HSL-alueen paras bussimalli

HSL-alueen mukavin bussimalli

  • Carrus City M

    Äänet: 12 14.1%
  • Carrus City L

    Äänet: 29 34.1%
  • MB O405N2

    Äänet: 2 2.4%
  • Lahti 402

    Äänet: 9 10.6%
  • Ikarus E94

    Äänet: 3 3.5%
  • Ikarus E94 F

    Äänet: 1 1.2%
  • Scala

    Äänet: 14 16.5%
  • Volvo 8700 LE

    Äänet: 27 31.8%
  • Irisbus Crossway LE

    Äänet: 11 12.9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    85
  • Äänestys suljettu. .
Astuin äsken lentoasemalla TUrku-Salo Vainion bussiin. Olin ainoa matkustaja, joten istuin etupenkissä ja juttelin kuljettajan kanssa. Kuljettaja kertoi että heidän kestävin auto on kerännyt 5 000 000 kilometriä ja on kuulemma Volvo. Jätti Konalantien pysäkille ja kysyin että ajatko tyhjällä bussilla Turkuun johon hän vastasi että palaa takaisin lentoasemalle, koska siellä on kohta matkustajia.

Konalantieltä nousi kyytiin matkustaja ja katsoin hetken tuleeko hän ulos takaisin. Pisti miettimään että mikäs tämä paluukuvio sitten mahtoi olla.
 
Olen täällä aikaiseisemmin kuljettajan näkökulmasta vain kirjoittanut mutta tulipa tänään ensimmäistä kertaa siirtymässä istuttua tällaiseen Nobinan "pehmeäpenkki suburbanin" kyytiin. Joo on kyllä mukavat istuimet, selkä istuu hyvin niihin. En sitä kiellä. Toisaalta ihmettelen suuresti miksi tankoja on revitty irti? Mistä (etenkin etuosassa) seisovat matkustajat ottavat kiinni ruuhka-aikana kun on tuulilasikuorma? En nähnyt juurikaan mitään mistä ottaa kiinni etummaisella keskikäytävällä. Varmasti sopivat kuitenkin pitkille moottoritielinjoille joissa suurin osa tulee kyytiin linjan alkupäässä ja jäävät loppupäässä mutta mm. runkolinjoille näen aika köykäisenä sisustuksena tällaiset vrt. Helbin subeihin
 
Astuin äsken lentoasemalla TUrku-Salo Vainion bussiin. Olin ainoa matkustaja, joten istuin etupenkissä ja juttelin kuljettajan kanssa. Kuljettaja kertoi että heidän kestävin auto on kerännyt 5 000 000 kilometriä ja on kuulemma Volvo. Jätti Konalantien pysäkille ja kysyin että ajatko tyhjällä bussilla Turkuun johon hän vastasi että palaa takaisin lentoasemalle, koska siellä on kohta matkustajia.

Konalantieltä nousi kyytiin matkustaja ja katsoin hetken tuleeko hän ulos takaisin. Pisti miettimään että mikäs tämä paluukuvio sitten mahtoi olla.

Kyseessä lienee ollut syöttövuoro lentoasemalta Espooseen Turvesuon pysäkille, missä matkustajat vaihtavat Kampista lähteneeseen bussiin. Tuo syöttöauto sitten kääntyy takaisin lentoasemalle ja poimii kyytiinsä Turun suunnasta saapuneet matkustajat.
 
Kyseessä lienee ollut syöttövuoro lentoasemalta Espooseen Turvesuon pysäkille, missä matkustajat vaihtavat Kampista lähteneeseen bussiin. Tuo syöttöauto sitten kääntyy takaisin lentoasemalle ja poimii kyytiinsä Turun suunnasta saapuneet matkustajat.

Noinhan sen täytyy olla, eihän mitään muuta loogista selitystä voi olla. Olen joskus katsellut kun siinä väkeä vaihtaa toiseen bussiin.
 
Noinhan sen täytyy olla, eihän mitään muuta loogista selitystä voi olla. Olen joskus katsellut kun siinä väkeä vaihtaa toiseen bussiin.

Erikoista, että kyseisellä linjalla on päässyt Konalantien pysäkillä pois kyydistä kun Matkahuolto ilmaisee asian aivan selkeästi, että Lentoaseman ja Turvesolmun välipysäkeillä voi tapahtua vain matkustajien kyytiinotto.
 
Erikoista, että kyseisellä linjalla on päässyt Konalantien pysäkillä pois kyydistä kun Matkahuolto ilmaisee asian aivan selkeästi, että Lentoaseman ja Turvesolmun välipysäkeillä voi tapahtua vain matkustajien kyytiinotto.

Kyllä matkustaja on aina päästettävä pois hänen niin halutessaan turvallisella paikalla eli esim pysäkillä. Hänellähän voi kiire moikkaamaan yrjö-ystäväänsä ja parempi laatat ulkona kuin bussissa.
 
Erikoista, että kyseisellä linjalla on päässyt Konalantien pysäkillä pois kyydistä kun Matkahuolto ilmaisee asian aivan selkeästi, että Lentoaseman ja Turvesolmun välipysäkeillä voi tapahtua vain matkustajien kyytiinotto.

Kysyin tämän asian lentoasemalla lähtiessäni ja hän vastasi myönteisesti. Konalantien pysäkin päreissäkin on selvästi sininen "Pikavuoro"-kyltti.
 
Kuljettajan kannalta Yutong E12-sähköbussi on paras: aivan ylivertaiset ajo-ominaisuudet kaikkiin muihin verrattuna ja vaivaton kulku. Esimerkiksi Bembölen mutkatiellä ei tarvitse juuri kaasuun koskea. Nyt ilmojen viilennettyä sisälämpötilakin on nopeasti kohdallaan.
 
Yutong E15-telibussi. Erittäin jämäkkä, tukeva, mutta samalla ketterä työkalu. Täysin valmis tuote korvaamaan vaikka kaikki dieselkäyttöiset telibussit. Upea auto.
 
Yutong E15-telibussi. Erittäin jämäkkä, tukeva, mutta samalla ketterä työkalu. Täysin valmis tuote korvaamaan vaikka kaikki dieselkäyttöiset telibussit. Upea auto.

En epäile auton erinomaisuutta, mutta olen periaatteessa hieman vastakarvaan. Se tulee toiselta puolelta maapalloa ja omalta osaltaan ajaa Eurooppalaista bussiteollisuutta alas. En oikein vaan jaksa uskoa, että työntekijä olisi vieläkään Kiinassa arvossaan.
 
En epäile auton erinomaisuutta, mutta olen periaatteessa hieman vastakarvaan. Se tulee toiselta puolelta maapalloa ja omalta osaltaan ajaa Eurooppalaista bussiteollisuutta alas. En oikein vaan jaksa uskoa, että työntekijä olisi vieläkään Kiinassa arvossaan.
Paitsi että Yutongin kilpailijalla on jo tuotantolaitoksia Euroopassa (Unkarissa, Ranskassa ja Britanniassa).
 
Takaisin
Ylös