Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Toivottavasti Nobina häviää niin paljon linjoja kuin mahdollista tulevissa kilpailutuksissa!

Ei saa, muuten tässä joutuu mieron tielle :biggrin:

9.12

NF 130 / 741K

edit. [OT] Luin tuossa yhden tuttavan luona erään yrityksen lehteä ja siellä oli juttua kuinka työtoverit bongailevat toistensa vahinkoja ja sitten lähettelevät kännykuvia metroon/varttiin yms. :D siinä vaan todettiin että ei kauhean asiallista toimintaa.. [/OT]
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 9.12.2010

Helb 74 / h39
Helb 9910 / h45
Helb 426 / h45
231K / Nobina 417 jouset hajosivat kisahallin kohalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nobinan Volvo ajoi Veolian Scalan perään

Omien autojen lisäksi rikotaan myös muiden... Toivottavasti Nobina häviää niin paljon linjoja kuin mahdollista tulevissa kilpailutuksissa!

Itse en toivo että Nobina häviäisi linjoja. Nobina hoitanut hommansa hyvin, ainakin niiden linjojen kohdalla joita itse käytän. En voisi edes uneksia kulkevani esimerkiksi HelBin romujen ja epäsiistien bussien kyydissä. Veolialla kyydissä kyllä voisin ajella, ja pääsenki vuodenvaihteen jälkeen ajelemaan. Saa nähdä onko siistimmässä kunnossa olevia autoja kuin HelB ja ajaako paremmin (linja h74 kyseessä).

Ja sitten havaintoja: 9.12.

PL 731 näytti olevan vähän kehnossa kunnossa takaosastaan josta puuttui alhaalta isokin osa sekä edestä oikean puoleisen vilkun lasi.

TLL 19 korvaamassa TLL 22:sta illalla linjalla h74.

HelB 1110/h68
 
Itse en toivo että Nobina häviäisi linjoja. Nobina hoitanut hommansa hyvin, ainakin niiden linjojen kohdalla joita itse käytän. En voisi edes uneksia kulkevani esimerkiksi HelBin romujen ja epäsiistien bussien kyydissä. Veolialla kyydissä kyllä voisin ajella, ja pääsenki vuodenvaihteen jälkeen ajelemaan. Saa nähdä onko siistimmässä kunnossa olevia autoja kuin HelB ja ajaako paremmin (linja h74 kyseessä).
Joo noi mitä Helb on tarjonnut h45 niin en ole tyytyväinen kun on romuja ja likaisia ovet vinkuu ja penkit rikki/likaset.
Ja tarjoavat vuoden -97 busseja missä kuskin jopa pitää käydä vetäsemässä ovi kiinni.
 
Joo noi mitä Helb on tarjonnut h45 niin en ole tyytyväinen kun on romuja ja likaisia ovet vinkuu ja penkit rikki/likaset.
Ja tarjoavat vuoden -97 busseja missä kuskin jopa pitää käydä vetäsemässä ovi kiinni.

Menee vähäb OT jo, mutta itse käytän säännöllisesti esimerkiksi h74 ja siellä HelBiltä vakiona on #114. Ko. auto on sisältä sekä ulkoonta epäsiisti, sisätilat näyttävät karmeimmilta, lämmityskään ei näytä toimivan. Ovien kanssa kuljettajat joutuvat tappelemaan. Ko. autohan oli joku protyyppi ovilla 1+2+2.

Ja sitten taas Nobinaan littyen käytän h73, h75A, h76A ja B ja h77A aika usein. Niillä linjoilla näkyy City L:ää, Ikarusta, Scalaa ja 8700LE:tä ja ne ovat sisältä Ikaruksia lukuunottamatta yleensä erinomaisen siistissä kunnossa. Ovi vikoja en niissä ole nähnyt. Lämmityksetkin on toimimut melkein kaikissa, joissakin Ikaruksiss on ongelmia ollut. Ulkoa näyttää Scalat ja 8700LE:t myös yleensä siisteiltä. City L:t ja Ikarukset ovat suurimmaksi osaksi niin vanhoja että niissä nyt kolhuja näkyy.

No kohtahan pääsee vielä ihan uusille Volvoilla matkustajan roolissa ajelemaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Kaikkein parhaimmat autot talvikelillä olivat HKL:n 9607-9610 ja 9846-9851. Ne ei jääneet ikinä kiinni mihinkään lumihankeen, lähti pysäkiltä kuin ohjus. Ps. kokemusta on

---------- Viesti lisätty kello 9:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 8:14 ----------

Torstai 9.12.2010

Helb 74 / h39
Helb 9910 / h45
Helb 426 / h45
231K / Nobina 417 jouset hajosivat kisahallin kohalla.
Nobinan 417:stä varmaan hajosi ilmatyynyt eikä jouset, jouset oli viimeksi käytössä Wiiman korimallissa 201.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
8.12.2010 ja uudelleen eilen 9.12.2010 havaitsin NF #474:ssä (Volvo 8700LE/B12BLE Jokeriteli) matkustaessani saman vian, kuin muutama viikko sitten #467:ssä. ZF:n loota kyllä vaihtaa vaihteita, mutta kierrokset on tasaisesti tapissa aina, kun kuskilla on jalka polkimella. Nimimerkki Camo Lissabone tiesi kertoa palstalla vian johtuvan ZF:n lootan momenttilukituksen toimimattomuudesta, jolloin auto on kokoajan hydraulivedolla. Ei tuo ainakaan naftan kulutukselle taida hyvää tehdä...
 
8.12.2010 ja uudelleen eilen 9.12.2010 havaitsin NF #474:ssä (Volvo 8700LE/B12BLE Jokeriteli) matkustaessani saman vian, kuin muutama viikko sitten #467:ssä. ZF:n loota kyllä vaihtaa vaihteita, mutta kierrokset on tasaisesti tapissa aina, kun kuskilla on jalka polkimella. Nimimerkki Camo Lissabone tiesi kertoa palstalla vian johtuvan ZF:n lootan momenttilukituksen toimimattomuudesta, jolloin auto on kokoajan hydraulivedolla. Ei tuo ainakaan naftan kulutukselle taida hyvää tehdä...

Uudella Scalalla (ainakin Veolian 80-91) tuo onnistui liikkeelle lähdettyä napauttamalla vasemmalla jalalla jarrupoljinta niin, että veto hävisi ja painamalla sen jälkeen kaasu pohjaan. Kierrokset pysyi tapissa, meno maistui ja polttoaineenkulutus nousi semmoiset 15 l / 100 km. Lieneekö vaihteiston bugi sitten?

Noh, ei tuommoisessa tieten toimien tietenkään ole mitään mieltä.
 
Nobinan Volvo ajoi Veolian Scalan perään

Omien autojen lisäksi rikotaan myös muiden... Toivottavasti Nobina häviää niin paljon linjoja kuin mahdollista tulevissa kilpailutuksissa!
Minkä ...un takia täällä pitää kuljettajien haukkua vuoron perään toisen firman autoja ja kuskeja! Kaikissa firmoissa yhtälailla hyviä ja huonoja autoja ja samoin kuskeja! Mitä te siitä haukkumisesta saatte? en ymmärrä... Te näette vain ne uutiset mitkä koskevat jostain syystä vihaamaanne taloa, milloin se on Helb, milloin Nobina jne...

---------- Viesti lisätty kello 17:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 17:53 ----------

Kaikkein parhaimmat autot talvikelillä olivat HKL:n 9607-9610 ja 9846-9851. Ne ei jääneet ikinä kiinni mihinkään lumihankeen, lähti pysäkiltä kuin ohjus.
Mielipiteeni tähän; Helbin mersut parhaita talvella, Säfflejen(jos vain lukkoperä toimii) rinnalla. Ja Volvo 8700 ihan unelma kans kun ottaa luistoneston pois päältä. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pe 10.12.

Helsinki

HelB #9710 / 39
HelB #730 & #950 / 62

Vantaa

NF #63 / 45K
VT #375 / 70
 
Perjantai 10.12.2010

Helb 9904 / h39
Helb 806 / 14
Helb 606 ikkuna rikki ruskesuon kohalla oli luultavasti h42 linjalla.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös