Ei niitä kannata yhdistää vaan kehittää, linjan 45 on täysin turha ajaa Kamppiin tai edes keskustaan saakka, kun sen keskustan-osuuden korvaa linjan 9 jatke. Ruskeasuolle pääsisi 39:llä ja siitä samalta pysäkiltä/laiturilta lähtisi raitiovaunu jatkamaan loppumatkan tuttua reittiä, tähän tapaan.
45: junan liityntälinja, klo 3-5 45N-versio joka jatkaa Kanneltieltä Hämeenlinnanväylää Mannerheimintielle ja sieltä nykyisen 45:sen reittiä Kamppiin.
39N ja 45N korvaisivat linjan 01N (linjaa 02N:kin voitaisiin lyhentää Kannelmäen päästä reitille (oma reitti) - Kantelettarentie - Vanhaistentie - Kaarelantie - oma reitti tai Kaarelantietä Kehä I:lle asti ja siitä oma reitti) sekä parantaisivat M-junalla matkustavien yhteyksiä silloin kun juna ei kulje.
- 9 Suunniteltu reitti+jatke Jätkäsaari - Ilmala Liikennöintiaika 5-2.
- 39 Ruskeasuo - nykyinen reitti Neulastielle Liikennöintiaika 5-2.
- 39N Kamppi - (linjan 18 reittiä) - Munkkivuori - Huopalahdentie - (linjan 39 reittiä) Liikennöintiaika 2-5.
- 45 Etelä-Kaarela - Malminkartano/VR - Länsi-Malminkartano - Kannelmäki Liikennöintiaika 5-3.
- 45N Myyrmäki - Malminkartano/VR - Länsi-Malminkartano - Kannelmäki - Ruskeasuo - Kamppi Liikennöintiaika 3-5.
Tarvittaisiin uusi 1-kaistainen bussiura/tie Fagottipolku-Trumpettitie.
45N:ltä perittäisiin seutumaksu sillä 3 pysäkkiparia olisi Vantaalla.
45:lla se on turhaa sillä Vantaalla olisi vain 1 pysäkki, päättärikin Helsingissä.
45 pysähtyisi lähempänä junalaitureita kuin nyt tarjoten helpon liitynnän.