
Alunperin kirjoittanut
aki
Vaikka tuntuisi houkuttelevalta lähteä yhdistämään joitakin linjoja, kuten nyt 58 ja 59, niin en näe siinä kuitenkaan järkeä. 58 ja 59 ovat jo tällä hetkellä raskaasti kuormitettuja varsinkin ruuhka-aikaan. Jos linjat yhdistettäisiin niin vuorovälin pitäisi olla nykyistä huomattavasti lyhyempi, koska kalustokokoa ei nykyisestä enää juurikaan voi kasvattaa. Suuri osa vuoroista ajetaan jo nyt eli-kalustolla, lyhyempi vuoroväli taas johtaisi bussien peräkkäinajoon. Samalla osuus Pasilasta Meilahden suuntaan muuttuisi vaihdolliseksi ja juuri tämä yhteys taitaa olla monelle matkustajalle tärkeä.
Mieluummin yhdistäisin linjat 58 ja 58B yhdeksi linjaksi 58 Itäkeskus - Pasila - Meilahden klinikat, tämä siis sen jälkeen kun Munkkivuoren ratikka olisi rakennettu. 50 ja 59 yhdistäminen oli perusteltua koska Sörnäisten satama lopetti toimintansa ja 59:n reittiä pystyi jatkamaan suoraa 50:n reittiä Ilmalasta Pajamäkeen. 58 ja 59 sen sijaan palvelevat Pasilan jälkeen aivan eri alueita, 58 Meilahden suuntaa ja 59 Pitäjänmäen suuntaa. 62 on hyvä esimerkki linjasta joka todellakin pitäisi korvata joko linjalla 51 tai 66A mutta tätähän ei aikoinaan saatu kokonaan läpi maunulalaisten vastustuksesta johtuen vaan tehtiin kompromissi jolloin ainoastaan 62:n ilta -ja viikonloppuliikenne korvattiin linjalla 66.