Liitynnän toimiessa Puistolan torilta pääsee Rautatientorille bussi+juna-yhdistelmällä 25 minuutissa. Vähän huonommallakaan vaihtoyhteydellä matkan ei pitäisi juurikaan yli puolta tuntia kestää.Alunperin kirjoittanut christian_
Kyllä. Todellakin. Tänään matkustaessani 75:llä Puistolan torilta rautatientorille kesti matka 41 minuuttia klo 12.23 lähteneellä vuorolla, ja takaisin rautatientorilta puistolan torille klo 18.04 75:llä kaikkiaan 38 minuuttia. Ei ihme että ajan mieluummin omalla autollani.Alunperin kirjoittanut a__m
Liitynnän toimiessa Puistolan torilta pääsee Rautatientorille bussi+juna-yhdistelmällä 25 minuutissa. Vähän huonommallakaan vaihtoyhteydellä matkan ei pitäisi juurikaan yli puolta tuntia kestää.Alunperin kirjoittanut christian_
"Onneksi" etenkin syysaikaan näkee liikenteessä monia muitakin, jotka haluavat säästää aikaa ja käyttävät omaa autoansa esim. työmatkoihin. Seurauksena tästä jotkin tiet ruuhkautuvat ja niinpä sekä bussit että henkilöautot juuttuvat näihin ruuhkiin. Kuka säästääkään aikaa...?Alunperin kirjoittanut christian_
Minunkin työmatkani sujuisi nopeammin omalla autolla - viikon aikana olisin säästänyt jo monta minuuttia mikäli olisin kulkenut henkilöautolla työmatkani. En ole vain kokenut vieläkään tarvitsevani kilometrihinnaltaan kallista henkilöautoa Pääkaupunkiseudulla liikkumiseen. Julkisten kulkuvälineiden käyttö tulee halvemmaksi ja käyttäessäni joukkoliikennettä varmistan, että julkiset kulkuvälineet kulkevat tulevaisuudessakin.
Olisiko ideaa johtaa joku Vantaan linja Hakkilasta, tai edes ruuhkalähtöjä siltä, ensin Heikinlaakson läpi Vanhaa Porvoontietä kuten aikaisempi 732K, sitten Jakomäen kautta suoraan moottoritielle kulkematta Tattarisuon kautta.Alunperin kirjoittanut a__m
Pistän tuohon kyllä vastalauseeni. Juna ei vain sovi kaikille eikä ketään voida pakottaa käyttämän junaa. Juna ei taivu sinne minne bussi ja ylimääräisten liityntöjen käyttö lähtö- ja määränpäässä saattavat jopa pidentää, yleensä pidentävätkin, matka-aikaa. Suoria bussiyhteyksiä on oltava kyllä jatkossakin. Omasta mielestäni sellainen että on käytettävissä vaihtoehtoina sekä juna että suorabussiyhteys on paras, se palvelee monipuolisesti. Joskin on kallis mutta elämä on.Alunperin kirjoittanut a__m
Hohhoijaa mitä argumentointia.Alunperin kirjoittanut onnibussi
![]()
Mitäs toi nyt oli? Hohhoijaa vaan sinnekin. Kai muutkin saavat sanoa mielipiteensä kuin sinä? Onneksi Suomessa ei sentään vielä vallitse diktatuuri vaan demokratia, kaikilla oikeus sanoa mielipiteensä. Sanoithan itsekin aiemmin.Alunperin kirjoittanut a__m
Jos nämä eivät ole päällekkäisiä, eli syö toisiltaan matkustajia, OK. Bussireitin siis tulisi palvella hieman eri matkustustarvetta, esim. kilometrin päässä radasta kulkevalla pääväylällä.Alunperin kirjoittanut onnibussi
Sakari Kestinen
Jos tulisi uusi linja 99 joka menisi Kontula(M) - Jakomäki se korvaisi vähän linjaa 77. Se kulkisi silloin kun 77:lla menee vähän matkustajia. Lisäksi tulisi linja 99A joka menisi Jakomäki - Lahdenväylä - Kehä 1 - Itäkeskus (m). Se kulkisi ma-pe 8-18, linja 99 ma-pe 6-8,18-20 la-su 10-18.
MODEDIT/kuukanko: Kaikkea ei edelleenkään tarvitse kirjoittaa isoilla kirjaimilla, korjattu osa pieniksi kirjaimiksi ja muuten muokattu ymmärrettävämmäksi
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 22.04.2006 kello 10:15.
olen kiinnostunut paljon joukkoliikenteen suunnittelusta t:joonas
Mikä olisi tuon uuden linjan 99 reitti Kontulan metroasemalta Jakomäkeen?Alunperin kirjoittanut joonas
Kontulankaaren ja Rapolantien kautta Seivästeille/Pallotielle (Rajakylään) ja sitä kautta Maratontielle ei voisi mennä (kuten ehkä helposti luulisi), sillä Kontulankaaren päässä on läpiajokielto raskaille ajoneuvoille (oliko peräti painorajoitus, kavennus ja töyssy, niin ettei esim. bussilla siitä pääse läpi?) tuonne Kontulan pientaloalueelle. Lisäksi se kulkisi silloin osittain Vantaan puolella (Rajakylä), mikä taas tekisi siitä seutulinjan. Tällaistä linjaa on aika-ajoin ehdotettu ja se olisikin aika kätevä yhteys Jakomäestä Itä-Helsinkiin. Se on kuitenkin aina kaatunut noihin em. mainittuihin seikkoihin nojaten.
Linjojen perustaminen ei ole vain niiden piirtämistä ja toteuttamista, vaan monien erilaisten tekijöiden ja byrokratian summa.
Eikös siellä ole edelleen se 3,5 tonnin rajoitus?Alunperin kirjoittanut vristo
Olisiko muuten nimim. joonaksen tarkoituksena siis muuttaa Jakomäki liitettäväksi metroon ma-pe klo 8-20 sekä la-su 10-18 välisinä aikoina erilaisin ysiysi-variaatioin? Entä 77? Milloin sitä sitten ajettaisi? Ja miksi kaksi erilaista 99:ää? Taitaisivat matka-ajat radikaalisti pidentyä.
Tai ainakaan sen ei pitäisi olla pelkkää piirtämistä. Välillä kun katselee luottamusmiesten päätöksiä niin käy kyllä mielessä, että virkamiehillä on todellisuudentaju aika hukassa.Alunperin kirjoittanut vristo
Otetaanpa offtopic-esimerkiksi bussi 53. Olen käyttänyt sitä useasti, sekä arkisin että viikonloppuisin. Kyydissä on ollut enintään 10 matkustajaa/suunta välillä Hakaniementori - Munkkiniemen aukio. Bussi on jäänyt seisomaan Paciuksenkadulle kalliilla rakennetulle päätepysäkille keskelle ei-mitään. Nyt sentään on tajuttu pidentää bussilinjaa 53 Laajalahden aukiolle jolloin siitä on jopa jollekulle jotain hyötyäkin.
Toinen samanlainen älynväläys oli muinainen raitiolinja 1X.
Pitäisi rakentaa uusi tie Jakomäki - Kontula joka ei mene Vantaan puolelle. Mutta meneehän linja 47 Vantaan rajan yli ja takaisin Helsingin puolelle ja palvelulinja menee aika läheltä rajaa ja menee monta tietä Jakomäkeen mutta Vantaan kautta ja menee 97N:kin rajan yli eli linja 99 on hyvä reitti![]()
Viimeisin muokkaaja vko; 22.04.2006 kello 02:42. Syy: Korjattu kirjoitusvirheitä
olen kiinnostunut paljon joukkoliikenteen suunnittelusta t:joonas