Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-41/41

Viestiketju: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

  1. #31
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Entäpä jos kaikki Ruskeasuon ohi pohjoiseen lähtevät bussivuorot ajettaisiin Ruskeasuolta? Keskustan osuus jätettäisiin pois, tilalle vaikkapa raitiolinja 5, Jätkäsaari-Kamppi-Ruskeasuo.
    Ai meinaatko runkolinjaa, sitä on jo kokeiltu 1955-1958

  2. #32
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Resiina Näytä viesti
    Ai meinaatko runkolinjaa, sitä on jo kokeiltu 1955-1958
    Kyllä, eikös se olisi kaikinpuolin hyvä vaihtoehto? Ratikat ajavat keskellä väylää ohittaen Mannerheimintien ruuhkat. Busseja ja matka-aikaa säästyy eikä lippujärjestelmäämme tarvita muutosta.

  3. #33

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Vanha aihe, mutta mitä olen lukenut h74:sta, niin pakko kommentoida sitä, että nythän matkustajamäärät ovat nouseneet entisestään Ormuspellon pian valmistumassa olevan asuinalueen ja Rajatien aika uuden asuinalueen myötä.. h74:lla pääsee suoraan esimerkiksi Tapanilaan Sörnäisistä ja Hakaniemestä. Myös Vanhalle Tapanilantielle ja Kotinummentielle on noista paikoista täten hyvä yhteys. Junahan Rautatientorilta on nopein ja sitten vaikka vaihto Malmilla h76A, mutta ei ole järkeä mennä ensiksi Rautatientorille ja sitten juna ja bussi.

    Mutta, suurin osa matkustajista h74:lle tuleekin juuri Hakaniemestä ja Sörnäisistä ja sen jälkeisistä alueista. Eikä voi enään sanoa että linja ajelisi tyhjillään. En ole nyt 2 vuoden aikana kulkenut ollenkaan tyhjillä vuoroilla. Matkustajia riittää mistä tahansa alueelta. Huonoimmillaan bussi on puolillaan matkustajia, parhaimmillaan jopa täynnä.

    h76A/B:kin on nykyään täynnä, etenkin ruuhka-aikaan. Matkustajia tulee Fallkullan alueelta Malmille ja Malmilta. Koivunen OY on myös yksi, josta tulee h76A/B:n matkustajia. Toisella puolella Tapanilaa matkustajia tulee ja menee Malmilta/Malmille Kotinummentien, Vanhan Tapanilantien varrelta ja myös Päivöläntielle riittää matkustajia.

    h76A/B:n reittiä voisi kyllä muuttaa ajamaan esimerkiski Malminkaari-Saniastie-Fallkullantie-Jäkälätie-Tasankotie-Malminkaari. Kyllä noilla teillä bussi mahtuu liikkumaan, ja kohtamaan ihan hyvin. Pahempiakin kohtia on nähtävillä esimerkiksi linjalla h69 Kustaankartanon kohdalla.

  4. #34
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Omakaupunki-sivuilla on uutinen HSL:n teettämästä selvityksestä jossa vertaillaan eri bussilinjojen kustannustehokkuutta http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki...-kallein_1330/ Ei liene yllätys että yksikköhinnoiltaan halvimmat linjat löytyvät Helsingistä, sijoilla 1-3 on liityntälinjat v82, v96 ja v94, Jokeri löytyy vasta sijalta 17. Kalleimpia linjoja ovat Helsingin 91K Espoon 96H, Yllättäen halvin Espoon sisäinen linja on e20, eikös juuri tätä linjaa ole suunniteltu lakkautettavaksi ensi vuonna? Vantaan kustannustehokkain linja on v62. yksikköhintojen erot ovat aika huimia, kun linjalla h82 yhden matkustajan kustannus on 0.51€ ja Jokerilla 0.90€, on se kalleimmalla linjalla h91K huimat 13.30€!

  5. #35

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Ei liene yllätys että yksikköhinnoiltaan halvimmat linjat löytyvät Helsingistä, sijoilla 1-3 on liityntälinjat v82, v96 ja v94,
    Kuitenkin veikkaisin noiden olevan h82, h96 ja h94

  6. #36
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Kuitenkin veikkaisin noiden olevan h82, h96 ja h94
    Joo tietysti h, eihän noita linjoja edes Vantaalla ole

  7. #37

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Itselleni tulee mieleen täällä Vantaalla ainakin linjat 30,36 ja 60. Linjalla 30 on välillä Myyrmäki-Linnainen yleensä muutama matkustaja, Ruuhka-aikoina ehkä hieman enemmän matkustajia. Linja 36 lähtee myös yleensä Myyrmäestä melko tyhjänä mutta toisaalta tunnin vuoroväli ei hirveästi houkuttele, Linjan 30 ainakin voisi lakkauttaa siinä vaiheessa kun uudet liityntälinjat muutaman vuoden kuluttua otetaan käyttöön, linja 31 korvaa Vapaalan osuuden ja 34 hoitaa jatkossa yhteyden Kaivokselasta Myyrmäkeen, Linnaisista on alle kilometrin kävelymatka Rajatorpantien pysäkille josta kulkee linjat 510 ja 530 Myyrmäkeen ja 315 Helsinkiin. Linjaa 60 ajetaan nykyisin 1/2h välein koko päivän mutta matkustajia ei juurikaan ole, reittiosuus Jokiniemestä Tikkurilan asemalle on täysin sama linjan 70 kanssa ja Tikkurilasta Jumboon pääsee lähes samaa reittiä linjalla 61, Veromiehen osuuden voisi korvata ajamalla esim. Ruuhka-aikoina linjaa 46 V-tunnuksella reittiä Tikkurilantie-Toinen savu-Virkatie-Pakkalantie-Tikkurilantie..kierros ei pidentäisi matka-aikaa kuin 2-3 minuuttia.
    Kun talviaikataulut tulevat voimaan ihmettelen edelleen V60:n olemassaoloa. Kun eletään taloudellisesti tiukkoja aikoja en ole löytänyt linjalle yhtään perustetta sen olemassa ololle. V70 kulkee Urheilutietä Tikkurilan asemalle tismalleen samaa reittiä. Samasta suunnasta kulkee myös V53, V62 ja V69. Tikkurilasta jatkettaessa reitti on hetken verran sama kuin V53, jonka jälkeen reitti on sama kuin V46 ja V57. Sitten tulee pitempi yhteinen reitti V61:n ja V68:n kanssa. Reitillä on myös yhteinen osuus linjan V55 kanssa. Kun tullaan reitin loppupäähän, en löydä siitäkään perustetta linjalle V60. V55:lla ja V57:lla pääsee Pakkalan Ylästöntien puoleiselle alueelle ja kesäliikenteen alusta uudistuneella V61:n reitillä pääsee Veromiehenkylään ja Virkamiehen alueelle.
    V36 sen sijaan akin toiveitten mukaan loppuu muutaman viikon kuluttua talviaikataulujen alkaessa.

  8. #38
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Kun talviaikataulut tulevat voimaan ihmettelen edelleen V60:n olemassaoloa. Kun eletään taloudellisesti tiukkoja aikoja en ole löytänyt linjalle yhtään perustetta sen olemassa ololle. V70 kulkee Urheilutietä Tikkurilan asemalle tismalleen samaa reittiä. Samasta suunnasta kulkee myös V53, V62 ja V69. Tikkurilasta jatkettaessa reitti on hetken verran sama kuin V53, jonka jälkeen reitti on sama kuin V46 ja V57. Sitten tulee pitempi yhteinen reitti V61:n ja V68:n kanssa. Reitillä on myös yhteinen osuus linjan V55 kanssa. Kun tullaan reitin loppupäähän, en löydä siitäkään perustetta linjalle V60. V55:lla ja V57:lla pääsee Pakkalan Ylästöntien puoleiselle alueelle ja kesäliikenteen alusta uudistuneella V61:n reitillä pääsee Veromiehenkylään ja Virkamiehen alueelle.
    Ei se 60 kuitenkaan aivan turha ole. Aikataulut on suunniteltu siten, että se ajaa samaan aikaan linjan 61 V-vuorojen kanssa, jolloin ruuhkaisella Tikkurila - Jumbo -välillä busseja menee arkisin n. 10 minuutin välein. Ilman 60:stä linja 61 ylikuormittuisi. Lisäksi linjaa 60 käyttävät monet koululaiset ja opiskelijat. Hiljaiset aamupäivän ja myöhäisillan sekä kesäajan vuorot kyllä korvataan hyvin tuolla linjan 61 reittimuutoksella.

  9. #39

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Ei se 60 kuitenkaan aivan turha ole. Aikataulut on suunniteltu siten, että se ajaa samaan aikaan linjan 61 V-vuorojen kanssa, jolloin ruuhkaisella Tikkurila - Jumbo -välillä busseja menee arkisin n. 10 minuutin välein. Ilman 60:stä linja 61 ylikuormittuisi. Lisäksi linjaa 60 käyttävät monet koululaiset ja opiskelijat. Hiljaiset aamupäivän ja myöhäisillan sekä kesäajan vuorot kyllä korvataan hyvin tuolla linjan 61 reittimuutoksella.
    En kyllä vielä näillä perusteluilla pitäisi linjaa olemassa. V61:stä tulee ajettua aina silloin tällöin kuskin roolissa, niin kapasiteettiongelmat eivät ole pahimmillaan V60:n liikennöintiaikana. V68:a ei pidä myöskään unohtaa. Ainakin Vantaan linjoista V60 on selkeästi turhin.

  10. #40

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Ei se 60 kuitenkaan aivan turha ole. Aikataulut on suunniteltu siten, että se ajaa samaan aikaan linjan 61 V-vuorojen kanssa, jolloin ruuhkaisella Tikkurila - Jumbo -välillä busseja menee arkisin n. 10 minuutin välein. Ilman 60:stä linja 61 ylikuormittuisi. Lisäksi linjaa 60 käyttävät monet koululaiset ja opiskelijat. Hiljaiset aamupäivän ja myöhäisillan sekä kesäajan vuorot kyllä korvataan hyvin tuolla linjan 61 reittimuutoksella.
    V61:n kapasiteettiongelmasta hyvä esim. eilen. Tikkurilasta 12.40 lähtö täynnä-kilpi päälle Vehkapolun pysäkillä ja 13.40 lähtö kaikki eivät mahtuneet kyytiin edes asemalta. Sunnuntaina pitäisi olla klo 12:n jälkeen tiheämpi vuoroväli kuin 15 minuuttia varsinkin kun ajetaan vielä kaksiakselisilla busseilla.

  11. #41

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Kannattamattomia linjoja HSL-alueella

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    V61:n kapasiteettiongelmasta hyvä esim. eilen. Tikkurilasta 12.40 lähtö täynnä-kilpi päälle Vehkapolun pysäkillä ja 13.40 lähtö kaikki eivät mahtuneet kyytiin edes asemalta. Sunnuntaina pitäisi olla klo 12:n jälkeen tiheämpi vuoroväli kuin 15 minuuttia varsinkin kun ajetaan vielä kaksiakselisilla busseilla.
    Omasta mielestäni pitäisi v61:llä teliautot lisätä. Yhtä kuormitettu linja kuin 62 (562), tai voi olla jopa kuormitetumpikin.. Mitä nyt olen v61:llä mennyt tai nähnyt sen lähtevät Tikkurilasta, niin on se niin täysinäinen ollut että ei ole ollut tilaa yhtään ylimäärästä, ja muutaman kerran itsekkin nähnyt kun on joutunut täytenä lähtemään pois. Teliautoilla voisi nyt aluksi kokeilla, jos tilanne helpottaisi. Jos ei, niin HSL:n pitäisi vuoroväliä nostaa. Tuo on kuitenkin todella merkittävä linja, kun suurin osa Kouvolan ja Tampereen suunnasta tulevat matkustajat (ja Lentokentälle menevät) vaihtavat Tikkurilassa tuohon. Sen lisäksi Jumboon menijät/tulijat, muut matkustajat, työmatkalaiset sekä koululaiset..

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. Työssäoppimisesta YTV-alueella
    kirjoittanut perttusalmisaari foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 02.12.2013, 01:35
  2. Jouko-tyyppisiä linjoja Tampereelle
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 19.06.2011, 21:08
  3. HSL karsii tuntuvasti linjoja pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 51
    Viimeisin viesti: 14.09.2010, 19:20
  4. Tarvitaanko Turussa uusia linjoja/reittejä?
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 24.07.2005, 15:02

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •