11.1.
Saamani tiedon mukaan aamuruuhkassa 213 / WL 13 (Vo B10M / Wiima K202).
Wanhassa Wiimassa wara parempi!![]()
11.1.
HelB 9622(Carrus City M)/h71
11.1.
Saamani tiedon mukaan aamuruuhkassa 213 / WL 13 (Vo B10M / Wiima K202).
Wanhassa Wiimassa wara parempi!![]()
!sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM
11.01.10
Helsinki
h40/PL 741 (Irisbus)
saisi 40:lle tulla lisää Irisbusseja
Oma mielepiteeni Irisbus Crossway LE:stä on varsin positiivinen. Ennakkoluulo ko. bussia kohtaan oli aika kova, mutta ne osoittautuivat huomattavasti paremmiksi. Ne ovat varsin hyviä ajaa, etujousitus on mukavan pehmeä ja varsinkin talviajo-ominaisuudet ovat suorastaan loistavat; ei puske juurikaan ja pysäkiltäkin pääsee varsin sutjakkaasti liikkeelle. Kunhan siis ovet ovat sulkeutuneet ja ovathan ne ainakin tällä hetkellä hitaat. Parannusta asiaan on kuulemma luvassa.
Ajoin tässä eräänä työpäivänä koko päivän linjaa h67 ja ekana mulla oli muutaman vuoden vanha Scala ja toisena Irisbus. On myönnettävä, että mielestäni tämä Irisbus Crossway LE oli joltain osin tuota Scalaa parempi, vaikka molemmissa on toki nykyisille matalalattiabusseille tyypillisiä ikäviä puolia. Pahin niistä on mielestäni takapenkkien ratkaisut ("piippuhyllyt" ja "terraariot"), jotka johtuvat nykyisistä pystykoneista sekä niiden voimansiirtolinjoista. On varsin valitettavaa, että tällaisia, asiakkaita suorastaan halveksivia ominaisuuksia näyttää tulleen moderniin kaupunkibussikalustoon jäädäkseen. Lisää tuotekehittelyä asiakaslähtöisesti, hyvät bussivalmistajat, kiitos.
Mutta, kyllä minä varsin mielelläni työskentelen näillä uusilla Irisbus Crossway LE:illä; tervetuloa vaan kyytiin.
Joukkoliikenneharrastaja
Taitavat olla matkustajien kannalta parhaita matalalattiabusseja 90-luvun loput laitteet, varsinkin Volvo B10BLE / Carrus City L. Kaikki askelmat vielä järkevän korkuisia, hyviä matkustaa ja toimivia.
HKL:n hankkimat 96- ja 98-malliset City L -telit pystyttiin rakentamaan käytävän osalta askelmattomiksi ja niin taitaa olla saman ikäluokan tamperelaisissakin teleissä.
Nyt saa sitten uusimman pään teliautoissa kivuta takaosaan kaksi askelmaa, ja jos Scala on kyseessä vielä pari rappusta lisää takapenkille. Kun HelB sai ensimmäiset kyttyrä-Scalat 610-615, otin kerran valokuvan avoimesta takaovesta sisään autoon ja kuvan nimi on "Tämäkö matalalattiabussi?" Kolme rappusta takaovella käytävätasoon ja vielä kaksi takapenkille...
Carrus City L:stä muistui mieleen tämänpäiväinen näky:
linjakilpeä en nähnyt, mutta uskallanpa veikata h67 / Pöl 848 eli alkujaan Saaren Auto 8 oli päässyt takaisin sille linjalle mistä aloittikin uransa.![]()
!sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM
Unioninkadulla liikennekatkos putkirikon takia myöhään maanantai-iltana. Tuskin ihan yhtä pitkäkestoinen kuin Rautatientorin vastaava.
Helsinki 12.1.2010
HelB 702 on riisuttu Soneran kokomainoksista ja maalattu uusiksi. Keula poikkeaa nyt muista HelB:n 8700LE:istä niin, että se on kokonaan sininen ilman valkoista aluetta.
PL 814 / h64
Helsinki 12.10.2010
HelB 1014 / h54 pitkän vuoron iltaruuhka
Viimeisin muokkaaja vko; 12.01.2010 kello 16:46.
Vantaa 12.1
453 / helb 40 (lahti 402)
Lentoparkin taukorakennuksen vieressä seisoi helb 9317
---------- Viesti lisätty kello 18:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:49 ----------
Vantaa 12.1
v55 / VT 536
Viimeisin muokkaaja aki; 12.01.2010 kello 16:02.
12.1.
HelB 916, 921/h93A
Taas oli PL:n Irisbus jäänyt tien varteen, tällä kertaa Hämeentie 8:n tietämille kello neljän paikkeilla.
Täytyy ottaa huomioon että Westendillä ja Veolialla näitä uusia busseja on vain muutama kun taas PL hankki kerralla suuren määrän näitä, joskus uuden automallin kanssa tulee alussa ongelmia mutta eiköhän näistä ajan kanssa päästä eroon. Muistaakseni WL:llä oli aluksi ongelmia myös uusien citeliksien kanssa, jokohan ne on saatu kuntoon?