No kylläpä tämä asia on saanut aikamoiset mittasuhteet. Omana mielipiteenäni, jos sallitaan, sanoisin miten minä olisin tulkinnut tilanteen. Koko tilanteen lähtökohtahan oli osittain vaurioitunut ikkuna, jonka matkustaja sitten rikkoi lopullisesti hakkaamalla sitä. Sehän ei tietenkään ollut kuljettajan syy. Mutta koska se oli alunperin vauroitunut? Sitähän me emme tiedä kun emme olleet paikalla. Jos se oli ollut jo pitkään, niin miksi kuljettaja ei ollut vaihtanut autoa jo aikaisemmin? Mutta tuossa tilanteessa katson, että kuljettaja saattoi tarpeellista varovaisuutta noudattaen ajaa linjan loppuun asti. Tietysti kaikki matkustajat sijoittautuvat puuttuvan ikkunan etupuolelle. Päivystäjää tuskin on ollut varikolla klo 1.30 jälkeen, joten mahdollisen vara-auton saaminen paikalle olisi saattanut kestää lähemmäs tunnin. Siinä olisi matkustajat kuitenkin palelleet / hermostuneet. Ja vastuu matkustajistahan on AINA kuljettajalla. Myös ehjällä autolla ajettaessa!
Ja ikkunan rikkonut matkustajahan tuon tilanteen oikeastaan aiheutti. Ei se että ikkuna oli vaurioitunut, oikeuta rikkomaan sityä lopullisesti. Eihän kukaan kysenalaista sitäkään saako pysäköityä autoa, jossa on pieni lommo ovessa, hakata aikansa kuluksi lisää. Vai saako?![]()
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 30.12.2010 kello 15:14. Syy: korjattu lainaus
30.12
NF 754 (Volvo 8500LE) / v72
NF 761 (Volvo 8500LE) / v60
Helbin Säffleissä on sekä luistonesto että lukkoperä ja telin kevennys, ei voi varmempaa yhdistelmää olla
---------- Viesti lisätty kello 16:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:00 ----------
selvä, ne sit vähän eri varusteilla. Juu kyllä kaikilla autoilla tän 15 vuotta päässyt perille, ei aina edes telinkevennys ollut kunnossa... ja näillä uusilla pääsee paljon paremmin liikkeelle kun ottaa luistoneston pois päältä, tosin sitten pitää olla järki siinä kaasun käytössä! Tämä ei sitten niille pysäkin kiilloittajillesiis luiston eston pois kytkeminen
![]()
To 30.12. Espoo
NF #771 / 106 & 110
NF #772 / 43
Lisää Hakunilasta Espooseen siirrettyjä autoja: NF #295 / e26 ja #326.
Tuo on Myllypuron varikon auto ja sillä ajetaan Itäkeskuksen ja Kontulan liityntälinjoja sekä linjoja h16 ja h55.
Nobina on siirtänyt kalustoa Hakunilasta muille varikoille, Kloviin on siirretty ainakin autot 294,295 ja 326, Myllypuroon taas 138,179 ja 292. Lisää kalustosiirtoja on varmasti vielä luvassa Tammikuun aikana.
Muutama havainto Vantaalta 30.12
v55 / teli-ikarukset 331,332 ja 351, 331:ssä oli buscom epäkunnossa, myöskään lipunmyyntipääte ei toiminut, Buscomia ei oltu peitetty mitenkään ja jokainen matkustaja yritti siihen turhaan matkakorttiaan näyttää, ulkomaalaistaustainen kuljettaja ei vaivautunut sanomaan että laite on rikki vaan katseli hölmistyneesti turhaan korttiaan lukijan edessä heiluttavia matkustajia, että sellaista asiakaspalvelua.
Viimeisin muokkaaja aki; 30.12.2010 kello 18:14.
30.12.2010
Helb 401 / h45
Helb 412 / h45
Helb 423 / h45
Helb 9810 / h39
Tämä nyt on typerää jankkaamista, mutta en mielestäni sanonut ajavani linjaa loppuun, olipa auto sitten kuinka läjässä tahansa. Itse taas sanoit, että viallisella autolla et aja! Tarkoitin ko. tapausta, jossa ikkuna oli rikki ja viimeinen sivu yli puolivälin, niin en todellakaan jää odottamaan vara-autoa jos TURVALLISESTI JA ERITYISTÄ VAROVAISUUTTA NOUDATTAEN (maalaisjärkeä)pystyn viemään vuoron perille asti.
Sorry taas ot. Osaltani tämä jää tähän.
Linjuriauto on maantien ässä,kaikessa melskeessä,hälinässä.
PL Volvo 9700NG linjalla U540, auto oli valtionkaarissa.
Vaikkei tähän ketjuun kuulukkaan, niin PL:n ExpressBuss -värinen 9700NG oli jouluaattona Turun pikavuorossa.
30.12.
TLL 4/h74 (Volvo 8700 EEV)
NF 751/s731 (Volvo 8500LE)
NF 752/s742 (Volvo 8500LE)
Hyvää uutta vuotta näin aikasemmin ja kohta sitten on uudet bussit liikkeellä! katotaa miten kulkee vai kulkeekos![]()
Satunnaisen bussimatkustajan eli meikäläisen mielipide tähän keskusteluun:
Yllä lainattu on mun mielestä ainoa oikea tapa toimia tuossa tapauksessa. Kuskin oikeusturvan että matkustajien turvallisuuden kannalta. Matkan viivästyminen ko.vaurion takia on toki matkustajille ikävää. Vielä ikävämpää olisi, jos epätodennäköinen tapahtuu loppumatkalla ja sattuu se mainittu onnnettomuus tai mitä vaan muuta. Rikkinäinen auto on rikkinäinen ja vain ehjät kelpaa duuniin!
Viimeisin muokkaaja Mikle; 31.12.2010 kello 02:31. Syy: lisäys