Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Vastaava junakapasiteetti VR:n hinnoittelemana maksaa kuitenkin edelleen enemmän kuin muilla ratkaisuilla säästää mikäli kapasiteetti ei ole jo valmiiksi raiteilla. Ymmärtääkseni YTV:n nykyisessä sopimuksessa yksikön lisääminen junaan maksaa yhtä paljon kuin ensimmäinenkin yksikkö vaikkei lisäyksikössä ole lainkaan kallista henkilökuntaa.aki sanoi:niin kummallekin linjalle autoja tarvittaisiin 3 kpl eli yhteensä 6 autoa, säästöä nykyiseen tulisi 5 autoa ja melkoinen määrä ajokilometrejä.
Kartalta katsottuna Jakomäestä Kontulaan joutuu kuitenkin aikalailla kiertämään Länsimäen ja Mellunmäen kautta. Ilmeisesti joskus on ajateltu että h94 jatkettaisiin Jakomäkeen, mutta rahat olivat sitten loppuneet..a__m sanoi:77S lakkautettiin syksyllä 2004, ja mikäli 75 ajettaisiin moottoritien kautta kuten 75X ennen Tikkurilan kaupunkirataa 1996, jäisi Tattarisuo ilman yhteyttä, lukuunottamatta pari kertaa päivässä ajavaa 732K:ta sekä Malmin 77A:ta. Pidentäisikö linjojen 70/70T/70V jatkaminen Tapulikaupungin kautta Puistolan asemalle kohtuuttomasti niiden ajoaikaa? Puistola-Jakomäki-Kontula (M) -linja tuskin onnistuu, kulkeehan Jakomäestä jo useita busseja Länsimäen kautta Mellunmäkeen ja kaksi linjaa Lahdenväylää Helsinkiin.
Kyllä, matka Jakomäestä metrolle on pitkän matkan takana. Mikäli Itä-Helsingistä kulkisikin linja Jakomäkeen, tulisivat varmasti mainitsemallasi, sangen lyhyehköllä Vantaan-pistolla esille jälleen kerran seutulippu- ja rajapysäkkikysymykset. H97N -linjahan koukkaa iltaisin pari viimeistä lähtöä Länsimäen kautta, mutta nykyisin siitä ilosta täytyy maksaa seutulipun verran.melfstro sanoi:Kartalta katsottuna Jakomäestä Kontulaan joutuu kuitenkin aikalailla kiertämään Länsimäen ja Mellunmäen kautta. Ilmeisesti joskus on ajateltu että h94 jatkettaisiin Jakomäkeen, mutta rahat olivat sitten loppuneet..
70:n jatkaminen Puistolaan tuskin pidentäisi ajoaikoja kriittisesti nykyiseen Lampputien päättääriin verrattuna.
Niinpä. Kaupunkisuunnitteluviraston mukaan Malmilla asuu aikanaan n. 10.000 asukasta, ja on joitakin satoja työpaikkoja. Oma liittymä Lahdenväylältä on myös suunnitteilla. Jokohan tuon alueen noustua harjakorkeuteen herättäisiin Koillis-Helsinginkin joukkoliikennettä suunnitella tukeutumaan yhä enenevissä määrin pääradan liikenteeseen?melfstro sanoi:Syksyllä häviää viimeisetkin 732K -lähdöt. No, viimeistään Malmin kentän rakentaminen ratkaissee Tattarisuon ongelman :wink:
Kyllähän minä sen tiedän ettei se aja Malmin kautta! Tarkoitin että uusi reitti olisi Tattariharjuntie-Latokartanontie-Malmin as(terminaali)a__m sanoi:Ja Akille vielä tiedoksi! Linja 75 ei aja Malmin kautta nykyisellään.
70-sarjan ajattaminen Puistolan asemalle olisi "ihan jees" vaihtoehto sinällään, tällöin tosin tulisi rakentaa linja-autoille kokonaan uusi kääntöpaikka, sillä kuten todettua, on nykyinen Puistolan aseman päätepysäkki Maatullinaukiolla joskus liian pieni jopa nykyisille automäärille, etenkin talvisin ruuhka-aikaan. Ongelmana linjan 75A osuuden Siltamäki-Puistola korvaamisessa 70-sarjalla on se, että Tapulikaupunki, jota 75A nykyisellään palvelee, on 70-sarjan reittien loppupäässä, tästä johtuen autot eivät olisi enää juurikaan aikataulussaan Tapulikaupungin alueella. 75A:ta 70-sarjan sijaan tapulikaupunkilaisten yhteytenä pääradalle puoltaa juuri sen reitin lyhyys, josta seuraa pysäkkiaikataulujen paikkansapitävyys. Toisessa suunnassa ongelmaa ei toki olisi.aki sanoi:Yksi vaihtoehto olisi siinä että linjat 70 ja 70T ajettaisiin Lampputien sijaan Tapulikaupungintietä Puistolan asemalle, linjan 70V päätepysäkki säilyisi ennallaan Lampputiellä, linjojojen 70 ja 70T jatkamisella Puistolan asemalle saataisiin korvattua linjan 75A reittiosuus Siltamäki-Puistola as. Luten aiemmissa viesteissä todettiin niin linjan 75A matkustajamäärät Puistolasta Jakomäkeen ovat vähäisiä koska reitti on sama peruslinjan 75 kanssa lukuunottamatta paria Jakomäen pysäkkiä, näin ollen koko 75A:n voisi lopettaa.
Totta. Mutta edesmenneen 75X:n kaltainen Jakomäessä pysähtymätön moottoritielinja voisi olla poikaa etenkin Puistolan ja Heikinlaakson asukkaille, jotka joutuvat käyttämään aamu- ja iltaruuhkissa aikaansa körötellessään 75:n kyydissä Vanhaa Porvoontietä.aki sanoi:Linjaa 75 ei kannata ajattaa Jakomäen kautta moottoritielle sillä Jakomäkeä palvelevat jo tarpeeksi hyvin linjat 77, 77A ja 741.