La 22.5
530 / WL 95
Su 23.5
v55 / VT 213
La 22.5
530 / WL 95
Su 23.5
v55 / VT 213
24.5.
NF 637/550
HelB 9929/h93A
24.5.
H52/HelB 230 (Rälläkkä)
24.5
360= Helb 49 (Volvo Ikarus Teli)
h58:lla näyttää kuljeskelevan melkoisissa määrin Pohjolan Liikenteen Irisbuseja. Vieläkö noita riittää h67:lle?
HSL ja Pohjolan Liikenne sopivat jo viime vuoden puolella, että osalla linjojen 22, 23 ja 67(X) ruuhkavuoroihin tarjotuista Irisbuseista ajetaan linjojen 58(B) ja 59 kokopäivävuoroja ja vastaavasti 58:lta ja 59:ltä on siirretty vanhempia autoja ajamaan 22:n, 23:n ja 67:n ruuhkia. Samoin 64:n ruuhkiin tarjotut uudet teli-Scalat vaihdettiin 59:n kokopäivävuoroille ja 64:n ruuhkiin meni vanhempia telejä.
24.5
Helb 803 / h66
Nf 630 / h55
Nf 178 / h95N (23.5 - 24.5)
Kello 19.40 aikoihin ajeli ex. TKL 208 Jättiwiima kurvissa keskustaan päin, aika tyylikäs näky oli vaanminne lie menossa, Tallinnan lautalle? Kuitenkin suomen rekisteritunnukset vielä kiinni.
Kyseinen auto on myyty TKL:tä Paikallisliikenne historialliselle seuralle (PLHS) vuonna 2008.
Seura on pitänyt auton upeassa kunnossa ja varmasti ajelee sillä siellä suunnalla joskus, eli kyseessä on ollut arvatenkin museoajo.
Olen ehdottomasti samaa mieltä, että auto on erittäin tyylikäs näky ja on todella hieno asia, että seura on halunnut tallentaa sen museokäyttöön.
K.Keinonen
TKL
24.5. Hki
klo 21.45
TLL 17 (Citaro) oli Pakilan Teboilin pysäkillä hätävilkut päällä.
Okei. Miten matkustajatilan ilmastointikuviot sitten menevät noilla ruuhkavuoroilla? Jos on tarjottu ilmastoitua autoa, onko se sitten ulkopuolisin neuvotteluin katsottu sopivaksi vaihtaa ilmastoimattomaan?
---------- Viesti lisätty kello 1:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 1:16 ----------
Tammelundin Liikenne Oy:n omistaja asuu siinä paikkeilla. Ties vaikka olisi 35-paikkaisella kauppakassillaan päiväkaffella.
Linja-autonhan saa pysäköidä linja-autopysäkille aivan laillisesti, mutta se ei ole kyllä kovin kohteliasta matkustajia ja toisia kuljettajia kohtaan. Pysäkki on kuitenkin ensisijaisesti matkustajapalvelua varten rakennettu eikä pysäköintipaikaksi.
Edellisessä asuinpaikassani Espoon Kivenlahdessa Westendin Linjan kuljettajat käyttivät Kivenlahdenkadun alkupään bussipysäkkejä taukopysäköintipaikkoina. Hätäisesti katsomallahan siinä näyttäisi olevan tilaa hyvin, mutta ko. pysäkkipari on erittäin vilkas eikä ollut ollenkaan tavatonta, etteivät linjalla olleet autot mahtuneet pysäkeille kunnolla ottamaan ja jättämään matkustajia. Laitoin tuosta kerran Westendin Linjalle palautettakin, mutta eipä se (yllättäen) asiaan mitenkään vaikuttanut. Mukava oli tulla lastenvaunujenkin kanssa ulos autosta jäiselle pysäkille, kun auto ei mahtunut suoraksi pysäkille näiden Westendin Linjan itsekkäiden sankareiden ansiosta.
Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.