Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
19.12

NF 483 (Volvo 8700LE) hinattiin Elielinaukiolta pois klo 13.40.
NF 60x (Volvo 8700LE Teli) hinattiin pois klo 13 Hämeentieltä.
 
19.12

h18/ HelB 601 & 602 (Man Lion's City LL)

Tuo 601 jäi Meilahdessa mäkeen, enkä sen jälkeen nähnyt autoa linjalla... Huono luistonesto verrattuna 901:een.
 
19.12 klo 20.30-21.00

v53 / VT 374
v55 / VT 385

Linjalla v53 oli iltapäivällä myös yksi Vantaan liikenteen väreissä oleva city-L-teli, saattoi olla VT 376. Ainakin linjojen v51,v53,v55 ja 363,A vuorot olivat illalla kahdeksan maissa täysin sekaisin, itse odotin Rajatorpantiellä linjan v51 bussia jonka piti lähteä Hämeenkylästä 19.57, tätä bussia ei koskaan tullut ja sitten seuraava vaihtoehto oli v55 Varistosta klo 20.10 lähtevä bussi, klo 20.15 Variston suuntaan meni kolme linjan v55 autoa muutaman minuutein välein, autot 504,505 ja 332, näistä 505 tuli ensimmäisenä takaisin jolloin kello oli jo 20.30. Myös linjojen 363 ja 363A autot ajoivat Helsingin suuntaan lähes peräkkäin. Onneksi ei tarvitse lähteä aamuruuhkan aikaan töihin, liikenne on varmasti melko sekaisin sillä kun äsken tulin kotiin linjan v51 viimeisellä vuorolla 0.06 Lentokentältä niin lunta pyrytti yhä erittäin sakeasti.
 
Ainakin linjojen v51,v53,v55 ja 363,A vuorot olivat illalla kahdeksan maissa täysin sekaisin, itse odotin Rajatorpantiellä linjan v51 bussia jonka piti lähteä Hämeenkylästä 19.57, tätä bussia ei koskaan tullut ja sitten seuraava vaihtoehto oli v55 Varistosta klo 20.10 lähtevä bussi, klo 20.15 Variston suuntaan meni kolme linjan v55 autoa muutaman minuutein välein, autot 504,505 ja 332, näistä 505 tuli ensimmäisenä takaisin jolloin kello oli jo 20.30. Myös linjojen 363 ja 363A autot ajoivat Helsingin suuntaan lähes peräkkäin. Onneksi ei tarvitse lähteä aamuruuhkan aikaan töihin, liikenne on varmasti melko sekaisin sillä kun äsken tulin kotiin linjan v51 viimeisellä vuorolla 0.06 Lentokentältä niin lunta pyrytti yhä erittäin sakeasti.

Nykyään onneksi myös tietokonenörtit voivat ihmetellä myöhästymisiä poistumatta kotoaan yhtään mihinkään - Helmi-aikataulujakin katsomalla oli liikenne aika sekaisin. 550:lla oli ainakin yksi vuoro vielä kello 23 jälkeen loppuillan (2 vuoroa) vartin myöhässä, jolloin vuoroväli tuossa kohdassa oli 20-20:n sijaan 35-5. Miksei näissä tilanteissa voisi vain ajattaa tyhjänä näitä myöhässä olevia vuoroja toiselle päätepysäkille? Sama se varmaan on matkustajalle joutuuko odottamaan bussia pysäkillä pakkasessa 35 vai 40 minuuttia.

52:n viimeinen - tai ainakin luultavasti viimeinen - vuoro Vanhakaupunkiin päin huristi Maunulan läpi kello 0.20 paikkeilla...
 
Huomattavan paljon peruttuja lähtöjä on aamuruuhkassa Kontulan linjoilla 92,94,94A,94V ja 95,

Peruttuja lähtöjä:

92 Myllypurosta 6.41, 7.53. Itäkeskuksesta 7.41, 8.53
94 Kontulankaarelta 7.39. Itäkeskuksesta 6.57, 8.01
94A Kivikosta 6.37, 7.09, 7.41, 8.13, 8.45. Kotikonnuntieltä 6.59, 7.31, 8.03, 8.35
94V Kontulankaarelta 7.15, 8.35. Kontulasta 7.30, 8.34
95 Keinutieltä 7.35, 8.35. Itäkeskuksesta 7.10, 8.10
97 Itäkeskuksesta 8.07. 97V Mellunmäestä 8.27

Ei ole eka kerta kun Nobina peruu runsaasti vuoroja noilta linjoilta, Nobinan myllypuron varikon kalustohan taitaa olla vanhimmasta päästä ja ilmeisesti autoja on hankala saada käyntiin lumisen ja kylmän viikonlopun jäljiltä.
 
Viimeksi muokattu:
Huomattavan paljon peruttuja lähtöjä on aamuruuhkassa Kontulan linjoilla 92,94,94A,94V ja 95,

Peruttuja lähtöjä:

92 Myllypurosta 6.41, 7.53. Itäkeskuksesta 7.41, 8.53
94 Kontulankaarelta 7.39. Itäkeskuksesta 6.57, 8.01
94A Kivikosta 6.37, 7.09, 7.41, 8.13, 8.45. Kotikonnuntieltä 6.59, 7.31, 8.03, 8.35
94V Kontulankaarelta 7.15, 8.35. Kontulasta 7.30, 8.34
95 Keinutieltä 7.35, 8.35. Itäkeskuksesta 7.10, 8.10
97 Itäkeskuksesta 8.07. 97V Mellunmäestä 8.27

Ei ole eka kerta kun Nobina peruu runsaasti vuoroja noilta linjoilta, Nobinan myllypuron varikon kalustohan taitaa olla vanhimmasta päästä ja ilmeisesti autoja on hankala saada käyntiin lumisen ja kylmän viikonlopun jäljiltä.

Onhan siellä ilmeisen vähän vara-autoja (ei niitä kyllä muillakaan varikoilla liiaksi asti ole[poistetaan vaan lisää -99 ikaruksia]) tuossakin varmasti johtuu noin paljon ajamattomia ihan 1-2 auton hajoamisesta, kun siellä yksi auto voi ajaa noita kaikkia linjoja. ja kellon ajat menee juuri niin että kierrätyksen johdosta puuttuu noin.. 94A:lta luultavasti on puuttunut tänä aamuna yksi ruuhka-auto. Tulee jännät paikat varmaan vuoden vaihteen jälkeen, kun -95 City L:t tulevat yli-ikäisiksi ja autovahvuus pienenee isolla määrällä.
 
Tulee jännät paikat varmaan vuoden vaihteen jälkeen, kun -95 City L:t tulevat yli-ikäisiksi ja autovahvuus pienenee isolla määrällä.

h73:lta sekä Koillis-Helsingin liityntälinjapaketista (h75A/76A,B/77A) vapautuu vuodenvaihteessa reilu parikymmentä vuosien 1999-2000 Ikarusta ja Carrusta, joita on tarjottu vain 4 kpl uusiin sopimuksiin (h62 1kpl ja Koillis-Helsinki 3 kpl) sekä vanhoihin sopimuksiin e70/71:lle 2 kpl. Täten vanhimpia 1995 City L:iä pystyttäneen korvaamaan ylijäävillä -99/00 vuosien kalustolla.
 
ma 20.12.

WL #31, 452/K/453
WL #34, 516
WL #106, 453
VT #148, 452/K

Vantaan Liikenteen comeback. ;)
 
Hki 20.12.10

Vanhannäköinen teli-säffle (ilmeisesti se Nobinan ruotsista hommaama) on Elielinaukion taukopaikalla tilaajaväreissä, linjakyltissä ruotsiksi Ej i trafik
 
Vantaa 20.12 aamuruuhka

v44 / NF 700
v45 / NF 77
v54 / VT 137
934 / KS 73 (carrus star 602)
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös