Sivu 14 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4101112131415161718 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 196-210/347

Viestiketju: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

  1. #196
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ipeniemela Näytä viesti
    Iltapäivällä kolmen pintaan oli vuorostaan linjalla 512A ajanut NF#412 jumissa Otaniemessä heti ensimmäisellä Kehä I:n pysäkillä itään päin Otaniemen liittymän jälkeen. Olin itse kyseisen bussin kyydissä, mutta kun se ei useamman minuutin kestäneen ees taas täyskaasu-kuminpoltto-suditusoperaation jälkeen edelleenkään lähtenyt liikkeelle, vaihdoin takana seisseeseen 550:aan.
    Jos se tilanne on noin mennyt, niin siinä on kyllä ollut ammattitaito huipussaan.

  2. #197

    Liittynyt
    13.01.2010
    Sijainti
    Espoo, Niipperi
    Viestejä
    337

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Jos se tilanne on noin mennyt, niin siinä on kyllä ollut ammattitaito huipussaan.
    No kuski ainakaan ei ollut suomalainen, joten ilmeisesti hänellä ei ollut tarvittavaa kokemusta talviolosuhteissa ajamisesta. Kyseisen pysäkin jälkeinen pätkä bussikaistasta on muutenkin ongelmallinen, sillä aurojen meluaitaa vasten kasaama valtava lumivalli tekee siitä todella ahtaan. Koko tilanne lähti siitä, että bussi luisui kyseistä vallia päin ja sen jälkeen soppa olikin valmis...
    Viimeisin muokkaaja ipeniemela; 21.12.2010 kello 18:00.

  3. #198

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut I-Tuovinen Näytä viesti
    Toinen häpeäpilkku vai pitäisikö sanoa saastaläiskä on HelB:in 96-alkuiset Carrukset, joista onneksi vain 9644 on käytössä. Kun se poistuu, juon kolpakon huurteista.
    -96:a teli Carruksia vielä useita käytössä Ja ne Carrus Cityt, mitä tarkoitit, oli niitä parhaita ja varmimpia työkaluja! Olivat lämpimiä ja huolettomia ajaa. Ei näistä uusista ole mihinkään, vikaa vaan vian perään... Volvo 8700 on toki paras silloin kun toimii..

  4. #199
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    HSL on ilmeisesti ennakoinut kauppakeskus Jumbon ja Tammiston alueella syntyviä ruuhkia jouluviikolla kun on laittanut poikkeusinfoon linjojen v55,v57,v60,v61,v68,611,613,615 ja 650-652 olevan mahdollisesti myöhässä, syy:ruuhka, kesto: 23.12 klo 20.00 asti.

    Linjat h55,K ja 506 eivät aja kumpulan kampuksen kautta 26.12 asti, syy: tie poikki, kesto: 26.12 klo 23.00 asti. Eipä siitä pietari Kalminkadun mäen lämmityksestä juurikaan apua ole kovilla pakkasilla ja ilmeisesti alueen kadut ovat taas lumen takia kaventuneet niin ahtaiksi ettei bussit mahdu toisiaan siellä ohittamaan. Olisiko järkevämpää siirtää linjat 55 ja 506 kulkemaan pysyvästi talvikaudella Intiankadun kautta kun tuo kampusalue on selvästi varsin ongelmallinen.

  5. #200
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    21.12

    Nf 767 / 106T
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  6. #201
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Ti 21.12. Espoo

    NF #767 (UCG-767, Volvo B12BLE 6x2*4 8500LE) / 110

    Kyseinen yksilö on Nobinan värityksessä.

  7. #202
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Jos se tilanne on noin mennyt, niin siinä on kyllä ollut ammattitaito huipussaan.
    Itse voin todistaa tämän sillä olen kyseinen työntäjä tuossa kuvassa. Tältä olisi vältytty kun olisi käyttänyt telin kevennintä ja ei olis polttanut kumia vaikka komeat savut lähtikin. Ja tosiaan meni varmaan turvesuontien risteykseen sivuluisussa. Tämä johtuu siitä kun takaakselin kääntö toimii täysin hydraulisesti ja peruuttaessa pyörät kääntyi kanttikiveä vasten väkisin linkkuun. Eikä se auto siitäkään tykkää.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  8. #203
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Olisiko järkevämpää siirtää linjat 55 ja 506 kulkemaan pysyvästi talvikaudella Intiankadun kautta kun tuo kampusalue on selvästi varsin ongelmallinen.
    Aivan varmasti näin olisi järkevämpää. Poikkeusreiteissä on ongelmana päivittää poikkeuksien alkaminen ja päättyminen pysäkeille, jotka eivät ole käytössä.

    Lisäksi kaikki kuljettajat eivät aina saa/hanki/ymmärrä tietoa poikkeusreitistä. Näyttää käyvän niinkin, että joka toinen vuoro noudattaa poikkeusreittiä, joka toinen ei.

    Aika vaikeaa matkustajalle jota varten ne bussit siellä ajavat.

  9. #204

    Liittynyt
    13.01.2010
    Sijainti
    Espoo, Niipperi
    Viestejä
    337

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Itse voin todistaa tämän sillä olen kyseinen työntäjä tuossa kuvassa.
    No sori kun vaahtosin ohi kävellessäni tosta 512A:n kuskista ja siitä, miten sille sai useemman kerran sanoa, ennenku suostu avaamaan takaovet. Kunhan purnasin ääneen ja ei missään nimessä ollut suhun kohdistettu. Ihmetytti vain, kun kuski ei kuunnellut matkustajia ollenkaan, vaikka useampi sanoi sille aina takaovien ollessa pysäkin kohdalla, että päästätkö meidät ulos, keskittyi vain paniikinomaisesti D ja R-nappien vekslaamiseen ja kumin polttamiseen..

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Tältä olisi vältytty kun olisi käyttänyt telin kevennintä ja ei olis polttanut kumia vaikka komeat savut lähtikin. Ja tosiaan meni varmaan turvesuontien risteykseen sivuluisussa. Tämä johtuu siitä kun takaakselin kääntö toimii täysin hydraulisesti ja peruuttaessa pyörät kääntyi kanttikiveä vasten väkisin linkkuun. Eikä se auto siitäkään tykkää.
    Toi telin keventimen käyttö näyttää olevan ajotavasta päätellen hakusessa monella muullakin kuskilla, liikennöitsijästä riippumatta. Näitkö muuten missä kunnossa perä oli ja kuulitko, miten jäähdyttimen puhallin huusi leipää? Aikamoista runtua on tuo 412 tainnut palvelusvuosiensa aikana saada...
    Viimeisin muokkaaja ipeniemela; 21.12.2010 kello 20:20.

  10. #205
    Amatööri avatar
    Liittynyt
    09.12.2010
    Viestejä
    44

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Itse voin todistaa tämän sillä olen kyseinen työntäjä tuossa kuvassa. Tältä olisi vältytty kun olisi käyttänyt telin kevennintä ja ei olis polttanut kumia vaikka komeat savut lähtikin. Ja tosiaan meni varmaan turvesuontien risteykseen sivuluisussa. Tämä johtuu siitä kun takaakselin kääntö toimii täysin hydraulisesti ja peruuttaessa pyörät kääntyi kanttikiveä vasten väkisin linkkuun. Eikä se auto siitäkään tykkää.

    Jokerilla joutuu tekemään kaikkea palkkansa eteen....

  11. #206
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ipeniemela Näytä viesti
    No sori kun vaahtosin ohi kävellessäni tosta 512A:n kuskista ja siitä, miten sille sai useemman kerran sanoa, ennenku suostu avaamaan takaovet. Kunhan purnasin ääneen ja ei missään nimessä ollut suhun kohdistettu. Ihmetytti vain, kun kuski ei kuunnellut matkustajia ollenkaan, vaikka useampi sanoi sille aina takaovien ollessa pysäkin kohdalla, että päästätkö meidät ulos, keskittyi vain paniikinomaisesti D ja R-nappien vekslaamiseen ja kumin polttamiseen..



    Toi telin keventimen käyttö näyttää olevan ajotavasta päätellen hakusessa monella muullakin kuskilla, liikennöitsijästä riippumatta. Näitkö muuten missä kunnossa perä oli ja kuulitko, miten jäähdyttimen puhallin huusi leipää? Aikamoista runtua on tuo 412 tainnut palvelusvuosiensa aikana saada...
    muistaakseni se on tuo samainen joka piti möykkää jo pari vuotta sitten kesäoisessä tikkurilassa kun ihmettelin että mikä tuollaista. No ei ainakaan pääse kuumenemaan
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Amatööri Näytä viesti
    Jokerilla joutuu tekemään kaikkea palkkansa eteen....
    Pa*ka linja se on, mutta jotain se köyhän on leipänsä eteen pakko tehdä
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  12. #207
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2820

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Ti 21.12

    Helb 28 / h45
    Helb 730 / h45

  13. #208

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    959

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    21.12

    h41/ HelB 727 & 728 (Man Lion's City)

  14. #209

    Liittynyt
    14.10.2005
    Viestejä
    172

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut I-Tuovinen Näytä viesti
    Tämä selittää romukaluston ison määrän. On lievästi ilmaistuna epämiellyttävää nähdä Vantaan Liikenteen tai Espoon Auton loppuunajattuja raakkeja pörräämässä Helsingin sisäisessäkin liikenteessä. Toinen häpeäpilkku vai pitäisikö sanoa saastaläiskä on HelB:in 96-alkuiset Carrukset, joista onneksi vain 9644 on käytössä. Kun se poistuu, juon kolpakon huurteista.
    Saannen kysyä, mikä tekee HelBin Carrus Cityistä "saastanläiskiä"? Jos et ole huomannut niin ne ovat/olivat loppuun asti erittäin hyvässä kondiksessa ikäänsä nähdän ja kaiken kaikkiaan varmoja pelejä. Sekä matkustajan, että kuljettajan kannalta erittäin onnistuneita perusbusseja. Et ole ilmeisesti itse busseilla paljoakaan ajanut jos mieletäsi nuo ovat "häpeäpillkuja", sillä ei monellakaan kuljettajalla ole niistä pahaa sanottavaa.

    Mielestäni paljon häpeällisempää matkustaa/ajaa jollain Scalan räppänällä, jossa jo 5 vuoden äissä katto vuotaa ja koko auto hajoaa käsiin.

    Sama koskee myös vanhoja Espoon Auto tai Vantaan Liikenteen autoja. Ne ovat monesti jopa paremmassa kunnossa kun monet uudet autot. Tässä kuva yhdestä hajoamispisteessä olevasta "romusta"

    http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._4896339_n.jpg

    Ja sitten päivän havantointoja

    h55/ Nobinan Carrus City L:ät 74 ja 119!
    h14/9822
    h21V/9707
    345/9816

  15. #210

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    959

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    21.12
    248/ NF Volvo 8500LE teli

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2010
    kirjoittanut Havainnoitsija foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 08.04.2010, 16:15
  2. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2009
    kirjoittanut jac foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 110
    Viimeisin viesti: 01.01.2010, 12:04
  3. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2008
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 151
    Viimeisin viesti: 05.01.2009, 17:06
  4. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007
    kirjoittanut TL foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 113
    Viimeisin viesti: 31.12.2007, 23:52
  5. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2006
    kirjoittanut bussijussivantaa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 166
    Viimeisin viesti: 31.12.2006, 20:32

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •