Täältä löytyy lisäinfoa: http://www.kulosaarelaiset.fi/index....206&Itemid=212
Täältä löytyy lisäinfoa: http://www.kulosaarelaiset.fi/index....206&Itemid=212
Kulosaaresta keskustaan matkaaville olisi varmaan ollut parempi, että linja olisi mieluummin suunnannut kohti Kalasatamaa. Siellä tosin olisi ollut vaikeaa kääntää, minkä vuoksi olisi tullut kalliimmat liikennöintikustannukset.
Ensi tuntuma oli, että Kaivokadun pysäkille tulee toimivuusongelmia. Mutta toki muut linjat siirtyvät Postikadulle. Sen jälkeen ei enää pääse Lauttasaareen samalta pysäkiltä Rautatieaseman tienoilta. Tulee muutaman vuoden takainen Lauttasaaren linjojen pysäkkijako taas keskustaan. Toiseen suuntaan linjat taitavat ajaa Eteläistä Rautatiekatua
YTV:llä olisi joskus B tarkoittanut pääreittiä lyhyempää linjaa![]()
Tammisalon vuorot ovat B-kilvitettyjä, koska ennen oli olemassa linjat 93&93B, niin uudet linjatunnukset olivat toki 82&82B. Linjaa ex-93-B tehdessä on luultavasti ajateltu,
ettei Tammisalon vuoro ole jotain kautta kiertävä linja vaan vastapäivään ajettava lenkki, eli B-tunnus käy parhaiten. Asiahan ei kuitenkaan ole näin,
vaan se on reitin keskellä ajettava kiertoreitti, joka oikeastaan ei ole edes kokonainen kierros. Lisäksi "lenkki", toisin kuin 83:sen, ajetaan myös myötäpäivään.
Muuten, B tarkoittaa lyhennetyn linjan lisäksi jo kiertolinjaa vastapäivään joten eikös lyhennetylle linjalle muuten kävisi parhaiten V-tunnus?
T: Tuomas Lehti
Rattiriemua-blogini, Facebook-seinäni
Kirjoitan tällä foorumilla yksityishenkilönä enkä minkään yhtiön, yhtymän, yhdistyksen tms. edustajana.
U290:lle on tullut näköjään uusia reittivariaatioita. 290B päättyy Munkkiniemeen ja 290BT Leppävaaraan. Jääköhän tuo ihan Turuntien pysäkille vai meneekö edes asemalle..
Viimeisin muokkaaja Aleksi.K; 01.05.2010 kello 21:05.
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
09N:n reitti muuten näköjään muuttuu kesäaikatauluihin siirryttäessä tuolla Käpylän ja Oulunkylän alueilla - voisi sanoa että vihdoinkin. Käpylän yöyhteydet parantuvat huomattavasti kun 620N aloittaa kesäaikataulujen alussa ja lisäksi 09N alkaa kulkemaan Rautatientorilta Oulunkylään asti 64N:n reittiä.
HSl-alueen talviaikataulut 2010-2011 on ilmestyneet netissä
http://www.hsl.fi/FI/aikataulutjarei...2010-2011.aspx
Helb rupeaa näköjään ajamaan linjaa h16K, josta kuulin nyt ekaa kertaa. Löytyy sivulta 80
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Linjalla 16K kuskataan syksyn ajan koululaisia aamulla Herttoniemestä Kulosaareen ja iltapäivällä takaisin. Kulosaaressa on neljä koulua, joihin tulee paljon oppilaita saaren ulkopuolelta. Järjestely liittyy Kulosaaren metroaseman remonttiin. 16K ajetaan pääosin linjojen 81/81B autoilla ja tästä syystä linjalla 81B ei ainakaan syksyllä ajeta ruuhkasuuntaa vastaan eli aamulla Herttoniemestä Herttoniemenrantaan ja iltapäivällä Herttoniemenrannasta Herttoniemeen. Näillä lähdöillä on ollut vain muutamia matkustajia, jotka mahtuvat hyvin samaa reittiä kulkevan linjan 81 kyytiin.
Westendille tuli tuo yölinja. Onkohan sille teliauto-pakko vai pärjääkö kaksakselisella? Muistaakseni Westendillä ei telejä vielä nykyisin ole. Sitten näköjään linjalle 231 tuli m-p uusi vuoro Hämevaarasta 4.05.
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Linja 400N on samassa kaaviossa linjojen 452 ja 453 kanssa eli eiköhän se ole 2-akselisilla suunniteltu ajettavaksi. Lähtöjen määräkin tuplaantuu kahdesta neljään. Linja 410N lakkautetaan ja korvataan tuolla 400N:n tihentämisellä sekä uudella Vihdintien yölinjalla 300N.