Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
15.8

VT 386 (Volvo Ikarus) oli parkkeerattuna kolohongassa 741 päätepysäkillä (outo näky kun tämä ja 387 ovat uudesta asti olleet suomenojalla?)

NF 20 / h94N
 
16.8.

h22:n päätepysäkki siirtyi siis tänään näillä näkymin 4 viikoksi Maunulantien risteykseen, 63N:n entiselle kääntöpaikalle, jossa on jo vuosia ollut Pirjontieltä oikealle kääntyminen kielletty ja vielä varmaksi vakuudeksi laitettu betoniporsaita estämään oikealle kääntyminen. Tuota lyhyttä tienpätkää käytetään myös ahkerasti parkkipaikkana.

Tänään menin 5.15 katsomaan tilannetta, ja kaikki näytti aivan samalta kuin ennenkin - kääntöpaikka oli täytetty betoniporsailla ja pysäköidyillä autoilla. Jopa oikealle kääntymisen kieltävä kyltti oli paikallaan. Paikalle oli vain tuotu pysäkkitolppa, jossa oli kyltti "Pysäkki otetaan käyttöön 16.08.2010" ja sama ruotsiksi. Aamun ensimmäisen h22:n kuskin kanssa ihmeteltiin tilannetta siinä hetki ja loppujen lopuksi käännettiin auto tien toisella puolella olevan Nesteen pihassa. Pysyvänä ratkaisuna tämä ei kuitenkaan ole järkevä, onhan päätepysäkki kuitenkin virallisesti tien toisella puolella, enkä tiedä miten paljon Nesteellä tykättäisiin siitä, jos kuski pitää autoaan Nesteen pihassa parkissa lähtöaikaa odotellessa.
 
Länsi-Vantaa 16.8

v44 / NF 157
v50 / ESLL 708, 906, 911, 917
v51 / VT 374, 387
v55 / VT 557
v56 / VT 369, 495
363 / Helb 9814
452 / WL 98, 99, VT 312, 553
453 / WL 21, VT 339, 555
516 / WL 72, 73, VT 551
530 / WL 107 (Ikarus E94, ex andersson 7)
532 / NF 43
539 / Helb 47, 423, 424, 9816
 
Ma 16.8. Vuosaaressa toi mm linjalle 90 autot 9622 ja 9623 vieläpä päivävuoroihin (takalinjakilpenä kummallakin 52A) sekä linjan 96 ruuhkaan auton 9644, vaikka matalilla pitäisi ajaa.
 
16.8

TLL 26 (Volvo 8500LE) linjalla h65A joutui keskeyttämään matkansa länsiväylän* :eek: pysäkillä keskustaa päin. Voimansiirrossa vikaa koska pystyi ajamaan vain n. 10km/h vaikka kaasua painoi pohjaan.

* viesti #75


h45= Helb 9714 (Volvo Carrus City U)
452= VT 162 (Volvo Carrus City L) & WL 106 ( Volvo Ikarus, ex. Helb 9864)
 
Ma 16.8. Vuosaaressa toi mm linjalle 90 autot 9622 ja 9623 vieläpä päivävuoroihin (takalinjakilpenä kummallakin 52A) sekä linjan 96 ruuhkaan auton 9644, vaikka matalilla pitäisi ajaa.

Aiheesta keskusteltu toisessa ketjussa. http://jlf.fi/f12/4223-kalustopoistot-2010-a/index5.html
Kyllähän nuo ovat ruuhkavuoroja, ajallinen ulottuma on kyllä aika pitkä. Itseasiassa ainakin #9623:ssa oli aamulla myös sivukilvessäkin 52A.

Laajasalon linjoilla ei näkynyt korkeita, vaikka aikatauluun ne on merkattu, ja h54:n korkean vuoron ajoi aamulla teli #55. Onko kellään havaintoa h75:n korkeasta vuorosta?

Ma 16.8.

NF 9 ja 51 / 550 (aamun ns. plus-lähdöissä Itiksestä)

Linjat 58/58B näyttivät vaihtavan linjaa Itäkeskuksessa (siis esim. 58:na tullut lähti 58B:nä ja pv.)

H98 helmiytetty, ja autoja kierrätetään Vuosaaressa ainakin linjalle 78.

HelB:illä linjatunnukset päivittämättä, aamulla #9941 h93AK -kilvin (A-tunnus poistui jo kesäksi) eikä h16K -tunnuksia löytynyt (ajettiin 16 tai Helsingin Bussiliikenne –kilvin)
 
Ma 16.8. Vuosaaressa toi mm linjalle 90 autot 9622 ja 9623 vieläpä päivävuoroihin (takalinjakilpenä kummallakin 52A) sekä linjan 96 ruuhkaan auton 9644, vaikka matalilla pitäisi ajaa.
Molemmilla linjoilla on muutamia lähtöjä ruuhka-aikaan korkeilla autoilla ihan aikataulukirjaan merkattuna.:D
 
Viimeksi muokattu:
16.8.10

h93/HelB 9941, 32, 108
h91/HelB 507, 510
h54/HelB 201

90:n aikatauluun on merkitty korkeita vuoroja kahdelle autolle.
 
16.8.

TLL 6/Linjan h74 klo 16:41 lähtö Puistolan raitilta päättyi Sepänmäkeen teknisen vian vuoksi, TLL:n auto numero 1 oli numero 6 perässä ja autot olivat kytkettyina toisiinsa kaapeleilla.

Yksi korkea nähty linjalla h75, auton numeroa en muista.

VL 478/516
 
Viimeksi muokattu:
NF 9 ja 51 / 550 (aamun ns. plus-lähdöissä Itiksestä)

Eihän Jokerilla ole enää tuplattavia lähtöjä aamuisin vaan ne 6 lisäautoa on muutettu lähtemään kukin "omaa" lähtöään Itäkeskukseta. Eli pahimpaan ruuhkapiikkiin Itiksestä on 3 min vuoroväli.

Näkikö kukaan Nobinan autoja #674-679 jossain muualla kuin linjoilla v44/46 tai v77? Kaksi autoahan tuosta Vantaalle menneestä sarjasta jäi toimettomaksi kun v68 siirtyi Veolialle. Olisi ehkä järkevää sijoittaa ainakin toinen autoista Myllypuron varikolle varalle jotta väärällä kalustolla liikennöimistä saisi edes hiukan vähennettyä.
 
Näkikö kukaan Nobinan autoja #674-679 jossain muualla kuin linjoilla v44/46 tai v77? Kaksi autoahan tuosta Vantaalle menneestä sarjasta jäi toimettomaksi kun v68 siirtyi Veolialle. Olisi ehkä järkevää sijoittaa ainakin toinen autoista Myllypuron varikolle varalle jotta väärällä kalustolla liikennöimistä saisi edes hiukan vähennettyä.

h55K:lla taisi mennä juuri äsken ohi Kurvilla.

Helb 9603/h65A (city L teli)
NF 166/613 (säffle)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös