Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

...linjoja, joilla isompi kalusto olisi tarpeen...

Tähän listaan kuuluu myös linja 102T. Se on muutaman tunnin ajan päiväastä ainoa linja, jolla on T-vuoroja maalle päin. Välillä autot lähtevät jo Kampista tuulilasikuormassa, eikä kukaan pääse kyytiin ennen Lauttasaarta. Ja vaikka se länsimetro on tulossa, olen vahvasti sitä mieltä, että Lauttasaareen pitäisi mennä kaksi suoraa linjaa, 66A raitiotienä ja 20 reittinä Katajaharju - Kampin terminaali.
 
Tähän listaan kuuluu myös linja 102T. Se on muutaman tunnin ajan päiväastä ainoa linja, jolla on T-vuoroja maalle päin. Välillä autot lähtevät jo Kampista tuulilasikuormassa, eikä kukaan pääse kyytiin ennen Lauttasaarta. Ja vaikka se länsimetro on tulossa, olen vahvasti sitä mieltä, että Lauttasaareen pitäisi mennä kaksi suoraa linjaa, 66A raitiotienä ja 20 reittinä Katajaharju - Kampin terminaali.

Ei 102T ole ainoa linja Lauttasaareen mihinkään aikaan päivästä:

http://tinyurl.com/yj26cyg

Nivelkalusto kyllä sopisi linjoille 102 ja 103 ruuhka-aikaan, koska näilläkin linjoilla joudutaan käyttämään tarpeettoman tiheää vuoroväliä, jotta kaikki Keilaniemi/Otaniemi-alueen työmatkalaiset mahtuvat kyytiin.
 
Ei 102T ole ainoa linja Lauttasaareen mihinkään aikaan päivästä

Ei ainoa, mutta ruuhka-aikana on tunnin mittaisia osuuksia, jolloin Kampin terminaalista ei muuta Lauttasaareen lähde.
Koodi:
15	25/102T	37/102T	48/102T	58/102T
16	08/102T	17/102T	21/110T	28/103T	34/102T	42/102T	52/103T	 
17	00/102T	10/102T 20/102T 30/102T	40/102T	50/102T	 
18	00/102T	10/102T
 
Havaintoja CapaCitystä vielä? Eikös muuten CapaCityä ole testattu joskus aikaisemminkin Helsingissä, muistelen vilaukselta nähneeni...

PS. Kyselin Nobinalta, eivätkä he tienneet, tuleeko auto esittelyyn jonnekin.
 
Tuli matkustajan ominaisuudessa kokeiltua CapaCityä tänään ja ihan kelpo peliltähän tuo vaikuttaa, lähti lumipyryssä nätisti pysäkiltä. Bussi oli kaikin puolin viihtyisä matkustaa, eikä turhan meluisakaan. Itse matkustaisin mielelläni jatkossakin näillä...
 
Joo, itse kävin myös tuolla 21.45-lähdöllä Itäkeskuksesta kyseisen bussin kyydissä Pitäjänmäen asemalle asti. Mitä siellä kuulin muiden ihmisten puhuvan keskenään bussista niin en kuullut mitään negatiivisia kommentteja kyllä.

Ihmiset vain eivät tunnu tietävän, että bussista voi mennä sisään joka ovesta. Tai sitten ihmiset eivät vain välitä siitä. Itse en edes löytänyt bussin toiseksi etummaisista ovista sitä nappia, mistä ne ovet avattaisiin :D En sitten tiedä onko niissä toisiksi etummaisissa ovissa edes sellaista nappia, kuski kun näköjään hoitaa niiden avaamisen itse.

Sisällä kuitenkin huomasin sen, miten pieniä ovat myös pysäytysnapit ja napit, joilla avataan ovi, jos jää pois taaimmaisilla tai toisiksi taaimmaisilla ovilla, ja nyt kun mietin jälkeenpäin niin olihan niissä toisiksi etummaisissa ovissa jotkut pienenpienet harmaat pyöreät...noh, jutut :D Ehkä ne sitten on ne millä ne ovet avataan.

Parilla pysäkillä bussin taaimmaiset ovet avautuivat ja sulkeutuivat itsekseen sellaisen minuutin ennen kuin päästiin pysäkiltä liikkeelle.

Myös ovien itse avaaminen sisältä päin pois jäädessä tuntuu olevan joillekin liian haasteellista, vaikka oven vieressä on isot laput, joissa lukee, että ovi avataan nappia painamalla - erällä pysäkillä pois jäämässä ollut matkustaja pyysi kuskia avamaan toisiksi taaimmaiset ovet, mutta kun mitään ei tapahtunut niin hän päätti mennä ulos toisiksi etummaisista ovista, jotka kuski siis pystyy avaamaan.
 
Noh, lastentauteja nyt on testikäytössä olevalta ajoneuvolta hieman lupa odottaakin. Jos ja kun laajempaan käyttöön tulee, niin eiköhän alkukankaudet saada tasoitettua...
 
Takaisin
Ylös