaan fleksistä, siis siitä koirien talutushihnasta.

Suojapleksi, siis samantapainen kuin raitiovaunuissa voisi tulla varsinkin yöbusseissa tarpeen. Lienee kustannuskysymys, mutta Tukholmassa kaikissa busseissa lienee tätä nykyä pleksi?
 
Suojapleksi, siis samantapainen kuin raitiovaunuissa voisi tulla varsinkin yöbusseissa tarpeen. Lienee kustannuskysymys, mutta Tukholmassa kaikissa busseissa lienee tätä nykyä pleksi?
Onhan se toki turvallisuutta lisääväkin, mutta myös näin kylmänä vuodenaikana umpinaisempi ohjaamo vähentää sen vetoisuutta, joten ehkäpä sillä voisi monet flunssat ehkäistä. Rahastusta varten voisi olla tarvittaessa suljettava luukku, muistaakseni siinä hybridi-Solariksessa oli sellainen. Kommunikaatiota varten vaikkapa lasissa sellaisista pienistä rei'istä muodostuva puheaukko (kai sillä saattaa olla hienompikin nimi), mitä taisi joskus olla pankkien tiskeillä ja joissakin lipunmyyntikioskeissa.
 
Oisko semmonen ajatus mistään kotoisin että laittaisi ne retkut koppiin eikä kuljettajat? Ainakin ennen oli niin että konnat oli kalterien takana ja kunnon väki kulki vapaana.
 
Onhan se toki turvallisuutta lisääväkin, mutta myös näin kylmänä vuodenaikana umpinaisempi ohjaamo vähentää sen vetoisuutta, joten ehkäpä sillä voisi monet flunssat ehkäistä. Rahastusta varten voisi olla tarvittaessa suljettava luukku, muistaakseni siinä hybridi-Solariksessa oli sellainen. Kommunikaatiota varten vaikkapa lasissa sellaisista pienistä rei'istä muodostuva puheaukko (kai sillä saattaa olla hienompikin nimi), mitä taisi joskus olla pankkien tiskeillä ja joissakin lipunmyyntikioskeissa.

Pieni muistutus: Tukholman busseissa ei ole mitään plexejä kuskien ympärillä, sitä vastoin Göteborgin ratikoissa on yötä päivää.
 
Pieni muistutus: Tukholman busseissa ei ole mitään plexejä kuskien ympärillä, sitä vastoin Göteborgin ratikoissa on yötä päivää.
Mutta, tietääkseni Tukholman bussikuskit eivät käsittele 10 kruunua suurempia rahasummia?
 
Takaisin
Ylös