Näytä äänestyksen tulokset: HSL-alueen mukavin bussimalli

Äänestäjiä
85. Et voi äänestää tässä äänestyksessä
  • Carrus City M

    12 14,12%
  • Carrus City L

    29 34,12%
  • MB O405N2

    2 2,35%
  • Lahti 402

    9 10,59%
  • Ikarus E94

    3 3,53%
  • Ikarus E94 F

    1 1,18%
  • Scala

    14 16,47%
  • Volvo 8700 LE

    27 31,76%
  • Irisbus Crossway LE

    11 12,94%
Monivalintaäänestys.
Sivu 9 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/143

Viestiketju: HSL-alueen paras bussimalli

  1. #121

    Liittynyt
    11.02.2007
    Viestejä
    419

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Otsikko on useista viesteistä päätellen väärä. Pitäisi ehkä äänestää alueen parhaasta matkustajan istuimesta.

  2. #122

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    394

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Otsikko on useista viesteistä päätellen väärä. Pitäisi ehkä äänestää alueen parhaasta matkustajan istuimesta.
    Totta. Kaikki palvoo Nobinan seutupenkkisubeja ja ainoa joka ne nostaa muiden vastaavien yläpuolelle on pehmeät penkit.

  3. #123

    Liittynyt
    13.10.2018
    Sijainti
    Espoo, Friisilä
    Viestejä
    138

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Akizz Näytä viesti
    Kaikki palvoo Nobinan seutupenkkisubeja ja ainoa joka ne nostaa muiden vastaavien yläpuolelle on pehmeät penkit.
    Onhan ne vanhat kunnon teräskupitkin kyllä hyviä

  4. #124
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1092

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Nobinan autossa 1124 on tosi hyvä istuimet. Korkeat melkein kuin kaukoliikenteen linja-autoissa. Ja omalla paikalla lisävalon mahdollisuus, stop -nappi hyvällä korkeudella sekä USB-liitäntä. ONko vielä parempaa paikkaa matkustajalle. Oli tänään linjalla 345.

  5. #125

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    641

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Otsikko on useista viesteistä päätellen väärä. Pitäisi ehkä äänestää alueen parhaasta matkustajan istuimesta.
    Joo. Selkeästi parhaat autot on Mercedes-Benzit. Kulkevat hiljaa, jousitus toimii hyvin, matkustamon ilman laatu on sopiva etc. Oikeasti olen kuitenkin tyytyväisin jos pysäkille tulevana bussina on Nobinan uudet Suburbanit, toiseksi tyytyväisin jos Nobinan pehmeäpenkkiset OmniExpressit, kolmanneksi tyytyväisin jos Transdevin VDL:t ja neljänneksi tyytyväisin jos Nobinan VDL:t, joissa viimeisellä rivillä on kuitenkin pehmeät penkit. Huonoin vaihtoehto on Scania kovilla penkeillä, sillä ne on todella epämukavat niissä. Penkit on siis lopulta tärkeämpi asia kuin auton tekninen laatu.

  6. #126

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Lintuvaara
    Viestejä
    40

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Otsikko on useista viesteistä päätellen väärä. Pitäisi ehkä äänestää alueen parhaasta matkustajan istuimesta.
    Totta. Jos sensijaan puhuttaisiin auton ominaisuuksien, tekniikan sekä ajomukavuuden puolesta kuten autoja oikeasti arvioidaan niin tulos olisi todenmukaisempi. Eihän kukaan osta epäluotettvaa tai epämiellyttävää autoa vain pehmeiden istuimien takia. Ikävää että harva sitä oikeasti perehtyy autoihin tarkemmin
    Viimeisin muokkaaja canis lupus; 25.08.2019 kello 09:03.

  7. #127

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2047

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    On tuolla teillä ja kaduilla kyllä runsaasti automalleja jotka eivät luotettavuudella ja tehokkuudella juhli. Varsinkaan kun vuosia on jo kertynyt. Ja osa niistä oli uutena aika tyyriitä. Eiköhän ne pehmeät penkit ja muut "pehmeät" ominaisuudet vaikuta aika paljon siihen millaisia autoja ihmiset ostaa.

  8. #128
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    655

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    On tuolla teillä ja kaduilla kyllä runsaasti automalleja jotka eivät luotettavuudella ja tehokkuudella juhli. Varsinkaan kun vuosia on jo kertynyt. Ja osa niistä oli uutena aika tyyriitä. Eiköhän ne pehmeät penkit ja muut "pehmeät" ominaisuudet vaikuta aika paljon siihen millaisia autoja ihmiset ostaa.
    Mallissa käy Concordia aikaa ostetut City L Volvot.
    400 -443 koneet väljiä alle 300 000 ajettuina, parissa tapauksessa kanki tuli kurkistelee ulos happea. Oli sentään sen miljoona Volvon jälkeläinen. Concordian johto kielsi ostamasta Volvoa näiden takia. Volvo ei suostunut vaihtamaan moottoreita ilman korvauksia, öljyä kone söi enemmän kuin dieseliä. No lopulta asiasta päästiin sopuun ja ne kävi kaikki siellä. (tammer diesel)
    Loppuun ajettu Scania on parempi kuin, uusi Volvo?
    - torilla kuultua

    - 2. tahtia : oikea ja vasen, kävellen olisit jo perillä.

  9. #129

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    9

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    toiseksi tyytyväisin jos Nobinan pehmeäpenkkiset OmniExpressit
    Millä numeroilla näitä kulkee? Itse olen vaan törmännyt omneihin, jossa on Grammerin perus penkit

  10. #130

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    641

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wreith Näytä viesti
    Millä numeroilla näitä kulkee? Itse olen vaan törmännyt omneihin, jossa on Grammerin perus penkit
    Ei kun toi sarja taisi olla Scania Citywide, numerot 923 - 927. http://www.kuukankorpi.com/paikallis...of923-927.html

  11. #131

    Liittynyt
    27.02.2009
    Viestejä
    39

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    On ilman muuta selvää, että matkustajien näkökulmasta pehmeät korkeaselkänojaiset penkit nostavat laadukkuutta ja mukavuutta. Mielestäni niille on myös tilauksensa, sillä tosin ilman totuudenmukaisia tietoja, väitän matka-aikojen pidentyneen useilla linjoilla. Siivouksen ja ilkivallan näkökulmasta pehmeät penkit ovat varmasti huonoin valinta. Jos täällä nyt on keskitytty liiaksi näihin penkkeihin ja matkustajien näkökulmiin, niin kertokaa kuljettajat miksi jokin automalli on mielestänne paras HSL-alueella. Löytyykö kenties molempien näkökulmasta selkeää suosikkia?

  12. #132

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    9

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Mersu kyllä kulkee mukavan tasaisesti pakko sanoa. En tiiä kuinka kestäviä ne loppupeleissä on mutta näin matkustajan/oman mielipiteen kannalta paras. Subit näyttävät sitten taas ulkonäöllisesti tyylikkäiltä. Penkeillä ei ole ainakaan omassa vertailussa hirveästi väliä, sillä en matkusta kovin pitkiä matkoja linjurilla.

  13. #133
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1092

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wreith Näytä viesti
    Mersu kyllä kulkee mukavan tasaisesti pakko sanoa. En tiiä kuinka kestäviä ne loppupeleissä on mutta näin matkustajan/oman mielipiteen kannalta paras. Subit näyttävät sitten taas ulkonäöllisesti tyylikkäiltä. Penkeillä ei ole ainakaan omassa vertailussa hirveästi väliä, sillä en matkusta kovin pitkiä matkoja linjurilla.
    Tuossa tulikin tuo kestävyyskysymys, itse en tiedä, joten kysyn että onko eri bussimerkkien suhteen eroja kestävyydessä ? Maallikko voisi olettaa että Mersut,Volvot ja Scaniat kestää enemmän, mutta miten sitten lienee. Kuunnellaanpa ammattimiesten vastauksia. Ja vielä kiinnostaa sekin, paljonko busseihin HSL-alueella kertyy kilometrejä, ennenkuin ne vaihdetaan.

  14. #134
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    813

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Ja vielä kiinnostaa sekin, paljonko busseihin HSL-alueella kertyy kilometrejä, ennenkuin ne vaihdetaan.
    Riippuu paljon linjasta. Pitkällä ja nopeahkolla linjalla, jolla on paljon kokopäiväsuoritteita, kuten vaikkapa 235:llä, voisi kuvitella uusiin busseihin kertyvän lähemmäs 150 000 km / v. Kolikon kääntöpuolena taas lyhyellä ja hitaalla linjalla, jolla on paljon ruuhkasuoritteita, voi uusiin busseihin kertyvät kilometrit olla alle 50 000 km / v luokkaa.

    Sopimuksien pituus on yleisimmillään 7 vuotta, ja yksi ynnä yksi tarkoittaa kilometrejä kertyvän jotakin noin 400 000 – 1 000 000 km väliltä, ennen kuin autot siirtyvät lyhyempiin ruuhkavuoroihin.

    Esimerkiksi monessa Transdevin 6-7 vuotta vanhoissa Scaloissa / Volvoissa, jotka eivät olleet oikeastaan muuta ajaneet kuin Länsiväylää ristiin rastiin, oli mittarissa noin miljoona kilometriä. Autot olivat edelleen iskussa, suurilta osin koska niiden ajamat kilometrit eivät olleet niin kuluttavia kuin hitaasti ajetut kilometrit.
    Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.

  15. #135
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1092

    oletus Vs: HSL-alueen paras bussimalli

    Mahtava luku miljoona kilometriä. Onkohan henkilöautoissa paljon liikenteessä autoja, joilla mittarissa
    1 000 000 km ?

Vastaavia viestiketjuja

  1. Paras liikennöitsijä?
    kirjoittanut otto s foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 111
    Viimeisin viesti: 01.02.2019, 06:25
  2. YTV-alueen paras bussilinja
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 40
    Viimeisin viesti: 19.11.2013, 19:43
  3. Paras liikennöitsijä? osa 2
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 23.07.2011, 14:52
  4. Paras joukkoliikenneväline?
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 08.12.2010, 15:04
  5. Paras kulkumuoto?
    kirjoittanut sane foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 30.07.2007, 17:06

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •