Ajattelin laittaa tämän viestin tähän viestiketjuun kun en parempaakaan löytänyt. Viime yönä kierrellessäni Helsingissä mieleeni tuli nimittäin pari kysymystä ja mahdollista kehittämisen paikkaa:
Mellunmäessä metroliikenteen loppumisen jälkeen ihmisillä on ilmeisen huomattavia vaikeuksia löytää yöbussien pysäkeille. 95N ja 97N lähtevät sikäli omituisesta paikasta, että kyseistä Kontulantie-pysäkkiparia ei käytetä päivällä. Mikseivät 95N ja 97N voi kiertää Mellunmäen bussiterminaalin kautta?
Hakaniemessä taas ihmettelen 74:n päätepysäkin paikkaa. Minusta järkevämpää olisi vaihtaa 51:n ja 74:n päätepysäkkien paikkaa keskenään. Tällöin Puistolan suuntaan lähtevät 73 ja 74 käyttäisivat samaa pysäkkiä (vieläpä Hakaniemen torin kummallakin puolella) ja toisaalta myös 23(N):n ja 51:n kiertosuunta Hakaniemessä olisi sama, eikä ahtaalla Toisella linjalla tulisi vaikeuksia kun 23 ja 51 ajavat Hämeentien-risteyksestä Porthaninkadun-risteykseen samaan suuntaan. Tällöin tosin 51:ltä jäisi Konalan suuntaan kokonaan pois pysäkki "Kallion virastotalo" (0253), lähimmät pysäkit olisivat "Karhupuisto" (2143) ja "Hakaniemi" (2503).
Kenelläkään antaa vastauksia?
