HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 20/2010

Onko niin, että liikennöinti, joka alkaa 1.1.2011 on oltava tilaajavärityksessä niiden osalta, jotka on kilpailutettu 2010?Vai niiden osalta, jotka on kilpailutettu HSL:n päätöksen jälkeen?
 
Onko niin, että liikennöinti, joka alkaa 1.1.2011 on oltava tilaajavärityksessä niiden osalta, jotka on kilpailutettu 2010?Vai niiden osalta, jotka on kilpailutettu HSL:n päätöksen jälkeen?
Ei tarvitse olla vielä tilaajaväritystä, lopullinen värisävy päätetty pari viikkoa sitten ja esim. Helbin ensi vuoden 16 ensimmäistä autoa tulleet jo. Ensi vuoden puolella alkaa tulla autot uusilla väreillä(paitsi Helb 953,tänään teipattavana) :D
 
Itse toivoisin että Veolia saisi pidettyä nuo lentokentän linjat, sillä omasta mielestäni on hoitanut ne tähän asti varsin mallikkaasti. Ja onhan Veolialla valmiiksi kalustoakin sinne. Ja senkin lisäksi Veolia on panostanut kaluston kuntoon aika paljon, ja ikaruksetkin ovat aika siistissä kunnossa :redface: jonka takia en kyllä itse laittaisi Nobinan tai Helbin romuja sinne :biggrin:

Olen samaa mieltä. En osaisi kuvitellakaan muita kuin Veolian busseja lentokentän linjoilla.
 
Tuossa HSL:n hallituksen esityslistassa sanotaan kohdassa a) "järjestää bussiliikenteen tarjouskilpailun esittelyosassa mainituista kohteista 101-114 siten, että tarjouskilpailu voidaan ratkaista JOULUKUUSSA 2010"
 
Nyt kun tuloksen julkistamiseen on enään viikko niin voisi pystyttää lähes perinteeksi muodostunutta veikkaustoimistoa.


Oma veikkaus siis tässä.

K101 / Nobina
K102 / Pohjolan Liikenne
K103 / Westendin Linja
K104 / Helsingin Bussiliikenne
K105 / Pohjolan Liikenne
K106 / Westendin Linja & Åbergin Linja
K107 / Nobina
K108 / Veolia Transport
K109 / Nobina
K110 / Veolia Transport
K111-114 / Taksikuljetus tai Nurmijärven Linja

veikkaisin siis näin, ajatuksena oli tässä se että esim. ÅL ei välttämättä omaa liikennettä voi/halua kun päätoimi on kuitenkin tilausajossa ja saako tilaajaväreissä ajaa tilausajoa? PL voisi valloittaa Jorvin suunnan liikenteen, kun niillä on jo e42 siellä.

Kalustohankinnat varmaan jakautuu niin että Nobina hankkii Volvo 8900, Helb ja Veolia(telit) ja Pl Scalaa ja Wl ja Veolia(2-aks.) Irisbussia
 
Mitä tossa Helbin paketissa on??
sori mut en iha älynny jos kerrotte nii voisinkin älytä.
 
Heitän sellaisen veikkauksen, että kaikki uusilla 2-akselisilla autoilla voittavat tarjoukset ovat Irisbus Crossway LE-tarjouksia, paitsi jos Nobina voittaa jotain Volvo 8900LE-autoilla, ja 3-akseliset voittajat tarjoavat Volvo 8700LE-autoja (tai Nobina ja 8900LE). Pidän mahdollisena yllätyksenä, että Golden Dragon menestyisi 3-akselisten sarjassa.

Mitä tulee siihen kuka voittaa mitäkin, en lähde yhtään spekuloimaan suuntaan tai toiseen. Sopimuskausien pituudet vaihtelevat nyt hurjasti mm. Länsimetron vuoksi, joten yllätykset ovat mahdollisia.
 
Nobina ei ole vielä hankkinut 8900-vaunuja. Nobinan Säfflet ovat 8500-facelift-vaunuja. 8900-malli tulee myöhemmin.
 
Nobina ei ole vielä hankkinut 8900-vaunuja. Nobinan Säfflet ovat 8500-facelift-vaunuja. 8900-malli tulee myöhemmin.

No väitinkö sitten, että Nobina olisi jo hankkinut 8900LE-autoja? Nythän puhutaan kesän 2011 aikana toimitettavista autoista...
 
Koska 8900 korvaa 8500:n lisäksi myös 8700:n, katsoin että sekoitit Nobinan jo Suomeen tulleet 8500LE:t 8900-korisiksi ja siksi vain Nobina tarjoaisi 8900-vaunuja kun muut tarjoavat vielä 8700-vaunuja. Pyydän anteeksi avuliaisuuttani.
 
Takaisin
Ylös