Uudet bussit, vuodenvaihde 2010/2011

Mutta nuohan oli tarjottu ensisijaisesti Lauttiksen-pakettiin eli h21V, h62, h65A ja h66A (vaikka eihän se sitä mahdollisuutta poista että niitä joskus nähtäisi Malmillakin)?

Lauttasaaren-paketista vain h62 ajetaan tavallisella 2-akselisella bussilla ja muut (ainakin sopimuksessa) telibusseilla, eli tuskin Malmin linjoille muutenkaan ainakaan ensimmäiseksi harkitaan laitettavaksi Larun telibusseja.
 
Mutta nuohan oli tarjottu ensisijaisesti Lauttiksen-pakettiin eli h21V, h62, h65A ja h66A (vaikka eihän se sitä mahdollisuutta poista että niitä joskus nähtäisi Malmillakin)?

h75A, h76A, h76B ja h77A linjoilla luvattiin koko päivävuoroihin uusia Volvo B7RLE -autoja, eli tässä tapauksessa tässä ketjussa aikasemmin kuvattuja Volvo 8500LE.
 
Niin, totta, sekoitin nuo 2-akseliset ja telibussit keskenään. Kysymykseni siis oli että minne nuo säfflen telit menee ennen vuodenvaihdetta? Onko kellään mitään tietoa?
 
Kukapa saisi sitten seuraavan (1111) taltioitua autojen 1, 11 ja 111 kanssa samaan kuvaan ?
Lieneekö millään muulla yhtiöllä pohjoismaissa vastaavaa ??

Nyt ovat uudessa Paikallisliikenne-lehdessä yhteiskuvassa :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kysymys: mistä moisen lehden saa?

Paha kysymys :wink: Itse selailin tuota työpaikalla, ja takakannessa luki että on paikallisliikenneliiton lehti. Eli jaetaan silloin vain ehkäpä liiton jäsenille? Kyllä noita aina välillä kuitenkin näkee taukotiloissa jne. Sama kuva lehdessä kuitenkin kun tuolla Helb:in kotisivuilla.
 
Klovissa nyt autot 763, 767 ja 769 teleinä ja 755 ja 761 2-aks. 769 on jo Chicos-kokomainoksissa. Rekisterit UCG-järjestysnumero
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onko näitä uusia Volvoja (8500) jo liikenteessä jossakin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
UCG-767 näyttää olevan opetusajossa, havainto Lauttasaarentieltä noin klo 11:47. Kyseessä on siis NOF 767.
 
Tänään tuli koematkustettua noilla Nobinan uutuuksilla ja varsin mainioiltahan ne vaikuttivat. Niiden alustatkin moottoreineen olivat tuttua tavaraa aiemmista nykyaikaisista Volvo-kaupunkibusseista. Ja on kyllä todettava, että näillä Säffle-koreilla varustettuna ne ovat varsin onnistuneita myös sisustus- ja penkkiratkaisuiltaan (penkkeinä tutut teräskupit, jotka mielestäni ovat mitä sopivimmat istuimet kaupunkibussiin) ja tilaakin riittää. Jotenkin tällaiset ratkaisut sopivat pohjoismaalaisen silmään paremmin kuin vaikkapa vastaavat asiat Irisbus-konsernin tuotteissa.

Korirakenteista kuului jotain pieniä natinoita ajon aikana näistä kahdesta bussista, jolla matkustin linjoilla (h62 ja h66A), mutta muuten kulku oli todella hyvää ja mukavaa.

Kuljettajanaito näytti todella siistiltä ja asianmukaiselta. Yksi asia josta erityisesti pidin: kuljettajan takaseinä on tukeva ja läpinäkymätön. Antaa paljon mukavammat puitteet työnteolle, kun konttorin asiat on kunnossa.

Tässä on mielestäni vahva ehdokas HSL-seudun uudeksi ykkösbussiksi (sekä kaksiakselisena, että telimallina).
 
Eipä nuo ole kauan nuo uutuudet ole kauan kunnossa kestäneet, ma ja ti oli toinen auto korvaamassa yhtä Volvo 8500LE:tä linjalla h76A, tänään linjalla h76B oli myös ihan eri auto kuin pitäisi, myös h74:ltä puuttuu yksi Irisbus Crossway, ollut maanantaista asti pois liikenteestä, ja on ollut korvattuna vähän erikoisemmilla autoilla niin kuin tänään Volvo Carrus City L telillä...
 
Eipä nuo ole kauan nuo uutuudet ole kauan kunnossa kestäneet, ma ja ti oli toinen auto korvaamassa yhtä Volvo 8500LE:tä linjalla h76A, tänään linjalla h76B oli myös ihan eri auto kuin pitäisi, myös h74:ltä puuttuu yksi Irisbus Crossway, ollut maanantaista asti pois liikenteestä, ja on ollut korvattuna vähän erikoisemmilla autoilla niin kuin tänään Volvo Carrus City L telillä...
Ainahan uusissa busseissa on nykyään jotain viilaamista, säätämistä ja tietotekniikkaan liittyvää huoltoa. Nykyiset huoltosopimuksetkin edellyttävät ongelmien tarkkaa paikantamista; uusien autojen vikoja kun ei voi korjata varikolla, vaan aina maahantuojan toimesta. Korkeintaan jotain lamppujen vaihtoa voi tehdä, muut toimet voivat vaikuttaa autojen takuuseen ratkaisevasti.
 
Vuodenvaihteen liikennöintialkuun tulleet uudet Helbin Scalat tunnetaan numeroilla 1101-1116, sekä Östersundomiin tulleet uudet pikku-mersut numeroilla 1119 ja 1120. Mutta mitä autoja sitten ovat, tai mitä autoja tulee numeroille 1117 ja 1118?
 
Takaisin
Ylös