9509-9515 olivat Koskelassa alunperin ja olivat todella mukavia työkaluja niille, jotka niitä osasivat ja tykkäsivät käsitellä.
Sanotaan vaikka hieman "runollisesti ja romanttisesti" niin, että allekirjoittaneella niiden kanssa vallitsi paras harmonia, mitä kuljettajan ja hänen työkalunsa välillä voi vallita; täydellinen yhteisymmärrys ja yhteistyö. No okei, hieman piti varoa liukkailla keleillä, kun varsinkin puskivat herkästi (ja varsinkin aiempi vuosikerta ex-
Helb 9402-9411). Kyllä, omasta mielestäni bussit ovat kuljettajansa eräänlaisia "työkavereita", kuten vaikkapa hevoset entisinä aikoina, vaikka ne eivät tietystikään eläviä ole. Mutta ne heräävät eloon kuljettajansa kanssa, kukin omalla tyylillään. Itselläni on jonkinlainen sellainen selittämätön kunnioitus näitä työkalujani kohtaan, kuten muinaisilla ajureilla heidän ratsujaan kohtaan.
ZF-vaihteisetkin, eli 9502 ja 9503, olivat aikanaan ihan mukavia työkaluja esim. h58:lla, mitä taas ei voi sanoa lähes samanikäisistä Volvo B10L:istä (nyk.
Helb 9611-9620), joista esimerkiksi em. linjalla paljon työkalunani ollut 9613 oli melkoisen loppu jo muutaman vuoden ikäisenä.