Sivu 2 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/108

Viestiketju: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

  1. #16
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Miten sinä olisi ratkaissut asian tuossa tilanteessa?
    Tuomalla jokerille vihdoinkin ne ratikat.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #17
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tuomalla jokerille vihdoinkin ne ratikat.
    Totta, taitaa kyllä mennä vielä tovi aikaa, valitettavasti. Vaihtoehtoisten bussityyppien testailukin kertoo mielestäni siitä.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  3. #18

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Jokerin raiteistuttuakin seudulla kyllä riittää linjoja, joilla isompi kalusto olisi tarpeen, ainakin osapäiväisesti. Jokeri II? h58? v62?

  4. #19
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Jokerin raiteistuttuakin seudulla kyllä riittää linjoja, joilla isompi kalusto olisi tarpeen, ainakin osapäiväisesti. Jokeri II? h58? v62?
    Mielestäni esim. h65A/66A, h70V, h71, h79, 132, 147, 150. Tilanne siis nyt. Muutaman vuoden päästä voi olla toisenlainen asetelma
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  5. #20
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Jokerin raiteistuttuakin seudulla kyllä riittää linjoja, joilla isompi kalusto olisi tarpeen, ainakin osapäiväisesti. Jokeri II? h58? v62?
    Oman kokemukseni mukaan ns. "tuulilasikuormia" olen kuljettanut ainakin linjoilla h58, h58B ja h59 (näissä telibusseilla) sekä erityisesti linjalla h67, jossa ei enää kaksiakselinen bussi riitä, vaikka vuoroväli on ruuhka-aikaan tiheä. Muina aikoinakin ko. bussilinjan suosio on taattua.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  6. #21
    -Ankkuli- avatar
    Liittynyt
    14.08.2009
    Sijainti
    Kuninkaanmäki
    Viestejä
    88

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Oman kokemukseni mukaan ns. "tuulilasikuormia" olen kuljettanut ainakin linjoilla h58, h58B ja h59 (näissä telibusseilla) sekä erityisesti linjalla h67, jossa ei enää kaksiakselinen bussi riitä, vaikka vuoroväli on ruuhka-aikaan tiheä. Muina aikoinakin ko. bussilinjan suosio on taattua.
    myös h14 kuuluu ruuhka-aikaan tähän
    "Viimeiseen Wiimaan, tähän päättyy paljon hyvää.." - Toni Virtanen

  7. #22
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut -Ankkuli- Näytä viesti
    myös h14 kuuluu ruuhka-aikaan tähän
    ...Ja myös h54...

  8. #23
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Mielestäni esim. 150.
    150:n entisenä vakikäyttäjänä en vahvista tätä tietoa. Täyttä on vain aamun ensimmäisissä vuoroissa, kun vuoroväli on vielä harva. Eli jo hyvin aikaisesta aamusta olisi aihetta ajaa tiheämmin. Aamuruuhkassa, kun vuoroväli on 4-6 minuuttia, eivät autot ole täysiä. Joskus saattaa Isolta Omenalta tulla suuri määrä matkustajia, mutta on täysin sattumaa, mikä linja ne ottaa kantaakseen.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  9. #24
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Aamuruuhkassa, kun vuoroväli on 4-6 minuuttia, eivät autot ole täysiä.
    Tämä olikin juuri pointti, että minkä ihmeen takia vuorovälin täytyy olla näin tiheä, kun isommilla autoilla voisi ajaa esim. 8-10 minuutin välein. Tällainenkin vuoroväli olisi ainakin minun käsitykseni mukaan erittäin tiheä. Millaiset kustannukset syntyykään siitä, kun tällä, ja muutamilla muillakin linjoilla ajellaan ruuhkissa näin tiheästi ja muulloin 3-4 kertaa tunnissa? Ruuhkasivut ne kaikkein kalliimpia ovat, ja kalustoa sitten seisotetaan käyttämättömänä suuret määrät ruuhka-ajan ulkopuolella...

    Ja asiasta kukkaruukkuun, onkos tätä Volvo-hybridiä jo näkynyt h55:lla? Ja missä vuorossa tarkemmin sanottuna?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  10. #25
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Ja asiasta kukkaruukkuun, onkos tätä Volvo-hybridiä jo näkynyt h55:lla? Ja missä vuorossa tarkemmin sanottuna?
    Aamulla näkyi Hakaniemessä n. 7.50 55:llä etelään ja n. 9.10 55K:lla etelään.

  11. #26
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Volvo näkyi äsken (klo 16) Kampissa linjalla 55

  12. #27

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Tämä olikin juuri pointti, että minkä ihmeen takia vuorovälin täytyy olla näin tiheä, kun isommilla autoilla voisi ajaa esim. 8-10 minuutin välein. Tällainenkin vuoroväli olisi ainakin minun käsitykseni mukaan erittäin tiheä. Millaiset kustannukset syntyykään siitä, kun tällä, ja muutamilla muillakin linjoilla ajellaan ruuhkissa näin tiheästi ja muulloin 3-4 kertaa tunnissa? Ruuhkasivut ne kaikkein kalliimpia ovat, ja kalustoa sitten seisotetaan käyttämättömänä suuret määrät ruuhka-ajan ulkopuolella...?
    Niinpä. Kulurakenteessa on aikaa sitten kailotettu se ukko auton keulalla kaikkeista kalleimmaksi tekijäksi ja tuolla menolla niitä ukkoja ainakin on paljon. Lisäksi niitä ukkoja seisotetaan keskipäivä odottamassa iltaa jolloin edes ukoilla ei ole kivaa.
    Kaiken hyväksi ne ruuhkavuorot seisovat samassa ruuhkassa puolikuormalla muutaman sadan metrin välein josta voisi myös kysyä että mitä järkeä tässä on?

    Josko vaikka hommaisi isompikapasiteettisia kulkineita, varmistaisi että niillä kans ajetaan eikä ootella.

  13. #28
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    73

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Nobina testaa Volvon hybridibussia Helsingin linjalla 55 viikolla 6
    Tässä bussi Rautatientorilla "kellotornin alla" 10.2. klo 10:35

    Linjoja 55 ja 506 ei muuten ajeta toistaiseksi Kumpulan mäen kautta paljon lumen vuoksi; mahtaako syynä itse asiassa olla liian kauaksi reunasta parkkeeratut autot kuten muualla.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

  14. #29
    -Ankkuli- avatar
    Liittynyt
    14.08.2009
    Sijainti
    Kuninkaanmäki
    Viestejä
    88

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ilpo Näytä viesti
    Linjoja 55 ja 506 ei muuten ajeta toistaiseksi Kumpulan mäen kautta paljon lumen vuoksi; mahtaako syynä itse asiassa olla liian kauaksi reunasta parkkeeratut autot kuten muualla.
    Juurikin tämä on syynä, välillä ei meinaa mahtua pelkästään bussilla sieltä läpi ja siihen kun ympätään vastaantuleva liikenne niin kyllä aiheuttaa turhaa stressiä kuljettajalle sellainen
    "Viimeiseen Wiimaan, tähän päättyy paljon hyvää.." - Toni Virtanen

  15. #30
    MMH
    MMH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    25.05.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    188

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Eilen 10.2. Hybridi Kurvissa klo 17.13 Koskelaan.
    Tänään Kampissa klo 9.15 Marian sairaalalle.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Concordia Busista Nobina
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 77
    Viimeisin viesti: 09.09.2013, 15:34
  2. Nobina täyttää 100 vuotta
    kirjoittanut antti foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 14.06.2011, 11:41
  3. HSL: HSL testaa erikoispitkän bussin soveltuvuutta Helsingin seudun liikenteeseen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 09.05.2010, 14:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •