Näytä äänestyksen tulokset: HSL-alueen mukavin bussimalli

Äänestäjiä
85. Et voi äänestää tässä äänestyksessä
  • Carrus City M

    12 14,12%
  • Carrus City L

    29 34,12%
  • MB O405N2

    2 2,35%
  • Lahti 402

    9 10,59%
  • Ikarus E94

    3 3,53%
  • Ikarus E94 F

    1 1,18%
  • Scala

    14 16,47%
  • Volvo 8700 LE

    27 31,76%
  • Irisbus Crossway LE

    11 12,94%
Monivalintaäänestys.
Sivu 4 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/96

Viestiketju: HSL-alueen paras bussimalli

  1. #46
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Joku mersu on äänestettävissä mutta MAN ei vaikka niitä lienee sentään enemmän? Yhtä tyhjän kanssa koko äänestys kun noinkin suuri ryhmä rajataan omien mieltymysten perusteella pihalle.

  2. #47

    Liittynyt
    13.01.2010
    Sijainti
    Espoo, Niipperi
    Viestejä
    337

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ipeniemela Näytä viesti
    8700LE:ssä ja Carrus City L:ssä saa vedettyä mukavimmat puolen tunnin tirsat matkustaessa Leppävaarasta Niipperiin töistä kotiin. 8700LE:lle annoin ääneni.
    Itse itseäni lainaten, pitää tohon listaan lisätä vielä Carrus City M-malli. Eilen matkustin Helb 9621:llä Otaniemestä Tapiolaan ja bussi oli paitsi pehmeän tuntuinen niin istuimiltaan, kuin kyydiltä yleensä, myös ihanan hiljainen. Harmi, että näitä ei ole enää paljoa jäljellä...

  3. #48
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Joku mersu on äänestettävissä mutta MAN ei vaikka niitä lienee sentään enemmän? Yhtä tyhjän kanssa koko äänestys kun noinkin suuri ryhmä rajataan omien mieltymysten perusteella pihalle.
    Ei mikään "joku mersu"

    Puuttuuhan sieltä myös MB Citaro - ei sen puoleen että sitä olisin äänestänyt. Se oli toki ensimmäinen auto, jolla ajoin itsekseni linja-ajoa, vieläpä linjan h55 iltaruuhkassa, muttei millään tavalla vedä vertoja ihastuttavan alkukantaisille O405N-malleille

    Ehdottomasti ääneni menisi City M:lle. Volvon vanhaa standardiohjaamoa parempaa ei ole eikä näemmä tule. Siinä vielä tuntee ajavansa linja-autoa eikä mitään tuutilullaamasiinaa!

  4. #49
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ipeniemela Näytä viesti
    Itse itseäni lainaten, pitää tohon listaan lisätä vielä Carrus City M-malli. Eilen matkustin Helb 9621:llä Otaniemestä Tapiolaan ja bussi oli paitsi pehmeän tuntuinen niin istuimiltaan, kuin kyydiltä yleensä, myös ihanan hiljainen. Harmi, että näitä ei ole enää paljoa jäljellä...
    Nämä City M:t ovat oikein laadukkaita autoja. Itse tykkään erityisesti silloin, kun alustana on komiat äänet päästä vanha kunnon Scania. Nykypäivän vehkeistä hienoja ovat mm. Veolian puoliautomaatilla varustetut telivolvot. Kulkee hyvin ja äänimaailma on asiallinen
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  5. #50
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    418

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Nämä City M:t ovat oikein laadukkaita autoja. Itse tykkään erityisesti silloin, kun alustana on komiat äänet päästä vanha kunnon Scania. Nykypäivän vehkeistä hienoja ovat mm. Veolian puoliautomaatilla varustetut telivolvot. Kulkee hyvin ja äänimaailma on asiallinen
    niitähän ne ovat.. harmi että valuvat muualle liikenteeseen..

    Veolian autoista sen verran muistan #277 ( UFO-154 ) kun sillä ajeltiin linjaa 154T äänimaailma oli tosiaan hyvä sillosella kännykällä jossa desibelimittari huiput yli 98 Db, vuotavan pakoputken ansiosta..

  6. #51
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Olen nyt tutustunut tuohon Irisbus Crossway malliin paremmin, kun ne ajavat tuota kotilinjaa (e18) ja tänään kävin huvikseni koeistumassa nobinan uusia crossareita herttoniemessä. Täytyy kyllä sanoa näistä, että voith istuu autoon paremmin, meno ei ole läheskään niin nykivää kun zf:llä, mutta siltikin tämmöinen irisbus tuntuu mielestäni erittäin mukavalta matkustaa. Sisällä melutaso on alhainen, vaikkakin turbon vihellys kuuluu mukavasti. Busseissa on reilusti istumatilaa, moka kuitenkin käynyt lastenvaunutilassa jossa lattiatila kapenee kun seinää vasten on ihmeellinen kynnys. Näissä ei myöskään ole sisätiloissa liikaa tankoja ja kattokanavien osia jne jotka rupeaisivat vanhemmiten kitisemään ja kolisemaan, edelleen PL:n espoon crossarit kulkevat ylimääräsiä ääniä aiheuttamatta.
    Matkustajan näkökannalta täytyy sanoa viosta, että ovet taitaa näissäkin tuottaa eniten harmaita hiuksia, usein törmään oviin jotka eivät aukea kokonaan, tai sitten paiskautuvat suorastaan kiinni, mutta ne ovat kaikkien turvaovien ongelmia ja kyllä takapuoli puutuu aika nopeasti matkustamon istuimissa, mutta nämähän ovat katureita, eikä istuimia olekaan suunniteltu monen tunnin istumista varten ja istun tässä ennemmin kuin scalan liukumäessä..
    En kuitenkaan malttaisi odottaa josko näitä joskus tulisi omalle kohdalle jotta vähän pääsisi kokeilemaan ajotuntumaakin, voisin kuitenkin takaviistosta seuranneena sanoa, että alusta on jämäkkä ja ohjaus köykäinen

    Kuitenkin väittäisin että 8700LE:n kanssa kirkkainta kärkeä HSL-alueella uudemmista busseista
    Viimeisin muokkaaja Nak; 08.04.2012 kello 23:24. Syy: ps. tämä oli 1000. viestini :P
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  7. #52
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Olen nyt tutustunut tuohon Irisbus Crossway malliin paremmin, kun ne ajavat tuota kotilinjaa (e18) ja tänään kävin huvikseni koeistumassa nobinan uusia crossareita herttoniemessä. Täytyy kyllä sanoa näistä, että voith istuu autoon paremmin, meno ei ole läheskään niin nykivää kun zf:llä, mutta siltikin tämmöinen irisbus tuntuu mielestäni erittäin mukavalta matkustaa. Sisällä melutaso on alhainen, vaikkakin turbon vihellys kuuluu mukavasti. Busseissa on reilusti istumatilaa, moka kuitenkin käynyt lastenvaunutilassa jossa lattiatila kapenee kun seinää vasten on ihmeellinen kynnys. Näissä ei myöskään ole sisätiloissa liikaa tankoja ja kattokanavien osia jne jotka rupeaisivat vanhemmiten kitisemään ja kolisemaan, edelleen PL:n espoon crossarit kulkevat ylimääräsiä ääniä aiheuttamatta.
    Matkustajan näkökannalta täytyy sanoa viosta, että ovet taitaa näissäkin tuottaa eniten harmaita hiuksia, usein törmään oviin jotka eivät aukea kokonaan, tai sitten paiskautuvat suorastaan kiinni, mutta ne ovat kaikkien turvaovien ongelmia ja kyllä takapuoli puutuu aika nopeasti matkustamon istuimissa, mutta nämähän ovat katureita, eikä istuimia olekaan suunniteltu monen tunnin istumista varten ja istun tässä ennemmin kuin scalan liukumäessä..
    En kuitenkaan malttaisi odottaa josko näitä joskus tulisi omalle kohdalle jotta vähän pääsisi kokeilemaan ajotuntumaakin, voisin kuitenkin takaviistosta seuranneena sanoa, että alusta on jämäkkä ja ohjaus köykäinen

    Kuitenkin väittäisin että 8700LE:n kanssa kirkkainta kärkeä HSL-alueella uudemmista busseista
    Crossarit ovat kuljettajan näkökulmasta varmaankin ketteriä ja luotettavia, mutta toisaalta "muovisen lelun näköisiä" ja VT #570 sekä toinenkin Crossari, jonka numero ei muistu mieleen, nitisevät jo nyt kauheasti, vaikka ovat uusia. Matkustajan kannalta bussit ovat ahtaita ja h58/B/59:llä menevät lähes poikkeuksetta täyteen ruuhka-aikaan. Syyttääkkö bussimallia vai tilaajaa tästä? Joka tapauksessa plussaa Crossareille kuitenkin ilmastoinnin tehosta.

    MAN lienee kuljettajan kannalta kammotus, mutta matkustajana antaisin sille tässä ääneni, jos se olisi mahdollista - hiljaisuudesta, täysmataluudesta, ympäristöystävällisyydestä, taloudellisuudesta sekä fyysisestä kestävyydestä* ja ulkonäkökin on paras mahdollinen.
    *ei elekrtroniikasta/tekniikasta, vaan puhtaasta rakenteesta. Ei nitise eikä natise.

  8. #53

    Liittynyt
    08.01.2011
    Viestejä
    51

    oletus HSL-alueen paras bussimalli

    Paras, kuljettajan kannalta. Vaikuttaa kuljettajan pituus, paino eli kuika tunnet olosi mukavaksi. Matkustamo, kuinka helpoa on tulla/ poistua. City bussit ketterämpiä eli ei liian pitkiä, sopivan lyhyellä akselivälillä. Nivelet ovat yleensä cityliikenteessä paljon notkeampia mitä telit, johtuu akselivälistä. Suoremmat pidemmät linjat mukavemmat istuimet ,äänieristetty paremmin samoin välitykset ettei kone huuda viimeisiään hiljaisempia pidemmällä akselivälillä/ telit ei niin notkeita keskustassa.

  9. #54
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    331

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Crossarit ovat kuljettajan näkökulmasta varmaankin ketteriä ja luotettavia, mutta toisaalta "muovisen lelun näköisiä" - -
    Olen samaa mieltä. Aika karu kokemus se oli niillä kulkea ensimmäistä kertaa

  10. #55
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Mitä tarkoitatte muovisuudella? En kyllä lähtisi väittämään että Scala tai Volvot olisivat sen "rautaisempia" etenkin uusi 8900 on muovisuuden huipentuma..

    Lainaus Alunperin kirjoittanut knightrider
    Matkustajan kannalta bussit ovat ahtaita ja h58/B/59:llä menevät lähes poikkeuksetta täyteen ruuhka-aikaan. Syyttääkkö bussimallia vai tilaajaa tästä?
    ehkä h58/59:llä täyttyvät muutkin 42/43 paikkaiset bussit yhtä nopeasti? Syyttävä sormi tilaajaa kohti, joka sallii ainakin vielä normaalit bussit kuormitetuilla linjoilla. Tilavamman ja valoisamman tuntuinen crossari mielestäni on kuin esim. Scala
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  11. #56
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    331

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    8900 on muovisuuden huipentuma
    Varsinkin uudesta 8900 olen samaa mieltä myös. Todella muovinen kottero se on!
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.04.2012 kello 17:13. Syy: lyhennetty lainausta

  12. #57

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Olen samaa mieltä. Aika karu kokemus se oli niillä kulkea ensimmäistä kertaa
    Itse pidin kyllä Crossareista ensi silmäyksellä ja pidän sinänsä vieläkin (täälläpäin VT 568-572), mutta takapuoli puutuu kun niillä menee kotipysäkiltäni (3429) Sörnäisiin/Hakaniemeen (-stä, Rautatientorilta iltaisin N-vuorot). Matka-aika on sellaiset 30-40min, rallikuskin osuttua kohdalle 20min. Sisältä näyttää kyllä enemmän muoviselta kuin esimerkiksi Scalat.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.04.2012 kello 19:07. Syy: siistitty kielenkäyttöä

  13. #58
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    331

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Itse pidin kyllä Crossareista ensi silmäyksellä ja pidän sinänsä vieläkin (täälläpäin VT 568-572), mutta takapuoli puutuu kun niillä menee kotipysäkiltäni (3429) Sörnäisiin/Hakaniemeen (-stä, Rautatientorilta iltaisin N-vuorot). Matka-aika on sellaiset 30-40min, rallikuskin osuttua kohdalle 20min. Sisältä näyttää kyllä enemmän muoviselta kuin esimerkiksi Scalat.
    Ulkoapäin Crossarit ovat aivan nättejä pelejä, mutta siinä se sitten olikin. Sisältä ihmeen muovisia leluja ja penkit todellakin ovat vain 5min matkaa varten!

  14. #59
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Ulkoapäin Crossarit ovat aivan nättejä pelejä, mutta siinä se sitten olikin. Sisältä ihmeen muovisia leluja ja penkit todellakin ovat vain 5min matkaa varten!
    Mitä tarkoitat? eihän Crossarit ole rumia sisältä. Kyse on vain penkkien pehmusteiden puuttumisesta. Esim ESLL:n crossareiden sisustus on lämmin ja kotoisa mutta sama kuin rautaholkilla istuisit.

  15. #60

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Kyllä se vaan on niin, että parhaat kaupunkibussit on jo tehty. Scania miehenä voin myöntää, että paras yhdistelmä on ollut Volvo B10B Carruksen City L korilla. Toimivia ja näppärän tuntuisia autoja. Kuljettajan paikka paras, mitä kaupunkibusseissa on vastaan tullu, ja myös sopivan korkealla. Ulkonäkö ajaton. B7R alustalla saatiinkin sitten pilattua kaikki hyvä, mitä oli. Siinä kohtaa Scania ajoi kirkkaasti ohi.

Vastaavia viestiketjuja

  1. YTV-alueen paras bussilinja
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 40
    Viimeisin viesti: 19.11.2013, 20:43
  2. Paras liikennöitsijä? osa 2
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 23.07.2011, 15:52
  3. Paras liikennöitsijä?
    kirjoittanut otto s foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 108
    Viimeisin viesti: 28.05.2011, 18:28
  4. Paras joukkoliikenneväline?
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 08.12.2010, 16:04
  5. Paras kulkumuoto?
    kirjoittanut sane foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 30.07.2007, 18:06

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •