Onko niin, että liikennöinti, joka alkaa 1.1.2011 on oltava tilaajavärityksessä niiden osalta, jotka on kilpailutettu 2010?Vai niiden osalta, jotka on kilpailutettu HSL:n päätöksen jälkeen?
Milloin tulokset julkaistaan?
Jäi vähän epäselväksi.
Keep on the road
Tuossa HSL:n hallituksen esityslistassa sanotaan kohdassa a) "järjestää bussiliikenteen tarjouskilpailun esittelyosassa mainituista kohteista 101-114 siten, että tarjouskilpailu voidaan ratkaista JOULUKUUSSA 2010"
14.12 HSL pitää seuraavan kokouksen jossa tulos ratkeaa
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Nyt kun tuloksen julkistamiseen on enään viikko niin voisi pystyttää lähes perinteeksi muodostunutta veikkaustoimistoa.
Oma veikkaus siis tässä.
K101 / Nobina
K102 / Pohjolan Liikenne
K103 / Westendin Linja
K104 / Helsingin Bussiliikenne
K105 / Pohjolan Liikenne
K106 / Westendin Linja & Åbergin Linja
K107 / Nobina
K108 / Veolia Transport
K109 / Nobina
K110 / Veolia Transport
K111-114 / Taksikuljetus tai Nurmijärven Linja
veikkaisin siis näin, ajatuksena oli tässä se että esim. ÅL ei välttämättä omaa liikennettä voi/halua kun päätoimi on kuitenkin tilausajossa ja saako tilaajaväreissä ajaa tilausajoa? PL voisi valloittaa Jorvin suunnan liikenteen, kun niillä on jo e42 siellä.
Kalustohankinnat varmaan jakautuu niin että Nobina hankkii Volvo 8900, Helb ja Veolia(telit) ja Pl Scalaa ja Wl ja Veolia(2-aks.) Irisbussia
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Mitä tossa Helbin paketissa on??
sori mut en iha älynny jos kerrotte nii voisinkin älytä.
Heitän sellaisen veikkauksen, että kaikki uusilla 2-akselisilla autoilla voittavat tarjoukset ovat Irisbus Crossway LE-tarjouksia, paitsi jos Nobina voittaa jotain Volvo 8900LE-autoilla, ja 3-akseliset voittajat tarjoavat Volvo 8700LE-autoja (tai Nobina ja 8900LE). Pidän mahdollisena yllätyksenä, että Golden Dragon menestyisi 3-akselisten sarjassa.
Mitä tulee siihen kuka voittaa mitäkin, en lähde yhtään spekuloimaan suuntaan tai toiseen. Sopimuskausien pituudet vaihtelevat nyt hurjasti mm. Länsimetron vuoksi, joten yllätykset ovat mahdollisia.
Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár
Nobina ei ole vielä hankkinut 8900-vaunuja. Nobinan Säfflet ovat 8500-facelift-vaunuja. 8900-malli tulee myöhemmin.
Koska 8900 korvaa 8500:n lisäksi myös 8700:n, katsoin että sekoitit Nobinan jo Suomeen tulleet 8500LE:t 8900-korisiksi ja siksi vain Nobina tarjoaisi 8900-vaunuja kun muut tarjoavat vielä 8700-vaunuja. Pyydän anteeksi avuliaisuuttani.