Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
2.9. ilta n. klo 21 Malmin asema

519:llä oli joku 500-sarjan Crossway LE Itäkeskuksen suuntaan mentäessä, tarkkaa numero en ehtinyt nähdä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
3.9. aamupäivä

NF 621/h16 (8700LE), auton etukilvessä näkyi normaalisti linjan tunnus, sivukilpi pimeenä, ja takana luki pienelle "Nobina". Ja auto oli ihan linja-ajossa.
WL 72/s516 (Irisbus Crossway LE)
HelB 401/h52 (Ikarus E94F) enpä ole pitkään aikaan Ikaruksia 52:lla nähnyt...
 
3.9 ilta/yö

Helb 126 / h90N


Nf 19, 44, 640, 686 / h11 nämä neljä ainakin ajoivat siis kissojen yö tapahtuman lisälähtöjä n. 00.30 saakka..
 
Mikä laite oikein Helb 725:ssa (Volvo 8700LE) on? Joku punainen lamppu kuljettajan vasemmalla puolella ja näyttö alhaalla.
 
2.9

v68A / VT 560, nyt on koko irisbus-sarja bongattu.
530 / WL 44
 
Mikä laite oikein Helb 725:ssa (Volvo 8700LE) on? Joku punainen lamppu kuljettajan vasemmalla puolella ja näyttö alhaalla.
Se punainen lamppu on merkkivalo, mikä palaa, kun auto on varikolla kytkettynä paikallaan pistokkeeseen.

Näyttö taasen on Ecosmart-taloudellisen ja tasaisen ajon näyttö, jonka minä usein laitan pois päältä. En rupea ajon aikana tölläämään mitään monitoreja, sehän vain vie pois huomiota itse ajamisesta! Täysin turha vempele!
 
Näyttö taasen on Ecosmart-taloudellisen ja tasaisen ajon näyttö, jonka minä usein laitan pois päältä. En rupea ajon aikana tölläämään mitään monitoreja, sehän vain vie pois huomiota itse ajamisesta! Täysin turha vempele!

Eihän sitä ajon aikana tarvitse välttämättä vilkuilla. Voihan sitä päättärillä katsoa miten tämä sivu tai kierros meni. Eikö sinua yhtään kiinnosta kehittää ajotapaa tällaisten hyvien teknisten apuvälineiden avulla?

Minua ainakin kiinnostaisi, työhän on välillä yksitoikkoista ja rutiininomaista. Näin siihen saa lisää "ylimääräistä" mielenkiintoa.

No, me ihmiset olemme erilaisia. Kaikella ystävyydellä.
 
Eihän sitä ajon aikana tarvitse välttämättä vilkuilla. Voihan sitä päättärillä katsoa miten tämä sivu tai kierros meni. Eikö sinua yhtään kiinnosta kehittää ajotapaa tällaisten hyvien teknisten apuvälineiden avulla?

Minua ainakin kiinnostaisi, työhän on välillä yksitoikkoista ja rutiininomaista. Näin siihen saa lisää "ylimääräistä" mielenkiintoa.

No, me ihmiset olemme erilaisia. Kaikella ystävyydellä.
Ikävä kyllä näitä välinpitämättömiä kuljettajia taitaa olla suurin osa pääkaupunkiseudulla. Minusta ainakin tuo Ecosmart ihan mielenkiintoinen laite, voi seurata ajotapaansa ja kehittää sitä edelleen matkustaja ystävällisemmäksi. Moni varmaan luulee että laitteen sulkeminen lopettaa myös tiedonsiirron työpaikalle, käsittääkseni se ajotapa rekisteröityy siitä huolimatta vaikka näyttö olisi sammutettuna. Ainakin Helbillä ajotapaa tullaan seuraamaan, en sitten tiedä mitkä seuraukset ovat vääränlaisesta ajotavasta...
 
Huomasinpa tänään Tikkurilan bussiterminaalissa että laiturin 1 pysäkkikilpeen on jäänyt liuska "68V Kylmäoja" Tämä linjatunnushan poistui jo kesäaikatauluihin siirryttäessä.
 
Moni varmaan luulee että laitteen sulkeminen lopettaa myös tiedonsiirron työpaikalle, käsittääkseni se ajotapa rekisteröityy siitä huolimatta vaikka näyttö olisi sammutettuna. Ainakin Helbillä ajotapaa tullaan seuraamaan, en sitten tiedä mitkä seuraukset ovat vääränlaisesta ajotavasta...

Mikä on väärän ajotavan määritelmä? Onko se HelBillä jotenki määritelty? Ja jos nyt saa lasimaljakon siitä hyvästä (firman logolla varustettuna) että kuluttaa naftaa kierroksella desin vähemmän kuin joku muu niin ihan yks lysti..
 
Mikä on väärän ajotavan määritelmä? Onko se HelBillä jotenki määritelty? Ja jos nyt saa lasimaljakon siitä hyvästä (firman logolla varustettuna) että kuluttaa naftaa kierroksella desin vähemmän kuin joku muu niin ihan yks lysti..

Siinä ei ihan desistä ole kyse...

ihan yks lysti..

Tällä asenteella saa paljon hyvää aikaan.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös