Olen nyt tutustunut tuohon Irisbus Crossway malliin paremmin, kun ne ajavat tuota kotilinjaa (e18) ja tänään kävin huvikseni koeistumassa nobinan uusia crossareita herttoniemessä. Täytyy kyllä sanoa näistä, että voith istuu autoon paremmin, meno ei ole läheskään niin nykivää kun zf:llä, mutta siltikin tämmöinen irisbus tuntuu mielestäni erittäin mukavalta matkustaa. Sisällä melutaso on alhainen, vaikkakin turbon vihellys kuuluu mukavasti. Busseissa on reilusti istumatilaa, moka kuitenkin käynyt lastenvaunutilassa jossa lattiatila kapenee kun seinää vasten on ihmeellinen kynnys. Näissä ei myöskään ole sisätiloissa liikaa tankoja ja kattokanavien osia jne jotka rupeaisivat vanhemmiten kitisemään ja kolisemaan, edelleen
PL:n espoon crossarit kulkevat ylimääräsiä ääniä aiheuttamatta.
Matkustajan näkökannalta täytyy sanoa viosta, että ovet taitaa näissäkin tuottaa eniten harmaita hiuksia, usein törmään oviin jotka eivät aukea kokonaan, tai sitten paiskautuvat suorastaan kiinni, mutta ne ovat kaikkien turvaovien ongelmia ja kyllä takapuoli puutuu aika nopeasti matkustamon istuimissa, mutta nämähän ovat katureita, eikä istuimia olekaan suunniteltu monen tunnin istumista varten ja istun tässä ennemmin kuin scalan liukumäessä..
En kuitenkaan malttaisi odottaa josko näitä joskus tulisi omalle kohdalle jotta vähän pääsisi kokeilemaan ajotuntumaakin, voisin kuitenkin takaviistosta seuranneena sanoa, että alusta on jämäkkä ja ohjaus köykäinen
Kuitenkin väittäisin että 8700LE:n kanssa kirkkainta kärkeä
HSL-alueella uudemmista busseista