HSL-alueen paras bussimalli

HSL-alueen mukavin bussimalli

  • Carrus City M

    Äänet: 12 14.1%
  • Carrus City L

    Äänet: 29 34.1%
  • MB O405N2

    Äänet: 2 2.4%
  • Lahti 402

    Äänet: 9 10.6%
  • Ikarus E94

    Äänet: 3 3.5%
  • Ikarus E94 F

    Äänet: 1 1.2%
  • Scala

    Äänet: 14 16.5%
  • Volvo 8700 LE

    Äänet: 27 31.8%
  • Irisbus Crossway LE

    Äänet: 11 12.9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    85
  • Äänestys suljettu. .
Onko kenelläkään jo mainitsemisen arvoisia kokemuksia PL:n Yutongeista? Itse en ole vielä niillä ehtinyt matkustaa.

Olin kyydissä linjalla 201. Positiivinen kokemus kaikin puolin mutta Linkkerissä paremmat istuimet. Siis pehmeämmät. Leppävaaran tienoilla käytössä useammallakin linjalla.
 
Onko kenelläkään jo mainitsemisen arvoisia kokemuksia PL:n Yutongeista? Itse en ole vielä niillä ehtinyt matkustaa.

Itse olen pari kertaa ehtinyt matkustaa noilla Yutongilla (molemmat linjalla 224), ja täytyy kyl sanoa että ovat mukavan hiljaisia ja kulkee pehmeästi ja ovat mukavia matkustaa. Ainoastaan istumapaikkojen vähyys jättää toivomisen varaa, mutta muuten en löydä Yutongeista mitään moitittavaa. Noita sais mielellään tulla lisää Pohjolan Liikenteelle. Ihan hyvä valinta. :)
 
Onko kenelläkään jo mainitsemisen arvoisia kokemuksia PL:n Yutongeista? Itse en ole vielä niillä ehtinyt matkustaa.

Minä olen ollut kyydissä kaksi kertaa linjalla 236. Toinen autoista nitisi häiritsevästi, mutta toinen oli täysin hiljainen. Penkit ihan ok, toki Linkkerissä pehmeämmät. Plussaa matkustajien ”omasta” säädettävästä ilmastoinnista ja tasaisuudesta. Ihan siedettävää kalustoa, voittaa matkustusmukavuudessa ainakin entisen 236 kaluston. :D
 
Onko kenelläkään jo mainitsemisen arvoisia kokemuksia PL:n Yutongeista? Itse en ole vielä niillä ehtinyt matkustaa.

Takaa puuttuu se viides keskipenkki,
Tiedä sitten miksi.
Taka-akseli kolisee huonokuntoisemmalla tiellä, kuin BIOBLEssa, tämä varma taattu ominaisuus.

Ovat tosiaan hiljaisia,
Usb-laturit ovat todella nopeat 5 V, 2,1 A
(VDL Citea 5V, 0,9 A / Solaris Urbino 15LE 5V, 1,4 A)
Eivät keinu kuin Linkker:it
 
Takaa puuttuu se viides keskipenkki,

Koska viranomaiset. Toissa viikon torstain Hufvudstadsbladetissa ihmeteltiin viidennen jakkaran puuttumista:

Hufvudstadsbladet 8.8.2019 sanoi:
Däremot finns det myndighetsbestämmelser som förklarar en till synes märklig lösning inne i bussen. Längst bak finns det plats för fem säten men bara fyra är tillåtna på grund av viktbegränsningar. Alltså är det mittersta sätet borttaget.

Suomalaiset ovat ilmesesti liian läskejä, eikä Ytongin peräpää siksi kestä viisi rinnakkain istuvaa matkustajaa. :mrgreen:
 
Viimeksi muokattu:
Suomalaiset ovat ilmesesti liian läskejä, eikä Ytongin peräpää siksi kestä viisi rinnakkain istuvaa matkustajaa. :mrgreen:

Just, just :D Eiköhän kaikki (ainakin takaovettomat) Yutong E12-bussit ole varustettu samalla penkkijärjestyksellä kuin Pohjolan Liikenteen autot.
 
Suomalaiset ovat ilmesesti liian läskejä, eikä Ytongin peräpää siksi kestä viisi rinnakkain istuvaa matkustajaa. :mrgreen:
Läskeistä en tiedä, mutta keskimmäinen takaistuin siirrettiin auton etuosaan. Toisen pyöräkotelon yhteydessä oleva yksinäinen "takaperin" sijoitettu istuin on juuri se. Painojakauman takia muutos vaadittiin, akkujen painosta sen verran suuri osa vaikuttaa taka-akselille. Tämä kerrottiin mm. Raitiotieseuran Yutong-ajelulla.
 
Läskeistä en tiedä, mutta keskimmäinen takaistuin siirrettiin auton etuosaan. Toisen pyöräkotelon yhteydessä oleva yksinäinen "takaperin" sijoitettu istuin on juuri se. Painojakauman takia muutos vaadittiin, akkujen painosta sen verran suuri osa vaikuttaa taka-akselille. Tämä kerrottiin mm. Raitiotieseuran Yutong-ajelulla.

Hieman offtopic, mut oliko Mr. Alanko mukana sillä ajelulla? kysyn vaan ihan huvikseen.
 
Takaisin
Ylös