Sivu 7 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345678 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/108

Viestiketju: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

  1. #91
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Muuten, mikä olisi mielestänne Jokeri-linjalla paras bussi ajaa ja/tai matkustaa, kun vaihtoehtona on Capacity, XXL ja nykyinen kiinteärunkoinen teli?
    XXL:ässä on 3x8-10 m pitkää vaunua, joten mielestäni se kääntyisi mutkista parhaiten. Kyyti on myös tasaisinta, ympäristöystävällisintä ja hiljaisinta joten se on valintani.
    Tavallinen teli on paras siinä mielessä että on korin osalta huoltovapain. Joten siksi valintani on Capacity, Yhden nivelen johdosta ei ole huolto-ongelmaa kun yhteen niveleen, vaikkakin eipä niissä nivelissä ainakaan ennen suuria ongelmia ole ollut. (N202) ja tilaa kuitenkin lähes yhtä paljon kun tuossa XXL autossa.

    Onko näistä "koe"autoista julkistettu mitään tuloksia, matkustajien, kuljettajien ja tilaajan osalta ? Kun onhan näitä jo ollut. Ensin oli alkuperäinen Volvo 8700, sitten kokeltiin Scala teliä, Sitten oli tämä Volvo 7500 tuplanivel, sitten tuli Capacity ja vielä tämä Hess.. Entäs siellä 55 kokeiltu Volvo 7700? ja sitten on vielä Veolialla kokeiltu Solarisnivel linjoilla h18 ja 650? Välillä tuntuu että ihan huvikseen vaan ajavat näillä "koe" autoilla..
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  2. #92

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Kyllä, raittaille paikat olivat ainoastaan toisen oviparin kohdalla. Muitten ovien kohdalla oli vaa penkkejä. Mut jos toi bussi nyt valittaisiin nii uskon kyl et ne lisäis raittaiden paikkoja.
    ...jolloin äkkiä päästäänkin tilanteeseen, ettei istumapaikkoja ole sen enempää kuin telissäkään. Suo siellä, vetelä täällä.

  3. #93

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Jokerilla matkat ovat bussilinjaksi varsin lyhyitä, joten merkittävästi laajemmat seisomatilat eivät ole huono juttu. Itse asiassa seisomapaikkojen lisääminen istumisen kustannuksella alkaa olla se ainoa järkevä tapa lisätä kapasiteettia bussi-Jokerissa.

    Voisi vaikka aloittaa ruuhkavuorobussien matalan etuosan seisomatilan laajentamisesta.

  4. #94
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Jokerilla voisi olla mielenkiintoinen tuttavuus tällainenkin. Ei maksane niin paljon kuin Hess tai jokin tuplanivel, mutta tarjoaa enemmän paikkoja kuin tavallinen nivel, puhumattakaan jäykästä bussista. Paikoilla tarkoitan tiloja kaiken kaikkiaan, mitä tuollaisella tungoslinjalla juurikin vaaditaan.

  5. #95

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Jokerilla voisi olla mielenkiintoinen tuttavuus tällainenkin. Ei maksane niin paljon kuin Hess tai jokin tuplanivel, mutta tarjoaa enemmän paikkoja kuin tavallinen nivel, puhumattakaan jäykästä bussista. Paikoilla tarkoitan tiloja kaiken kaikkiaan, mitä tuollaisella tungoslinjalla juurikin vaaditaan.
    Johan tuollaista kokeiltiin aikoja sitten. http://www.nobina.com/fi/Finland/Uut...ppien-kokeilu/

  6. #96
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Johan tuollaista kokeiltiin aikoja sitten.
    Linkissäsi ei kyllä yksikään ollut tarkoittamani MAN. Mersun CapaCitystä laitoin kuvan tämän foorumin galleriaan heti auton ajettua ensimmäisen sivun linjaa 550. Ja Mersun versiokin todettiin hyvin kalliiksi autoksi, vaikkakin edullisemmaksi kuin Hess...

  7. #97
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Jokerilla voisi olla mielenkiintoinen tuttavuus tällainenkin.
    Kyseessä on 20,45-metrinen Lion's City GXL.

  8. #98

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Linkissäsi ei kyllä yksikään ollut tarkoittamani MAN. Mersun CapaCitystä laitoin kuvan tämän foorumin galleriaan heti auton ajettua ensimmäisen sivun linjaa 550. Ja Mersun versiokin todettiin hyvin kalliiksi autoksi, vaikkakin edullisemmaksi kuin Hess...
    Ok, siis kyseessä vain merkin kokeilu. Sen kokemuksen perusteella mitä minulla Manneista siitä saakka kun ensimmäiset meille tuli vuonna 2005, en hirveästi jaksaisi innostua. Tosin saattaahan ne dieselinä tai hybridinä olla ihan eri luokkaa moottorin osalta. Mutta esim. ovi-ja muita sähkövikoja ihan liikaa Mannissa, tosin niin uusissa volvoissakin... niinkuin kuulemma oli CapaCityssäkin... vai oliko käyttäjässä vika...

  9. #99
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Ok, siis kyseessä vain merkin kokeilu.
    Tuossa kai haetaan ratkaisua kapasiteetin puolesta suureksi bussiksi, jossa voidaan samalla hyödyntää avorahastuksen mahdollisuutta. Ainakin Mersulla ja MANilla on neliakselinen yksinivelversio, joillakin muilla taas neliakselisia tuplaniveliä. Tuplanivelistä tähän mennessä on kokeiltu Volvoa ja Hessiä. VanHoolillakin on vastaava. Kaikilla on hintansa ja muut ominaisuutensa. Telinivelet ainakin kulkevat todella nätisti.

  10. #100

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Tuossa kai haetaan ratkaisua kapasiteetin puolesta suureksi bussiksi, jossa voidaan samalla hyödyntää avorahastuksen mahdollisuutta. Ainakin Mersulla ja MANilla on neliakselinen yksinivelversio, joillakin muilla taas neliakselisia tuplaniveliä. Tuplanivelistä tähän mennessä on kokeiltu Volvoa ja Hessiä. VanHoolillakin on vastaava. Kaikilla on hintansa ja muut ominaisuutensa. Telinivelet ainakin kulkevat todella nätisti.
    Kyllä se nätisti kulki se 2-nivelinenkin jokerilla, sen kyydissä kävin niinkuin CapaCitynkin. Nuo kokeilu ajat vain aivan liian lyhyitä, ei viikossa ja vain yhdellä autolla saa oikeaa kuvaa soveltuvuudesta esim. jokerille..

  11. #101
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Kyllä se nätisti kulki se 2-nivelinenkin jokerilla, sen kyydissä kävin niinkuin CapaCitynkin.
    Olen samaa mieltä. Tosin tuplanivelissä nk. letkutusta esiintyy vähän enemmän kuin telinivelissä, mutta kyllä kumpikin ratkaisu on tältäkin osin toimiva.

  12. #102
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3341

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Onkos jollakulla tiatoo noiden eri nivelbussien ovh-hintalapusta ja keskimääräisistä huoltokuluista vs. tavallinen Volvon tai Scanian telibussi?
    Sakari Kestinen

  13. #103
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Onkos jollakulla tiatoo noiden eri nivelbussien ovh-hintalapusta ja keskimääräisistä huoltokuluista vs. tavallinen Volvon tai Scanian telibussi?
    Kuinkahan moni bussikauppa toteutuu oikeasti jollain ovh-hintalapulla?

  14. #104

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Kuinkahan moni bussikauppa toteutuu oikeasti jollain ovh-hintalapulla?
    Näin maallikkona niiden luulisi kuitenkin olevan keskenään vertailukelpoisia hintoja.

  15. #105
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Nobina testaa uudenlaisia bussityyppejä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Matkalainen Näytä viesti
    Näin maallikkona niiden luulisi kuitenkin olevan keskenään vertailukelpoisia hintoja.
    Mitäköhän se maallikko nyt ylipäänsä on vertaamassa keskenään? Kahta vastaavanlaista telibussia, kahta isoa neliakselista avorahastukseen sopivaa, mutta teknisesti hieman erilaista bussia, kahta vähintään 14,8 -metristä bussia ylipäätään, vaiko kahta täysin samanlaista, mutta eri asiakkaalle toimitettavaa bussia? Nimittäin kun viimeksi mainitussakin tapauksessa kauppahinnoissa voi olla hurjia eroja, vaikka autoissa ei ole muuta eroa kuin maalaus ja teipit (tai pelkistetyimmillään kylkitekstit, kuka on auton haltija).

    Pointti on, että termi ovh-hinta ei oikein kuulu tässä keskusteltaviin kauppoihin. Toteutuneiden kauppojen keskihinnat jne. ovatkin toinen juttu, ja selväähän on, että esim. 14,8-metrisen telin saa roimasti halvemmalla kuin kalleimman mahdollisen tuplanivelen. Mutta ovh:iden kanssa tällä ei ole kovin paljon tekemistä. Voi tietysti kuulostaa saivartelulta, ja sitähän tämä tavallaan onkin...

Vastaavia viestiketjuja

  1. Concordia Busista Nobina
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 77
    Viimeisin viesti: 09.09.2013, 15:34
  2. Nobina täyttää 100 vuotta
    kirjoittanut antti foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 14.06.2011, 11:41
  3. HSL: HSL testaa erikoispitkän bussin soveltuvuutta Helsingin seudun liikenteeseen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 09.05.2010, 14:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •