Kalustopoistot 2010

Nobina #52 (Volvo Carrus City L vm. 1995) seisoo Klovissa ilman BusComia. Lienee kylläkin poistunut liikenteestä jo 2009 puolella päätellen edelleen olevista Concordia Bus -teipeistä.
 
Nobina #52 (Volvo Carrus City L vm. 1995) seisoo Klovissa ilman BusComia. Lienee kylläkin poistunut liikenteestä jo 2009 puolella päätellen edelleen olevista Concordia Bus -teipeistä.

Ei nuo jäljelläolevat concordia-teippaukset välttämättä kerro milloin bussi on linjalta poistunut sillä edelleen on liikenteessä paljon uudempiakin autoja vanhoilla concordia-teikkauksilla, etenkin volvo 8700-sarjan autoissa concordiaa tapaa vielä paljon.
 
HelB 9715:ssä ei ole muuten ollut enää pitkään aikaan Buscomia. Se on lojunut Ruhan varikolla vuoden alusta lähtien, eikä ole ollut linjalla ainakaan enää helmikuun jälkeen. Missäköhän 9718 nykyään on?
 
Nobinan Klovin varikon poistorivissä seisoivat ainakin autot 413, 414, 423 (city L, B7rle) 152 (ja joku toinen samanlainen Volvo b10ble Ikarus) ja 260 (Ikarus Scania)
 
Nobinan Klovin varikon poistorivissä seisoivat ainakin autot 413, 414, 423 (city L, B7rle) 152 (ja joku toinen samanlainen Volvo b10ble Ikarus) ja 260 (Ikarus Scania)
Jos tarkoitat sitä Turun moottoritien puoleista Klovin varikon reunaa, niin jossa yleensä pidetään korjaamolle pääsyä odottavia autoja.
 
Nobinan Klovin varikon poistorivissä seisoivat ainakin autot 413, 414, 423 (city L, B7rle) 152 (ja joku toinen samanlainen Volvo b10ble Ikarus) ja 260 (Ikarus Scania)

Jos tarkoitat sitä Turun moottoritien puoleista Klovin varikon reunaa, niin jossa yleensä pidetään korjaamolle pääsyä odottavia autoja.

Ilman buscomeja seisovat siellä.. joten eikai sitten ainakaan kauhean kiireellisiä tapauksia ole..
 
Nobinan Klovin varikon poistorivissä seisoivat ainakin autot 413, 414, 423 (city L, B7rle) 152 (ja joku toinen samanlainen Volvo b10ble Ikarus) ja 260 (Ikarus Scania)

Se toinen Volvo B10BLE Ikarus ilman Buscomia on 154. 260 on ainakin eilen ollut vielä linjalla, 283 sen sijaan oli ilman Buscomia noiden mainitsemiesi seurana. 407 ja 409 on Klovissa ruuduissaan ilman Buscomeja.

Nobinan Veromiehen korjaamolla on ilman Buscomeja Volvo Ikarus 173 ja Volvo B7RLE:t 403 ja 423.
 
Kuulin juttua, että noissa Nobinan 400-sarjan B7RLE Volvoissa olisi ollut paljon moottorivikoja. 500000 ajetut autot (moottorit) ihan loppu. Nobina ei kuulemma tilaa yhtään Volvoa, ennen kuin on päässyt sopimukseen Volvon kanssa korjauskustannuksista, koska kyllä moottorin pitää pidempään kestää.
En tiedä onko sopimukseen päästy, mutta tuskin ovat poistoon menossa.
Tämä siis kuulopuheita Nobinan kuskilta.
 
Kuulin juttua, että noissa Nobinan 400-sarjan B7RLE Volvoissa olisi ollut paljon moottorivikoja. 500000 ajetut autot (moottorit) ihan loppu. Nobina ei kuulemma tilaa yhtään Volvoa, ennen kuin on päässyt sopimukseen Volvon kanssa korjauskustannuksista, koska kyllä moottorin pitää pidempään kestää.

Noilla Nobinan City L/B7RLEillä paljon matkustaneena olen pistänyt merkille, että usein niissä on ns. "heijaava" tyhjäkäynti, jota käsittääkseni alkaa ilmaantua juuri paljon ajetuissa busseissa. Lapsuusvuosilta muistan HKL:n vanhoissa 700- ja 800-sarjan Wiima-sisuissa esiintyneen samaa ilmiötä. Toki muuten nämä Volvot liikkuvat hyvinkin pirteästi..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Noilla Nobinan City L/B7RLEillä paljon matkustaneena olen pistänyt merkille, että usein niissä on ns. "heijaava" tyhjäkäynti, jota käsittääkseni alkaa ilmaantua juuri paljon ajetuissa busseissa. Lapsuusvuosilta muistan HKL:n vanhoissa 700- ja 800-sarjan Wiima-sisuissa esiintyneen samaa ilmiötä. Toki muuten nämä Volvot liikkuvat hyvinkin pirteästi..
Volvon 7-litraisessa koneessa on ollut joitain muitakin ongelmia. Volvon koneen vaihtaminen Deutzin vastaavaan teki "pikku-Volvoista" huomattavasti pirteämpiä kulkemaan.

Joillain noista 700- ja 800- sarjan Sisuista (720, 732, 814, 815, 817, 836) ajettiin 17 tai jopa 18 vuotta. En kyllä muista että niissä olisi viimeisinä vuosina ollut mitään tyhjäkäyntiongelmia. Vai olisiko kuulemasi "heijaava" tyhjäkäynti voinut johtua Voith D851-vaihdelootasta? K.o. vaihdelaatikko kun ei ollut ehkä ihan 100%:n onnistunut viritys...
 
Joillain noista 700- ja 800- sarjan Sisuista (720, 732, 814, 815, 817, 836) ajettiin 17 tai jopa 18 vuotta. En kyllä muista että niissä olisi viimeisinä vuosina ollut mitään tyhjäkäyntiongelmia. Vai olisiko kuulemasi "heijaava" tyhjäkäynti voinut johtua Voith D851-vaihdelootasta? K.o. vaihdelaatikko kun ei ollut ehkä ihan 100%:n onnistunut viritys...
Leylandin koneeseen tuntui kuuluvan ominaisuutena epämääräinen tyhjäkäynti. Tuskinpa missään noista pitkään eläneistä Sisuista oli ensiasennusmoottoria jäljellä; Leukut eivät niitä kestävimpiä olleet. Leyland O.510 oli muutenkin kummallinen rakenteeltaan, yhtä valua muun moottorin kanssa olevat sylinterinkannet.
 
Kuulin juttua, että noissa Nobinan 400-sarjan B7RLE Volvoissa olisi ollut paljon moottorivikoja. 500000 ajetut autot (moottorit) ihan loppu. Nobina ei kuulemma tilaa yhtään Volvoa, ennen kuin on päässyt sopimukseen Volvon kanssa korjauskustannuksista, koska kyllä moottorin pitää pidempään kestää.
En tiedä onko sopimukseen päästy, mutta tuskin ovat poistoon menossa.
Tämä siis kuulopuheita Nobinan kuskilta.
Miten lie, onko Nobinalla näitä autoja huollettu asiaankuuluvasti? ;) Öljyt ja suodattimet vaihdettu valmistajan suositusten mukaan? Oikeanlaista öljyä käytetty? Eivätkä tankkarit ole laittaneet jäähdytysnestettä moottoriöljysäiliöön eikä tuulilasinpesunestettä jäähdyttäjään?
 
Takaisin
Ylös