Uudet bussit, vuodenvaihde 2010/2011

Vuodenvaihteen liikennöintialkuun tulleet uudet Helbin Scalat tunnetaan numeroilla 1101-1116, sekä Östersundomiin tulleet uudet pikku-mersut numeroilla 1119 ja 1120. Mutta mitä autoja sitten ovat, tai mitä autoja tulee numeroille 1117 ja 1118?
Ei näillä näkymin vielä mitään koska 16 uutta Scalaa oli määrä tulla ja ne tuossa jo ovat..
 
Vaikka itse olen talossa, jossa on Ivecoja niin kyllä mielestäni Nobinan uudet Volvot ovat sentään Bussin näköisiä ja oloisia. Jotenkin Ivecoissa näkyy että halvalla on tehty:redface:
 
Pistetään tänne tämä, kun parhaiten varmaankin tänne kuuluu.

Eli onko joillakin tietoa Veolian uusista h74:n Irisbus Crossway LE:stä numerot #568-572 tietoa mitä on käyny niille vai ovatko siirretty toiselle linjalle? Nuohan tarjottiin h74:lle ja olivat kaikki liikenteessä ko. linjalla 1.1. sekä 2.1. jonka jälkeen alkoivat pikku hiljaa yksitellen hävitä jonnekkin. Eilen 12.1. näin enään numeron 569 liikenteessä. Nuo Crosswayt on ollu korvattuina erilaisilla autoilla, esim. Scania Ikarus E94F, niistä on 4eri autoa käynyt jo h74llä, sitten on Scanian Scalaa näkyny ja myös Volvo Carrus City L:stä 2-akselinen sekä teliversiot. Sanktiotahan Veolialle käsittääkseni noista tulee? Esimerkiksi arkisin Hakaniemestä klo 21:40 lähdöllä on ollut jo 3 eri Ikarusta sekä molemmat City L:t, joista jälkimmäiset oli mukavimpia matkustaa :)
 
Pistetään tänne tämä, kun parhaiten varmaankin tänne kuuluu.

Eli onko joillakin tietoa Veolian uusista h74:n Irisbus Crossway LE:stä numerot #568-572 tietoa mitä on käyny niille vai ovatko siirretty toiselle linjalle? Nuohan tarjottiin h74:lle ja olivat kaikki liikenteessä ko. linjalla 1.1. sekä 2.1. jonka jälkeen alkoivat pikku hiljaa yksitellen hävitä jonnekkin.

Itse olisin tyytyväinen mitä vähemmän niitä näkisin, lienevätkö enimmäkseen korjattavana, omallla kotilinjallani v51 olevista crossareista VT 496 ja 497 jompikumpi on harva se päivä pois linjalta. Suurimmat ongelmat taitavat löytyä ovien toiminnasta. Kaikkein mukavimmat vara-autot ovat tosiaan vanhemmat pehmeäpenkkiset City L:t, vanhassa vara parempi!
 
Lainaus toisesta ketjusta, toivottavasti tällä kertaa menee oikeaan ketjuun:

Noilla -95 City L:illä saisi vielä ajaa e18/19:n option loppuun (tarjotut 2 kpl -95 City L). Kyllähän Nobinalla taitaa _taas vaihteeksi_ aiheutua melkoinen kalustopula lähiviikkoina, kun suurin osa noista City L:istä menee poistoon. Puolimatalia Säfflejä joudutaan sitten laittamaan sinne missä niitä ei kuuluisikaan olla kun uudemmat autot eivät ole ajokelpoisia. Pelkästään tänään iltapäivällä Leppävaaran suunnan linjoilla näkyi 5-6 kpl kyseistä automallia. Veikkaanpa ettei varikoilla ole juuri yhtään _ehjää_ autoa ruuhka-aikoina.

Aikooko Nobina hankkia yhtään uusia poistuvan kaluston tilalle ja liittyykö tämä uudempien autojen ajokelvottomuus mahdollisesti talviolosuhteisiin ja huonokuntoisiin katuihin (pohja liian matalalla, osuu polanteisiin)?
 
Joo, mutta mä ymmärsin että niistä valtaosa meni Lauttasaaren pakettiin ja Pohjois-Helsingin linjoille. Tuossa JT:n viestissähän puhuttiin nimenomaan poistoon menevistä -95 City L:istä, joita Espoossakin liikkuu huomattava määrä...
 
Joo, mutta mä ymmärsin että niistä valtaosa meni Lauttasaaren pakettiin ja Pohjois-Helsingin linjoille. Tuossa JT:n viestissähän puhuttiin nimenomaan poistoon menevistä -95 City L:istä, joita Espoossakin liikkuu huomattava määrä...

No niitä on enää liikenteessä 10 kpl, joista 51, 72, 74, 78, ja 207 on Myllypuron varikolla (tai ainakaan Klovissa ne ei ole, ja myllypurossa ne viimeksi on olleet) Joten 5kpl jää Espoon liikenteeseen

Uudemmasta kalustosta sen verran, että kolareita on jonkin verran ja tämän hetkinen ilma tekee paljon mm. paineilmajärjestelmien jäätymisiä, kun on lauhaa ja sen jälkeen taas paljon pakkasta ja seuraavana päivänä taas lauhaa.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös