Sivu 2 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/166

Viestiketju: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

  1. #16
    -Ankkuli- avatar
    Liittynyt
    14.08.2009
    Sijainti
    Kuninkaanmäki
    Viestejä
    88

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    2.1

    Helb 52 / h42
    Helb 31 / h24

    teli-mannet loistivat tänään poissaolollaan, erottajalla en nähnyt kertaakaan h20 tai h42 linjoilla, ja h18 näin vain kaksi kolmesta

  2. #17

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    959

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Ankkuli- Näytä viesti
    2.1

    Helb 52 / h42
    Helb 31 / h24

    teli-mannet loistivat tänään poissaolollaan, erottajalla en nähnyt kertaakaan h20 tai h42 linjoilla, ja h18 näin vain kaksi kolmesta

    Tuo Helb 52 hajosi mannerheimintiellä klo 11 ja vaihtui -> Helb 50. Myöhemmin vielä -> Helb 904 (Man lion's city LL).

    Linjalla h18 oli ainakin Helb 802 ja h42 Helb 904. Ainoan 2006 teli-manin jonka näin oli Helb 603 linjalla h39.

    Vielä pari havaintoa tänään:

    h42= Helb 1 (Scania carrus city L teli)
    h20= Helb 9803 (Volvo carrus city L teli)

  3. #18
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Tässä värkissä onkin hauska pysäkki-info. Suomen- ja ruotsinkielisten pysäkkien nimen väliin ei tule välilyöntiä (tyhjää kohtaa) vaan ä-kirjain. Esim. Kamppi(M)äKampen(M).
    Taasko joku juosten kustu Thoreb-päivitys?
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  4. #19

    Liittynyt
    17.03.2006
    Viestejä
    90

    oletus Vs: Havaintoja Hsl-alueelta - Tammikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut wade Näytä viesti
    Lisäksi ovet aukeavat aivan liian hitaasti. 6.45 piti 67:n olla Maunulassa menossa Helsinkiin päin, mutta tuli 7 minuuttia myöhässä, ilmeisesti juuri ovien avautumisnopeuden takia. Ruskeasuolta tullut 23 tosin tuli Pasilaan 7.21 aivan ajallaan, ehkä lähinnä siitä johtuen, ettei bussissa ollut muita kyydissä kyytiin noustessani.
    Osin johtuvat pysäkkiaikataulujen laskentatavasta. Helsingissä useimmilla linjoilla taitaa perustua oletukseen, että nopeus on sama koko reitillä. Tästä seuraa ko. tapauksissa se, että Maunulassa 67 on normaalistikin muutaman minuutin myöhässä (tosin ei noin merkittävästi), koska edessä on Tuusulanväylän nopea osuus. Alkupätkillä Torpparinmäestä nopeudet ovat melko hitaita.

    Linjan 23 tapauksessa alussa on nopea Hakamäentien pätkä. Jos bussi on vasta aikataulun mukaan Pasilassa, on seurauksena se, että se on tavanomaisessa liikenteessä Rautatientorilla myöhässä.

  5. #20

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Pysäkkiaikatauluja ei siis tehdä arvioimalla matkanopeuksia ja korjaamalla niitä puolivuosittain kellottamalla toteutuneita matkoja? Miten ihmeessä esimerkiksi Reittiopas kykenee yhdistämään vuoroja, jotka eivät itseasiassa lähtökohtaisesti noudata aikataulua?

  6. #21
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    HKL:n ja YTV:n käytännöt pysäkkiaikojen määritelyn suhteen ovat olleet osin erilaiset. Uuden HSL:n myötä käytännöt tullaan vähitellen yhdenmukaistamaan.

    Helsingin sisäisillä linjoilla pysäkkiajat on tosiaan laskettu jakamalla linjan tai välipistepysäkkien välinen ajoaika pysäkkien lukumäärällä ja osamäärä on sitten vastannut jokaisen pysäkinvälin ajoaikaa. Joissain tapauksissa aikataulusuunnittelija on voinut asettaa suunnitteluohjelmassa jollekin pysäkkivälille kertoimen, joka on joko pidentänyt tai lyhentänyt pysäkinvälin ajoaikaa. Näitä on kuitenkin käytetty varsin vähän niiden vaatiman suuremman työmäärän vuoksi.

    YTV-liikenteessä pysäkkien ohitusajat ovat perustuneet pysäkkivälien pituuksiin, joiden suhteessa linjan ajoaika jaetaan pysäkkiväleille.

    Aikatauluja suunnitteltaessa yhtenä lähtötietona käytetään matkakorttijärjestelmään tallentuneita ajoaikoja. Kun jokaisen yksittäisen linjasivun ajoaika tarkistetaan suunnitteluprosessissa, saadaan yllä kuvailemillani menetelmillä pysäkkiaikatauluihin pääosin varsin hyvät arviot vuorojen ohitusajoista.
    --
    Lauri Räty

  7. #22

    Liittynyt
    07.09.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    406

    oletus Vs: Havaintoja Hsl-alueelta - Tammikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut simson Näytä viesti
    Osin johtuvat pysäkkiaikataulujen laskentatavasta. Helsingissä useimmilla linjoilla taitaa perustua oletukseen, että nopeus on sama koko reitillä. Tästä seuraa ko. tapauksissa se, että Maunulassa 67 on normaalistikin muutaman minuutin myöhässä (tosin ei noin merkittävästi), koska edessä on Tuusulanväylän nopea osuus. Alkupätkillä Torpparinmäestä nopeudet ovat melko hitaita.

    Linjan 23 tapauksessa alussa on nopea Hakamäentien pätkä. Jos bussi on vasta aikataulun mukaan Pasilassa, on seurauksena se, että se on tavanomaisessa liikenteessä Rautatientorilla myöhässä.
    Hm, omituista... Mutta pitää silti sanoa, että HSL:n aikataulun mukaan kyseisen 67:n piti perjantaina (sunnuntaiaikataulujen mukaan uudenvuodenpäivänä) olla Sörnäisissä 6.54, ja tuossa vaiheessa oltiin menossa vasta Koskelantien risteyksessä, eli odotan oikeasti mielenkiinnolla ruuhkia ja sitä, miten PL:n uudet bussit pystyvät pysymään aikataulussa.

  8. #23
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Ankkuli- Näytä viesti
    2.1...

    ...teli-mannet loistivat tänään poissaolollaan, erottajalla en nähnyt kertaakaan h20 tai h42 linjoilla, ja h18 näin vain kaksi kolmesta
    Onko kova pakkanen hyydyttänyt maakaasubusseja? Tässä havainto saman päivän illalta:
    HelB 129 (Ikarus E94-Scania L94UB) / 611(N)
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  9. #24
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Onko kova pakkanen hyydyttänyt maakaasubusseja? Tässä havainto saman päivän illalta:
    HelB 129 (Ikarus E94-Scania L94UB) / 611(N)
    Kovilla pakkasilla maakaasuautoissa on semmoinen käytännön ongelma, että kaasusäiliöitä ei saada niin täyteen kuin normaalisti ja siten kaasu ei välttämättä riitä pisimmissä sarjoissa. 611(N):llä on ollut normaalistikin kaasunriittävyysmurheita.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  10. #25
    Raba-MAN avatar
    Liittynyt
    28.03.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    17

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Tässä värkissä onkin hauska pysäkki-info. Suomen- ja ruotsinkielisten pysäkkien nimen väliin ei tule välilyöntiä (tyhjää kohtaa) vaan ä-kirjain. Esim. Kamppi(M)äKampen(M).
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Taasko joku juosten kustu Thoreb-päivitys?
    Taitaa tämä olla ihan uusi ongelma, kun näkyy moista Pohjolan Liikenteen puolellakin. 23N:llä eilisiltana näytöllä luki "Töölön tulliäTölö tull". Kuljettaja "nollasi" laitteen Viipurinkadulla, joten näyttöön jäi "ä". Kun matkustaja sitten painaa STOP-nappia, näytöllä näkyy välillä "STOP" ja välillä taasen "ä".

  11. #26
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Helsinki 3.1.2010

    HelB 1007 / h70
    PL 738 (CHL-509) / h67
    PL 740 (BNZ-273) / h67
    PL 758 (CHL-510) / h58B
    PL 760 (BNZ-275) / h23
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 03.01.2010 kello 17:55. Syy: lisäys

  12. #27
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Helsinki 3.1.2010

    HelB 20 / h81
    HelB 9929 / h80
    HelB 1011 / h88
    HelB 1012 / h89
    HelB 1013 / h84
    HelB 276 / h86

  13. #28
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Iltapäivästä 3.1. suurin osa Ruhan autoista oli käynnissä. Eilen oli autoja siirrellessä niin paljon pakkasongelmia että parempi näin. Oli myös 98-kaasuja käynnissä, joten niitä vielä tarvittaneen kunnes viimeisetkin Ruhaan tulevat autot on Varhasta saatu.

    Jottei kukaan hämmästyksestä putoa maanantaina pyllylleen (tässä en tarkoita Wiima M-68:aa, inside-huumoria), on OmniCityt 9833-36 siirretty Ruhan ajoon.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  14. #29
    -Ankkuli- avatar
    Liittynyt
    14.08.2009
    Sijainti
    Kuninkaanmäki
    Viestejä
    88

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Jottei kukaan hämmästyksestä putoa maanantaina pyllylleen (tässä en tarkoita Wiima M-68:aa, inside-huumoria), on OmniCityt 9833-36 siirretty Ruhan ajoon.
    Tätäpä hieman odottelin että käykö siinä niin, sillä kuukankon sivuilla kun on nämä sopimukset esillä ja siellä näkyy tarjottu kalusto niin siellä oli maininta että linjoille 360-364 ja 539 on tarjottu Omnishittejä ja sopimuksen alusta kun katsoo niin kalustosta ei ole enää jäljellä kuin "4 x uusi EEV, 2 x uusi Euro5, 1 x 06-Scania K230/Lahti Scala" muut tästä (9319-9323, 9412-9416, 9502-9522, 9528-9542, 9607-9610, 9814-9824) , ovatkin jo poistuneet..


    NF 180 (Volvo Ikarus) on seissyt myös jo pidemmän aikaa hakunilan varikolla lumikasan alla

  15. #30

    Liittynyt
    07.09.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    406

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010

    Maanantai 4.1.
    PL 749, PL 751 / h22

    Aika tylsännäköistä muuten Pasilassa nykyään, liikkuu enimmäkseen vaan valkosia busseja... PL:llä kun on nyt h22, h23(N), h58(B), h59 ja 504.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2011
    kirjoittanut zige94 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 323
    Viimeisin viesti: 01.02.2011, 11:07
  2. Havaintoja HSL-alueelta - marraskuu 2010
    kirjoittanut ipeniemela foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 191
    Viimeisin viesti: 01.12.2010, 21:40
  3. Havaintoja YTV-alueelta - tammikuu 2009
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 196
    Viimeisin viesti: 01.02.2009, 22:05
  4. Havaintoja YTV-alueelta - tammikuu 2008
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 225
    Viimeisin viesti: 31.01.2008, 18:18
  5. Havaintoja YTV-alueelta - tammikuu 2007
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 187
    Viimeisin viesti: 31.01.2007, 20:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •