Uudet bussit, vuodenvaihde 2005/2006

Ilmalaan on ilmestynyt nyt myös se PL:n kuudes uusi Scala, PL 855 FHG-256.
 
Tulipa tässä mietittyä tätä LE-ongelmaa. Ratkaisuni saattaa kuulostaa typerältä, mutta voisiko YTV määritellä jotenkin edestä mataliin busseihin absoluuttiset rajoitukset esimerkiksi takaosan korkeuteen, jolloin takaa liian korkeasta autosta annettaisiin pisteitä korkean auton mukaisesti? Scanian K2x0-alustojen edestä matalat versiot ovat kyllä aika viritelmänoloisia ja takaosa lienee aivan liian korkealla. :cry:
 
Toinen HelB:n uusista MAN-telibusseista pääsi tänään linjalle. Auto #601 oli linjalla h65A illalla kello 18 jälkeen. Rekisterinumero on EEF-738.
 
Sami Koskinen sanoi:
Tulipa tässä mietittyä tätä LE-ongelmaa. Ratkaisuni saattaa kuulostaa typerältä, mutta voisiko YTV määritellä jotenkin edestä mataliin busseihin absoluuttiset rajoitukset esimerkiksi takaosan korkeuteen, jolloin takaa liian korkeasta autosta annettaisiin pisteitä korkean auton mukaisesti? Scanian K2x0-alustojen edestä matalat versiot ovat kyllä aika viritelmänoloisia ja takaosa lienee aivan liian korkealla. :cry:
Minun mielestä nämä K-alustaiset ovat loistavia autoja, eikä perä ole liian korkealla vaikka kiipeämiseltä se toki hieman tuntuukin sinne peräpenkille hivuttautua. Saisivat vaan nostaa sitä ikkunalinjaa niin sitten olisi hyvä. Muuten peräpää on hyvin avara ja valoisa tämän ikkunamaisen kattoluukun takia, ja se tekee peräpenkistä itse asiassa hyvinkin viihtyisän matkustaa.
 
Hiljainen on hiljaisempi

Se toinen 93:n uusi auto on numeroltaan 613.

Uudet autot tunnistaa äänestä, joka on selvästi hiljaisempi. HELB on saanut pisteitä 77 dB äänitasosta, ja olen siitä linjan varrella asuvana hyvin kiitollinen.

Antero
 
Concordia Bus 446 (Lahti Scala)

Concordia Bus #446. Scania K230UB4x2 / Lahti Scala. HTF-682. (Kuva 12.1.2006)

Autossa on Mobitecin ledilinjakilvet ja istuimet ovat harmaata kangasta, eivät suinkaan aikaisemmiista autoista tuttua Swebus-kuosia.

Auto liikkuu Helsingin linjalla 15.
 
JT sanoi:
kuukanko sanoi:
Tänään näkyi koeajolla HelBin teli-MAN 602 EEF-718.
Saas nähdä kuinka siinä telin kohdalla mahdutaan istumaan kun on 2x vastakkaiset istuimet.
Hyvinhän siinä telin kohdalla voi istua. Esimerkiksi siihen mahtuu väliin kaksi matkalaukkua eikä kuitenkaan ole ahdasta. Myöshän siihen voi laittaa Berliinin tyyliin lentokettälinjoille matkatavaratelineen.
 
Re: Concordia Bus 446 (Lahti Scala)

Lauri Räty sanoi:
Concordia Bus #446. Scania K230UB4x2 / Lahti Scala. HTF-682. (Kuva 12.1.2006)
Melko hyvältä tuo auto minusta näyttää. Scalassa korustuu se, että väritys näyttäisi vielä paremmalta kun se jatkuisi keulan ympäri massiivisesta puskurista johtuen. Takaosan musta raita näyttäisi olevan takaylityksen lailla vinosti eli erlailla kuin muissa Concordian autoissa.
 
HelBin MANeista viime viikolla pääsivät siis linjalle 605 (ZLI-897) ja 606 (ZLI-919). Tänään näkyi ajelemassa tyhjänä 603 (rekkaria en nähnyt).
 
Joku PL:n uusista Scaloista, joilla 40-linjaa on vuodenvaihteesta asti ajettu, näytti tänä aamuna saaneen uuden värityksen Wriggley's purkkamainoksena. Neljännen kerroksen ikkunasta en ilman kiikaria havainnut bussin rekkaria, muita ulkoisia tunnuksiaha niissä ei olekaan...
 
HelB 609 LSI-665 oli tänään h42:lla.

Nyt ei sitten tämän vuodenvaihteen uusista busseista puutukaan enää kuin Tammelundin uusi Citaro, jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin sitä saadaankin odotella pidemmän aikaa.
 
Takaisin
Ylös