Havaintoja HSL-alueelta - helmikuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Helsinki 3.2

231X / NF 366 (aamuruuhkassa)
363 / helb 323

Linjalla 14 oli ongelmia aamulla, odotin pitäjänmäellä linjan 14 bussia puoli tuntia jonka jälkeen busseja tuli kolme peräkkäin, itse matkustin autossa 232 ja Runeberginkadulla kuski sanoi matkustajille että vaihtakaa Kampissa perässä tuleviin 14 busseihin koska hän kääntyy jo Kampissa takaisin pajamäkeen. Vaihdoin sitten perässä tulevaan autoon ja seuraava pysähdys tuli jo Albertinkadulla Punavuorenkadun risteyksessä jossa roska-auto esti ohipääsyn, odottelimme roska-auton takana reilu 5 min jonka jälkeen pääsimme jatkamaan matkaa.
 
Helsinki 3.2
Linjalla 14 oli ongelmia aamulla, odotin pitäjänmäellä linjan 14 bussia puoli tuntia jonka jälkeen busseja tuli kolme peräkkäin, itse matkustin autossa 232 ja Runeberginkadulla kuski sanoi matkustajille että vaihtakaa Kampissa perässä tuleviin 14 busseihin koska hän kääntyy jo Kampissa takaisin pajamäkeen. Vaihdoin sitten perässä tulevaan autoon ja seuraava pysähdys tuli jo Albertinkadulla Punavuorenkadun risteyksessä jossa roska-auto esti ohipääsyn, odottelimme roska-auton takana reilu 5 min jonka jälkeen pääsimme jatkamaan matkaa.

Eipä ihme jos 14:llä menee hommat pipariksi. Aamuisin etelä-Helsingin kapeilla kaduilla riittää jos jonkinlaista jakeluautoa ja roska-autoa joille ei ole varattu kunnolla työskentelytilaa. Ja jos onkin, niin itsekkäät henkilöautoilijat ovat ne kuitenkin peltilehmillään täyttäneet. Sitten täytyy lastaus ja purku suorittaa ajoradalla, jotka ovat nyt poisviemättömien lumivallien kaventamat. Ja sitten kun joku roska- tai jakeluauto vieläpä juuttuu kinoksiin, on liikenne seis. Tämä on hypoteesini tuohon 14:n liikennehäiriöön.
 
Helsinki 3.2.

PL 858 / h22
PL 860 / h58B

Nämä ovat näemmä siirtyneet Espoosta takaisin Helsinkiin ainakin tilapäisesti.

---------- Viesti lisätty kello 22:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:06 ----------

Eipä ihme jos 14:llä menee hommat pipariksi. Aamuisin etelä-Helsingin kapeilla kaduilla riittää jos jonkinlaista jakeluautoa ja roska-autoa joille ei ole varattu kunnolla työskentelytilaa. Ja jos onkin, niin itsekkäät henkilöautoilijat ovat ne kuitenkin peltilehmillään täyttäneet. Sitten täytyy lastaus ja purku suorittaa ajoradalla, jotka ovat nyt poisviemättömien lumivallien kaventamat. Ja sitten kun joku roska- tai jakeluauto vieläpä juuttuu kinoksiin, on liikenne seis. Tämä on hypoteesini tuohon 14:n liikennehäiriöön.

Ja jos ajoaika on kireä niin kun yhdellä sivulla myöhästyy kulkee auto sitten herkästi lopun päivää myöhässä vaikka ei enää muita häiriöitä olisikaan. Itse olin eilen linjalla h22 parhaimmillaan 29 minuuttia myöhässä ja vaikka loppuiltaa kohti aikataulua saikin vähän kiinni, tuli ylitöitä yhteensä 31 minuuttia koko päivältä.
 
Espoo 4.2.2010

WL 46 on taas kokovalkoinen (oli viimeksi Taffel-mainosteipeissä)
 
Jokeri -brändiä torstaina 04.02. iltaruuhkassa:
NF 692 hyytynyt Kehä I:lle Laaksolahden kohdalla.
NF 187 (Ikarus E94 - Volvo B10B LE teli) / 550
 
Perjantai 5.2.:
PL 760 / h67

Erikoisen näköinen verhoilu. Lisäksi pysäkkinäyttö osasi muuttaa kirjainfontin kokoa niin, että joillakin pysäkeillä pitkätkin tekstit mahtuivat ruutuun hyvin ilman, että niitä olisi pitänyt rullata oikealta vasemmalle. Esimerkiksi "PaanutieäTakspånsvägen" mahtui ruutuun ihan hyvin. Lisäksi pysäytysnappia painaessa ei näytössä luekaan "STOP" vaan "Pysähtyy". Saa nähdä muuttuuko tämäkin tulevaisuudessa, esim. "PysähtyyäStannar"
 
Linjan 154 bussi peruutti eilen moottoritiellä (Länsiväylä) 100 metrin matkan. Tapaus sattui pe 5.2.2010 klo 13.24 lähdölle Kampista. Ajoi Suomenojan liittymästä (josta olisi pitänyt kääntyä) suoraan ja pysähtyi saman liittymän lopussa olevalle pysäkille Finnoonsolmu (E4901); Tässä vaiheessa matkustajat huomauttivat asiasta kuljettajalle joka oli todennut että luuli (muisti) ajavansa linjaa 150. Laittoi sitten hätävilkut päälle ja peruutti liittymää takaisin ramppiin.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös