Niin, totta, sekoitin nuo 2-akseliset ja telibussit keskenään. Kysymykseni siis oli että minne nuo säfflen telit menee ennen vuodenvaihdetta? Onko kellään mitään tietoa?
Pieni kuva myös www.helb.fi -> Ajankohtaista, tilaajaväritysuutisen alla.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.12.2010 kello 19:56. Syy: muokattu lainattua viestiä
Paha kysymysItse selailin tuota työpaikalla, ja takakannessa luki että on paikallisliikenneliiton lehti. Eli jaetaan silloin vain ehkäpä liiton jäsenille? Kyllä noita aina välillä kuitenkin näkee taukotiloissa jne. Sama kuva lehdessä kuitenkin kun tuolla Helb:in kotisivuilla.
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Klovissa nyt autot 763, 767 ja 769 teleinä ja 755 ja 761 2-aks. 769 on jo Chicos-kokomainoksissa. Rekisterit UCG-järjestysnumero
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 17.12.2010 kello 21:35. Syy: kieliasu
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Onko näitä uusia Volvoja (8500) jo liikenteessä jossakin?
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 19.12.2010 kello 18:28. Syy: jaettu viesti kahtia
UCG-767 näyttää olevan opetusajossa, havainto Lauttasaarentieltä noin klo 11:47. Kyseessä on siis NOF 767.
Tänään tuli koematkustettua noilla Nobinan uutuuksilla ja varsin mainioiltahan ne vaikuttivat. Niiden alustatkin moottoreineen olivat tuttua tavaraa aiemmista nykyaikaisista Volvo-kaupunkibusseista. Ja on kyllä todettava, että näillä Säffle-koreilla varustettuna ne ovat varsin onnistuneita myös sisustus- ja penkkiratkaisuiltaan (penkkeinä tutut teräskupit, jotka mielestäni ovat mitä sopivimmat istuimet kaupunkibussiin) ja tilaakin riittää. Jotenkin tällaiset ratkaisut sopivat pohjoismaalaisen silmään paremmin kuin vaikkapa vastaavat asiat Irisbus-konsernin tuotteissa.
Korirakenteista kuului jotain pieniä natinoita ajon aikana näistä kahdesta bussista, jolla matkustin linjoilla (h62 ja h66A), mutta muuten kulku oli todella hyvää ja mukavaa.
Kuljettajanaito näytti todella siistiltä ja asianmukaiselta. Yksi asia josta erityisesti pidin: kuljettajan takaseinä on tukeva ja läpinäkymätön. Antaa paljon mukavammat puitteet työnteolle, kun konttorin asiat on kunnossa.
Tässä on mielestäni vahva ehdokas HSL-seudun uudeksi ykkösbussiksi (sekä kaksiakselisena, että telimallina).
Joukkoliikenneharrastaja
Eipä nuo ole kauan nuo uutuudet ole kauan kunnossa kestäneet, ma ja ti oli toinen auto korvaamassa yhtä Volvo 8500LE:tä linjalla h76A, tänään linjalla h76B oli myös ihan eri auto kuin pitäisi, myös h74:ltä puuttuu yksi Irisbus Crossway, ollut maanantaista asti pois liikenteestä, ja on ollut korvattuna vähän erikoisemmilla autoilla niin kuin tänään Volvo Carrus City L telillä...
Ainahan uusissa busseissa on nykyään jotain viilaamista, säätämistä ja tietotekniikkaan liittyvää huoltoa. Nykyiset huoltosopimuksetkin edellyttävät ongelmien tarkkaa paikantamista; uusien autojen vikoja kun ei voi korjata varikolla, vaan aina maahantuojan toimesta. Korkeintaan jotain lamppujen vaihtoa voi tehdä, muut toimet voivat vaikuttaa autojen takuuseen ratkaisevasti.
Joukkoliikenneharrastaja
Vuodenvaihteen liikennöintialkuun tulleet uudet Helbin Scalat tunnetaan numeroilla 1101-1116, sekä Östersundomiin tulleet uudet pikku-mersut numeroilla 1119 ja 1120. Mutta mitä autoja sitten ovat, tai mitä autoja tulee numeroille 1117 ja 1118?