pe 1.1.
WL #10, 158 ja 195N
Hyvää uutta vuotta!![]()
01.01.10 Espoo
HelB 707 (Volvo 8700LE)/220N
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
pe 1.1.
WL #10, 158 ja 195N
Hyvää uutta vuotta!![]()
Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár
Pe 1.1.:
h23: PL 751, PL 752, PL 757
h58B: PL 759
h67: PL 748, PL 749
Täytyy sanoa, että ihmettelen, jos noiden 67:lla (ilmeisesti) kokopäiväisesti liikennöivien 748:n ja 749:n bussien takaosaa ei ole sisältä töhritty ensi viikon puoliväliin mennessä, oli meinaan HelB:n 67:lla kokopäiväisesti liikennöineet bussit myös todella huonossa kunnossa sisältä.
Nämä PL:n uudet Irisbusit ovat mielestäni oikein mielenkiintoisia busseja. Lattiat aivan sileitä eli kengänpohjan ja lattian väliin ei synny oikeastaan ollenkaan kitkaa - varsinkaan, jos kengänpohjat ovat täynnä lunta tai kengät/lattia ovat märkiä. Ihmiset saavat vielä työmatkoilla monet naurut muiden lennellessä bussissa nurin. En malta odottaa loskakelejä!
Lisäksi ovet aukeavat aivan liian hitaasti. 6.45 piti 67:n olla Maunulassa menossa Helsinkiin päin, mutta tuli 7 minuuttia myöhässä, ilmeisesti juuri ovien avautumisnopeuden takia. Ruskeasuolta tullut 23 tosin tuli Pasilaan 7.21 aivan ajallaan, ehkä lähinnä siitä johtuen, ettei bussissa ollut muita kyydissä kyytiin noustessani.
7.35 puolestaan piti Rautatientorilta lähteä 67 Torpparinmäkeen, mutta bussi huristeli Torpparinmäestä Rautatientorille vasta 7.37 ja kuski ajoi vielä väärälle laiturille (laituri 7), mutta matkustajat onneksi tajusivat kävellä väärälle laiturille ajaneelle bussille. Bussi pääsi lähtemään vasta 7.40, 5 minuuttia aikataulusta jäljessä.
Eli jos jo nyt - uudenvuodenpäivän aamuna, kun liikenteessä ei ole läheskään yhtä paljon ihmisiä kuin arkiaamuisin - 67:t ovat näin pahasti myöhässä, miten mahtavat aikataulut pitää arkiaamujen ja -iltapäivien ruuhkassa...
Helsinki 1.1.2010
h54B: HelB 503, HelB 812
h70: HelB 952, HelB 957
h74: HelB 275
h77: HelB 1010
h79: HelB 813
h85: HelB 915
h86: HelB 276, HelB 409, HelB 1013
h88: HelB 1011
h89: HelB 1012
01.01.2010
h24= Helb 821 (Scala, ex. h23 vakioauto)
h39= Helb 609 (h42 vakioauto)
h20= Helb 801 (Dr Oetker MAN, h18 vakioauto)
Helsinki 1.1.
PL 810 / h40
PL 760 / h58B
Helsinki 1.1.2010
h23: PL 736, PL 751 (IJC-645)
h64: PL 729, PL 730 (IJE-872), PL 731 (IJE-873), PL 732 (IJE-871). Ainakin 730:ssa oli HelB-penkkikankaat
h67: PL 744, PL 748 (BNZ-271), PL 749 (CHL-514), PL 755 (OCZ-128)
h77: HelB 1002, HelB 1009
WL 79 / 112
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 01.01.2010 kello 19:28. Syy: lisätty kuvia
Maunulan demografinen asema aiheuttanee moista. Linjoilla h51/52 päivätyönsä päättäneet tanskandoggit saivat viimeisen voitelunsa erilaisilla piirustus- ja töhrintävälineillä juuri mainitulla akselilla.
Se on tämä alueiden monimuotoisuus. Nobinan Seutulan - Reunan -suunnalla kulkevat autot näyttävät säilyneen siistimpinä kuin itä-Vantaata ajavat.
2.1
h42= Helb 50, 4 (Ikarus teli)
Helb 52 (Ikarus teli) seisoi hätävilkut päällä mannerheimintiellä töölön hallin pysäkin lähellä.
Helsinki 2.1.2010
HelB 1005 / h21V
PL 750 (CHL-506), PL 753 (VCZ-386) ja PL 759 (BNZ-268) / h23
HelB 1001 / h66
PL 813 / h67
HelB 1002 ja 1004 / h70V
HelB 1006 / h77
VT 479 (SMZ-656) / 623
Nimenomaan, ja tuntuu oikeastaan, että h67:n töhryjä lisäävät myös se, että linja mutkittelee vielä Pakilassa ja Paloheinässä. Itse asun Maunulassa Paanutien pysäkin välittömässä läheisyydessä ja h67:n bussit aina olleet törkyisimpiä Maunulan kautta kulkevia busseja
EDIT: http://jlf.fi/f12/3278-uudet-bussit-...html#post80167