HSL-alueen paras bussimalli

HSL-alueen mukavin bussimalli

  • Carrus City M

    Äänet: 12 14.1%
  • Carrus City L

    Äänet: 29 34.1%
  • MB O405N2

    Äänet: 2 2.4%
  • Lahti 402

    Äänet: 9 10.6%
  • Ikarus E94

    Äänet: 3 3.5%
  • Ikarus E94 F

    Äänet: 1 1.2%
  • Scala

    Äänet: 14 16.5%
  • Volvo 8700 LE

    Äänet: 27 31.8%
  • Irisbus Crossway LE

    Äänet: 11 12.9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    85
  • Äänestys suljettu. .
Kyllä se vaan on niin, että parhaat kaupunkibussit on jo tehty. Scania miehenä voin myöntää, että paras yhdistelmä on ollut Volvo B10B Carruksen City L korilla. Toimivia ja näppärän tuntuisia autoja. Kuljettajan paikka paras, mitä kaupunkibusseissa on vastaan tullu, ja myös sopivan korkealla. Ulkonäkö ajaton. B7R alustalla saatiinkin sitten pilattua kaikki hyvä, mitä oli. Siinä kohtaa Scania ajoi kirkkaasti ohi.

Näinpä. Omastakin mielestä juuri tuo Carruksen City L:ä on niitä mukavimpia kaupunkibusseja mitä täällä nyt on ollut. Pistäis vain kuntoon ja pitäisi hyvässä kunnossa nuo niin mielelläni matkustaisin vieläkin! Sanotaanko että Veolian ja Nobinan vastaavat ovat olleet mukavemmat kuin HelB:n, johtuen että HelB:n vastaavissa ei ole olleet yhtä mukavat istuimet kuin Nobinan ja Veolian vastaavilla. Vielä liikkuu onneksi ainakin 76A:n ja 76B:n ruuhkassa vakio Carrus City L:ä joten näistä pääsen vielä nauttimaan :)
 
Kyllä se vaan on niin, että parhaat kaupunkibussit on jo tehty.

Tästä kommentista on helppo olla samaa mieltä, nykyisin kaupunkibusseja hankittaessa saattaa olla fiskumpaa miettiä mikä olisi vähiten huono. Ongelmia on kaikissa, mutta jokaisen firman on laskettava omasta mielestään sopivat + ja - yhteen saaden yrityksen kannalta parhaan mahdollisen lopputuloksen. Omasta mielestäni paras yhdistelmä on Scania Scala. Ja perusteluitahan tietysti kaivataan eli: varaosien nopea saatavuus ja Ruskeasuon erinomainen korjaamotoiminta, koritehtaalta saa puhelimen päähän henkilön joka pystyy auttamaan ongelmissa. Nämä tietysti vain jos apua tarvitsee, kolme viime kesänä tullutta Scalaamme on ollut pois ajosta vian takia vain yhteensä vain yhden lähdön. Näillä tilastoilla ei voi valittaa, toki autoissa on pieniä huolimattomuuksia ja muita asioita jotka huolettavat mm. korjaamon puolella tulevaisuuden suhteen, mutta ne ovat sen ajan kysymyksiä.
 
Carrus City L ja Carrus City M, Ehdottomasti parhaimmat bussit mitä HSL-alueella on käytössä, Sääli vaan että nämäkin ovat kohta jo menossa poistoon:icon_frown:
 
Täytyy nyt sanoa, että edelleen nykyisistä parhainta kyytiä saa kyllä Veolian robottilaatikollisista, 514-520 sarjan Volvoista. Edelleen olen sitä mieltä, että hyvin kulkee ja äänimaailma on asiallinen. :) Nuo seiskalitraset vehkeet ovat kyllä lähes kaikessaan melkosen laiskoja, eritoten 2003 ja 2004 vuosien City L:t. Ei vaan tahdo kulkea millään kunnolla. Varmasti Volvon huonoin sarja ja malli.

Scalan suhteen on sanottava, että on sääli että nitisevät ja natisevat niin paljon. Eikä se takakyttyrä ole mikään matkustusmukavuuden huippu kun lyö päänsä kattoon vaikka kuinka menisi kyyryssä, ja ahdasta on takapenkillä ruuhka-aikaan. Vanhempi sarja on huomattavasti parempi.

Sääli kun nuo City M:t ovat lähes kokonaan menneet poistoon, olivat hyviä autoja. Ei myöskään sovi unohtaa 10-litrasia Scania MaxCeja. Pääsin pari viikkoa sitten Hämeenlinnassa kyytiin ja oi että kun vieläkin kulki hienosti ja oli mukava matkustaa.
 
Scalan suhteen on sanottava, että on sääli että nitisevät ja natisevat niin paljon. Eikä se takakyttyrä ole mikään matkustusmukavuuden huippu kun lyö päänsä kattoon vaikka kuinka menisi kyyryssä, ja ahdasta on takapenkillä ruuhka-aikaan. Vanhempi sarja on huomattavasti parempi.
Kaksipiippuinen juttu. Vanhemmassa Scala -mallissa meinaa tippua istuimelta, jota ei ole vietetty tarpeeksi takakenoon. Sen sijaan uudemman mallin viimeiset penkkirivit ovat maisemien katselun kannalta epäonnistuneita, kun ikkunasta ulos katsellessa näkee vain viereisen kaistan. Kaltaiselleni normaalimittaiselle miehelle ainakin.

Ei myöskään sovi unohtaa 10-litrasia Scania MaxCeja. Pääsin pari viikkoa sitten Hämeenlinnassa kyytiin ja oi että kun vieläkin kulki hienosti ja oli mukava matkustaa.
Lisätään iskutilavuuteen vielä yksi litra, niin saadaan legendaarinen Scanian 11-litrainen voimanpesä, joka oli MaxCin(kin) voimanlähteenä. ;)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Scania_CN113
 
Kaksipiippuinen juttu. Vanhemmassa Scala -mallissa meinaa tippua istuimelta, jota ei ole vietetty tarpeeksi takakenoon. Sen sijaan uudemman mallin viimeiset penkkirivit ovat maisemien katselun kannalta epäonnistuneita, kun ikkunasta ulos katsellessa näkee vain viereisen kaistan. Kaltaiselleni normaalimittaiselle miehelle ainakin.

Lisätään tuohon vielä Ilmarisen mainosteippaukset jotka rajaavat ikkunasta 10-20cm yläreunasta piiloon, niin eipä sieltä tarvitse ulos katsella ollenkaan.
 
Nuo seiskalitraset vehkeet ovat kyllä lähes kaikessaan melkosen laiskoja, eritoten 2003 ja 2004 vuosien City L:t.

Vieläkö Carrus City L:ää tehtiin vuosina 2003-2004? Eikös nämä ole niitä "Puolan Volvoja?"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vieläkö Carrus City L:ää tehtiin vuosina 2003-2004? Eikös nämä ole niitä "Puolan Volvoja?"

City L:ää ovat kuitenkin, olkoonkin sitten Volvo tai Carrus...Itselläni viimeisin kokemus näistä vm. 2003 autoista on eiliseltä, kun matkustin VT 235:lla linjalla v53, en tiedä mikä vika oli käsijarrussa mutta koko matkan Myyrmäestä Vantaankoskelle käsijarru kytkeytyi itsestään päälle aina kun pysähdyttiin pysäkille tai valoihin, ensin mietin että laittaako kuski tosiaan jatkuvasti käsijarrun päälle jos kyytiin on tulossa tai pois jäämässä vain yksi matkustaja? Myllymäen koulun pysäkillä kuski renkkasi jarrua jonka jälkeen se ei enää kytkeytynyt päälle.
 
Nuo seiskalitraset vehkeet ovat kyllä lähes kaikessaan melkosen laiskoja, eritoten 2003 ja 2004 vuosien City L:t. Ei vaan tahdo kulkea millään kunnolla. Varmasti Volvon huonoin sarja ja malli.

Mielestäni tämä on kyllä pk-seudun paras bussisarja heti Volvo B7RLE 8700LE:n jälkeen. Ovat vielä hyvässä kunnossa ja mukavia ajaa, näin on moni Nobinan kuljettajakin sanonut. Ja vaikka ne vähän nykivätkin, eivät ne ole kovinkaan laiskoja. Irisbus taasen on pudonnut listallani kolmanneksi, kun ne rämisevät ja nitisevät jo niin kauheasti.
 
Äänestin Carrus City L, mutta nyt äänestäisin melkein Ivecoa, jos saisin valita että se on Voithin-laatikolla. ZF:n laatikolla homma ei vaan toimi lähellekään niin kuin Voithilla:D
 
Paras Iveco, jolla olen ajanut vähään aikaan, on PL884 eli "punainen paholainen". En tiedä, mikä moottori siinä on, mutta kuulostaa jotenkin erilaiselta kuin meidän normi-Ivecomme. Ja Voith-vaihteisto siinäkin.
 
Paras Iveco, jolla olen ajanut vähään aikaan, on PL884 eli "punainen paholainen". En tiedä, mikä moottori siinä on, mutta kuulostaa jotenkin erilaiselta kuin meidän normi-Ivecomme. Ja Voith-vaihteisto siinäkin.

Mikäs tämä auto on?
 
Takaisin
Ylös