Kalustopoistot 2010

Niin? Jos tasan yksi bussimalli täristää maata niin paljon että kaksi juomalasia on tippunut kaapista sen voimasta niin ymmärrät varmaan mistä kiikastaa? Kököt minä äänistä, ongelma on yhden täysin epäonnistuneen romun maata hakkaavasta vaikutuksesta. Ei ole Scanian äänet ongelma, ei MANin ei minkään muun kuin näiden kaasuvolvojen, valkeneeko?

(Toisten väheksyminen ei ole asiallista joten ihme että vastasin mitään)

Tuon viestin perusteella löydettiin juuri uusi paaluttaja rakennustyömaalle tai täryttäjä tienpohjaa tasoittamaan. :D :D Yhtään väheksymättä!
 
Viesti kuuluisi toki paremmin Seinäjoen paikallisliikennettä käsittelevään ketjuun, mutta postataan nyt ensisijaissa tänne:

Eli Veolia Transportin autot #138, #139, #367 ja #371 ovat poistettu PK-seudulta ja ovat nyt Seinäjoella.
 
Veolian Tuupakan varikolla on ilman Buscomeja viimeisenä ajossa olleet Säfflet 523, 541, 572 ja 576, kaikki jäljellä olleet 94-City L:t 4, 19, 107, 108, 260, 410 ja 411 sekä City M:t 112 ja 143.
 
Nobinan Veromiehen korjaamolla on ilman Buscomeja Volvo Ikarus 173 ja Volvo B7RLE:t 403 ja 423.

Nämä kolme autoa olivat siirrettynä Tuupakan varikon häkkiin joidenkin concordia/nobinan city M joukkoon ja veolian poistettujen seuraksi jo viime keväänä. Nyt Veolian säfflejen lisäksi, häkissä ei ollut enää muita concordian värisiä kuin tuo 173 (jossa komea kyljen korkuinen graffiti keskiovien kohdalla).
Onko kellään havaintoja minne muut autot ovat viety, tai etenkin nuo 403 ja 423? Meinaavatkohan elvyttää takaisin liikenteeseen, vai onko mennyt volvolle palautukseen?:eek:
 
Nämä kolme autoa olivat siirrettynä Tuupakan varikon häkkiin joidenkin concordia/nobinan city M joukkoon ja veolian poistettujen seuraksi jo viime keväänä. Nyt Veolian säfflejen lisäksi, häkissä ei ollut enää muita concordian värisiä kuin tuo 173 (jossa komea kyljen korkuinen graffiti keskiovien kohdalla).
Onko kellään havaintoja minne muut autot ovat viety, tai etenkin nuo 403 ja 423? Meinaavatkohan elvyttää takaisin liikenteeseen, vai onko mennyt volvolle palautukseen?:eek:

Vastaan itse itselleni, ovat klovin varikon pihan reunassa seisomassa muiden poistettujen seurassa
 
8/10/2010

HelB 9866:sta on Buscom poistettu ja se seisoo Ruhassa 700-rivissä 9644:n vieressä. 9644:ssä oli mielestäni vielä Buscom, mutta se oli huputettu. Muut tornit näyttivät olevan omissa ruuduissaan ympäri pihaa. Tulevatkohan ne sittenkin vielä linjalla?
 
Uskoisin että osa cityistä palaa ensi viikolla liikenteeseen sillä korkeita lähtöjä on syysaikatauluissa Helbin linjoilla h47, h54, h75, h85, h86, h90, h96, e22, e52, 102, 103 ja 510. Kaikkiin korkeisiin vuoroihin ei riitä pelkät carrus city M:t, voi tietenkin olla että korkeaksi merkitytkin vuorot ajetaan matalalattiakalustolla.
 
Uskoisin että osa cityistä palaa ensi viikolla liikenteeseen sillä korkeita lähtöjä on syysaikatauluissa Helbin linjoilla h47, h54, h75, h85, h86, h90, h96, e22, e52, 102, 103 ja 510.

Niin, korkeat lähdöt ovat poistuneet linjoilta h39, h45 ja h52A (yht. 6 autoa).

Metron liityntälinjoille 85/86 on merkitty lähtöjä kahdelle korkealle ja Vuosaareen kolmelle autolle (2 korkeaa 90:lle ja yksi 96:lle). Tämä tuntuu oudolta, sillä HelB ei ole tarjonnut korkeita autoja Laajasalon eikä Vuosaaren paketteihin (Laajasalon ruuhkat v.99 Volvo 7000:a ja Vuosaareen vanhimmat ruuhkan autot v.00 Lahti:a). h90:n ruuhkat on sijoitettu vieläpä peräkkäisiin vuoroihin, jolloin Aurinkolahden suuntaan esteetöntä kyytiä joutuu odottelemaan.

Käsittääkseni Helsingin sisäisissä sopimuksissa ei HelB voisi käyttää korkeita kuin h14/B:llä sekä h21V, h65A ja h66A:lla (tosin niveliä ei enää ole).
 
Mitähän HelBin OmniCityille 9833 - 9841 ja 9900 kuuluu nykyään, ovatko poistuneet liikenteestä kesäliikenteen alussa?
 
Mitähän HelBin OmniCityille 9833 - 9841 ja 9900 kuuluu nykyään, ovatko poistuneet liikenteestä kesäliikenteen alussa?
Alkukesästä lojuivat Varhassa yhdessä rivissä säilytyshallin takana BusComit kiinni (taisivat olla huputettuina) eli kesäseisokkitilassa. Nykytilanteesta en osaa sanoa.
 
8/10/2010

HelB 9866:sta on Buscom poistettu ja se seisoo Ruhassa 700-rivissä 9644:n vieressä. 9644:ssä oli mielestäni vielä Buscom, mutta se oli huputettu. Muut tornit näyttivät olevan omissa ruuduissaan ympäri pihaa. Tulevatkohan ne sittenkin vielä linjalla?
Jos en ihan väärin muista niin tuo 9644 on Koskelan varikon auto eikä ole vielä liikenteestä poistettu, seisoo vain kesän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Niin, korkeat lähdöt ovat poistuneet linjoilta h39, h45 ja h52A (yht. 6 autoa).

Metron liityntälinjoille 85/86 on merkitty lähtöjä kahdelle korkealle ja Vuosaareen kolmelle autolle (2 korkeaa 90:lle ja yksi 96:lle). Tämä tuntuu oudolta, sillä HelB ei ole tarjonnut korkeita autoja Laajasalon eikä Vuosaaren paketteihin (Laajasalon ruuhkat v.99 Volvo 7000:a ja Vuosaareen vanhimmat ruuhkan autot v.00 Lahti:a). h90:n ruuhkat on sijoitettu vieläpä peräkkäisiin vuoroihin, jolloin Aurinkolahden suuntaan esteetöntä kyytiä joutuu odottelemaan.

Nämä ovat tilaajan tekemiä vaihtokauppoja, jotta Helmi-laitteita ei turhaan asennettaisi pian poistuviin 96-mallisiin autoihin. Eli Vuosaaresta ja Laajasalosta siirrettiin uudempia autoja sellaisille linjoille, joille tulee Helmi ja vastaavasti Vuosaareen ja Laajasaloon siirtyi korkeita autoja.
 
Klovin romurivi näytti täydentyneen Nobina #151:llä (Volvo B10BLE Ikarus E94).
 
Alkukesästä lojuivat Varhassa yhdessä rivissä säilytyshallin takana BusComit kiinni (taisivat olla huputettuina) eli kesäseisokkitilassa. Nykytilanteesta en osaa sanoa.

Eivät näköjään palanneet ajoon enää syysliikenteen alettua.

Jos en ihan väärin muista niin tuo 9644 on Koskelan varikon auto eikä ole vielä liikenteestä poistettu, seisoo vain kesän.

Tuo taitaakin olla ainoa HelBin 96-Carrus Cityistä, joka on enää ajossa.

Kesän aikana HelBiltä on ilmeisesti lisäksi poistunut ajosta myös 9542, 9718, 9860, 9861, 9863, 9864, 9865, 9870 ja 9871 (ja jo mainittu 9866).
 
Takaisin
Ylös