Vantaa 15.8
v36 / VT 558, havainto n. klo 21.15 Martinlaaksosta
15.7.
VL 510 ja 513 (8700LE TELI)/v62
NF 347/h76B
Vantaa 15.8
v36 / VT 558, havainto n. klo 21.15 Martinlaaksosta
15.8
VT 386 (Volvo Ikarus) oli parkkeerattuna kolohongassa 741 päätepysäkillä (outo näky kun tämä ja 387 ovat uudesta asti olleet suomenojalla?)
NF 20 / h94N
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
16.8.
h22:n päätepysäkki siirtyi siis tänään näillä näkymin 4 viikoksi Maunulantien risteykseen, 63N:n entiselle kääntöpaikalle, jossa on jo vuosia ollut Pirjontieltä oikealle kääntyminen kielletty ja vielä varmaksi vakuudeksi laitettu betoniporsaita estämään oikealle kääntyminen. Tuota lyhyttä tienpätkää käytetään myös ahkerasti parkkipaikkana.
Tänään menin 5.15 katsomaan tilannetta, ja kaikki näytti aivan samalta kuin ennenkin - kääntöpaikka oli täytetty betoniporsailla ja pysäköidyillä autoilla. Jopa oikealle kääntymisen kieltävä kyltti oli paikallaan. Paikalle oli vain tuotu pysäkkitolppa, jossa oli kyltti "Pysäkki otetaan käyttöön 16.08.2010" ja sama ruotsiksi. Aamun ensimmäisen h22:n kuskin kanssa ihmeteltiin tilannetta siinä hetki ja loppujen lopuksi käännettiin auto tien toisella puolella olevan Nesteen pihassa. Pysyvänä ratkaisuna tämä ei kuitenkaan ole järkevä, onhan päätepysäkki kuitenkin virallisesti tien toisella puolella, enkä tiedä miten paljon Nesteellä tykättäisiin siitä, jos kuski pitää autoaan Nesteen pihassa parkissa lähtöaikaa odotellessa.
Länsi-Vantaa 16.8
v44 / NF 157
v50 / ESLL 708, 906, 911, 917
v51 / VT 374, 387
v55 / VT 557
v56 / VT 369, 495
363 / Helb 9814
452 / WL 98, 99, VT 312, 553
453 / WL 21, VT 339, 555
516 / WL 72, 73, VT 551
530 / WL 107 (Ikarus E94, ex andersson 7)
532 / NF 43
539 / Helb 47, 423, 424, 9816
Miksi Veolia ajaa linjoja 452,453 ja 516? Minulta ainakin mennyt ohi tuollainen sopimus...
Ma 16.8. Vuosaaressa toi mm linjalle 90 autot 9622 ja 9623 vieläpä päivävuoroihin (takalinjakilpenä kummallakin 52A) sekä linjan 96 ruuhkaan auton 9644, vaikka matalilla pitäisi ajaa.
16.8
TLL 26 (Volvo 8500LE) linjalla h65A joutui keskeyttämään matkansa länsiväylän*pysäkillä keskustaa päin. Voimansiirrossa vikaa koska pystyi ajamaan vain n. 10km/h vaikka kaasua painoi pohjaan.
* viesti #75
h45= Helb 9714 (Volvo Carrus City U)
452= VT 162 (Volvo Carrus City L) & WL 106 ( Volvo Ikarus, ex. Helb 9864)
Aiheesta keskusteltu toisessa ketjussa. http://jlf.fi/f12/4223-kalustopoisto...-a/index5.html
Kyllähän nuo ovat ruuhkavuoroja, ajallinen ulottuma on kyllä aika pitkä. Itseasiassa ainakin #9623:ssa oli aamulla myös sivukilvessäkin 52A.
Laajasalon linjoilla ei näkynyt korkeita, vaikka aikatauluun ne on merkattu, ja h54:n korkean vuoron ajoi aamulla teli #55. Onko kellään havaintoa h75:n korkeasta vuorosta?
Ma 16.8.
NF 9 ja 51 / 550 (aamun ns. plus-lähdöissä Itiksestä)
Linjat 58/58B näyttivät vaihtavan linjaa Itäkeskuksessa (siis esim. 58:na tullut lähti 58B:nä ja pv.)
H98 helmiytetty, ja autoja kierrätetään Vuosaaressa ainakin linjalle 78.
HelB:illä linjatunnukset päivittämättä, aamulla #9941 h93AK -kilvin (A-tunnus poistui jo kesäksi) eikä h16K -tunnuksia löytynyt (ajettiin 16 tai Helsingin Bussiliikenne –kilvin)
16.8.10
h93/HelB 9941, 32, 108
h91/HelB 507, 510
h54/HelB 201
90:n aikatauluun on merkitty korkeita vuoroja kahdelle autolle.
16.8.
TLL 6/Linjan h74 klo 16:41 lähtö Puistolan raitilta päättyi Sepänmäkeen teknisen vian vuoksi, TLL:n auto numero 1 oli numero 6 perässä ja autot olivat kytkettyina toisiinsa kaapeleilla.
Yksi korkea nähty linjalla h75, auton numeroa en muista.
VL 478/516
Viimeisin muokkaaja zige94; 16.08.2010 kello 16:47. Syy: VL 478 lisätty
Eihän Jokerilla ole enää tuplattavia lähtöjä aamuisin vaan ne 6 lisäautoa on muutettu lähtemään kukin "omaa" lähtöään Itäkeskukseta. Eli pahimpaan ruuhkapiikkiin Itiksestä on 3 min vuoroväli.
Näkikö kukaan Nobinan autoja #674-679 jossain muualla kuin linjoilla v44/46 tai v77? Kaksi autoahan tuosta Vantaalle menneestä sarjasta jäi toimettomaksi kun v68 siirtyi Veolialle. Olisi ehkä järkevää sijoittaa ainakin toinen autoista Myllypuron varikolle varalle jotta väärällä kalustolla liikennöimistä saisi edes hiukan vähennettyä.