Sivu 7 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789101117 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/347

Viestiketju: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

  1. #91

    Liittynyt
    08.09.2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    126

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    10.12.2010

    VT 494 (Crossway LE) / v53

  2. #92
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Minkä ...un takia täällä pitää kuljettajien haukkua vuoron perään toisen firman autoja ja kuskeja!!!
    Siitä pitäisi ihan todella päästä eroon. Inhottavaa kun joku kertoo että bussi on ojassa ja ensimmäinen kommentti on aina että Nobina sählää taas.

  3. #93
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2819

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 11.12.2010 kello 11:01. Syy: lisätty tekstiä

  4. #94
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Siitä pitäisi ihan todella päästä eroon. Inhottavaa kun joku kertoo että bussi on ojassa ja ensimmäinen kommentti on aina että Nobina sählää taas.
    Mutta niinhän se tekee.

  5. #95
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut a__m Näytä viesti
    Mutta niinhän se tekee.
    Mutta jos sovitaan että kaikki tietää jo niin ei tarvi aina uudestaan lällätellä...

  6. #96
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut a__m Näytä viesti
    Mutta niinhän se tekee.
    En ole kuski, mutta matkustajan näkökulmasta uskon että kukaan ei tahallaan aja kenekään perään.

    Tähän aikaan vuodesta jo pysäkille pysähtyminen on silkaa tuskaa kuskeille. Saatikka sitten pysäkiltä lähtö. ABS (Eikös se ABS ole) paukuttaa jarruttessa pysäkille ja uskoakseni lisää jopa jarrutusmatkaa.

    Noista vartti viesteistä, minulla on semmonen olo että tyypit itse lähettävät nuo kuvat tuonne ja sitten linkaavat tänne. Olenko väärässsä?

    Ja sitten:

    09.12.2010

    NF 449 Keula kärsineen näköinen. Varmaan törmännyt johonkin.

    10.12.1010

    NF 122 / 550


  7. #97

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    En ole kuski, mutta matkustajan näkökulmasta uskon että kukaan ei tahallaan aja kenekään perään.

    Tähän aikaan vuodesta jo pysäkille pysähtyminen on silkaa tuskaa kuskeille. Saatikka sitten pysäkiltä lähtö. ABS (Eikös se ABS ole) paukuttaa jarruttessa pysäkille ja uskoakseni lisää jopa jarrutusmatkaa.
    Tähän nyt sen verran että kyllä tuo pysähtyminen onnistuu ilman Abs:n hakkaamista jos vaan haluaa. Samoin pysäkiltä lähtö onnistuu sutimatta, ja vieläpä nopeammin kuin kaasu pohjassa sutien. Jos ei kaikilta onnistu niin on ihan omasta halusta kiinni... harjoittelua ja hermoja se toki vaatii..

  8. #98
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Tähän nyt sen verran että kyllä tuo pysähtyminen onnistuu ilman Abs:n hakkaamista jos vaan haluaa. Samoin pysäkiltä lähtö onnistuu sutimatta, ja vieläpä nopeammin kuin kaasu pohjassa sutien. Jos ei kaikilta onnistu niin on ihan omasta halusta kiinni... harjoittelua ja hermoja se toki vaatii..
    Kyllähän se onnistuu, mutta haastetta siinä on ihan riittämiin kun suurin osa pysäkeistä on jo kiillotettu luistinradoiksi. Esimerkkinä voi toimia vaikka se otaniemen pysäkki jossa ne kolme autoa kolaroi tässä viikko-pari sitten. Siinä pysäkillä alkaa olla jo ihan sama että miten siihen tulee niin vähintään kerran abs-ruksuttaa ja viimeistään pysähtymisvaiheessa auto alkaa liukua paikallaan vasemmalle. Ja se vasta ärsyttävää onkin

    Monesti kun edellä oleva lähtee kaasupohjassa pysäkiltä, niin että lumi pöllyää takana tulevan tuulilasille. Niin itse pääsee ihan pintakaasulla pois siitä pysäkiltä ja täytyy vähän himmata ettei osu toisen perään

    10.12

    Vt 346 / 132
    Vt 350 / 132

    Nf 131 / e27 (vielä 21.00 aikaan)
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  9. #99
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Tähän nyt sen verran että kyllä tuo pysähtyminen onnistuu ilman Abs:n hakkaamista jos vaan haluaa. Samoin pysäkiltä lähtö onnistuu sutimatta, ja vieläpä nopeammin kuin kaasu pohjassa sutien. Jos ei kaikilta onnistu niin on ihan omasta halusta kiinni... harjoittelua ja hermoja se toki vaatii..
    Juu, on kyllä ihan kuskista kiinni miten pysäkille tullaan ja lähdetään, joillakin kuskeilla kaasujalka vaan tuntuu olevan yhtä herkässä kuin kesäsäällä! Toki on autoissakin eroja, itse käytän usein linjan v51 lähtöä Hämeenkylästä klo 19.55 ja vuoronvaihto tapahtuu Myyrmäessä, kuskit kehuvat usein tämän scalan (VT 311) ajo-ominaisuuksia mutta lemppaisivat irisbussit jorpakkoon, 51:llä siis on vakkarit irisbus 496 ja 497 sekä scalat 311 ja 313, viidenneksi autoksi lisättiin VT 368 joka tarjoaa omasta mielestäni parhaimman kyydin kyseisellä linjalla. Olen myös sitä mieltä että joidenkin linjojen ruuhka-lähdöissä voitaisiin hyväksyä nykyistä vanhempaa kalustoa, Esim. ruuhka-ajan kaluston iäksi voitaisiin asettaa vmax. 20v.

  10. #100
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Tähän nyt sen verran että kyllä tuo pysähtyminen onnistuu ilman Abs:n hakkaamista jos vaan haluaa. Samoin pysäkiltä lähtö onnistuu sutimatta, ja vieläpä nopeammin kuin kaasu pohjassa sutien. Jos ei kaikilta onnistu niin on ihan omasta halusta kiinni... harjoittelua ja hermoja se toki vaatii..
    Ok, olisi tosiaan kiva kun bussin etuosassa matkustajana istuu, että se Abs- ei hakkaisin aina pysäkille mennessä, ja takana istuessa olisi kiva jos kuskit eivät sudittaisi pysäkiltä lähtiessä, koska se yleensä (en ole varma) johtanee siihen että perä vaappuu puolelta toiselle. Tuntuu nimittäin kurjalta vatsanpohjassa. Eikä pysäkillä mahdu olemaan, kun bussin perä käyttäytyy miten lystää.

    Mutta hyviä kuskeja jotka osaavat ajaa talvikeleillä varmasti löytyy, en halua syyllistää ketään. Kyllä varmasti suurin osa tekee parhaansa niillä teillä ja (matalalla)kalustolla ja Nobinankin renkailla.

    Muuten, Viikin tiedekeskuksen (?) pysäkillä on aina kun olen kyydissä ollut on bussi jäänyt jumiin, siten että peruuttamatta ei irti pääse.
    Viimeisin muokkaaja sm3; 11.12.2010 kello 11:07.


  11. #101

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Kyllähän se onnistuu, mutta haastetta siinä on ihan riittämiin kun suurin osa pysäkeistä on jo kiillotettu luistinradoiksi. Esimerkkinä voi toimia vaikka se otaniemen pysäkki jossa ne kolme autoa kolaroi tässä viikko-pari sitten. Siinä pysäkillä alkaa olla jo ihan sama että miten siihen tulee niin vähintään kerran abs-ruksuttaa ja viimeistään pysähtymisvaiheessa auto alkaa liukua paikallaan vasemmalle. Ja se vasta ärsyttävää onkin

    Monesti kun edellä oleva lähtee kaasupohjassa pysäkiltä, niin että lumi pöllyää takana tulevan tuulilasille. Niin itse pääsee ihan pintakaasulla pois siitä pysäkiltä ja täytyy vähän himmata ettei osu toisen perään
    Siinäpä se, ne pysäkit on KIILLOITETTU, kuka niitä kiilloittaa? Ne bussikuskit jotka eivät ajattele nenäänsä pidemmälle... ei siellä esim. rekkakuskit käy niitä kiilloittamassa, eikä henkilöautot..

  12. #102
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Olispa kaikissa busseissa ajotapaseuranta tyyliin EcoSmart paikannuksella ryyditettynä niin saataisiin kaikki sudittajat ja muutkin kaahailijat kiinni.

    On nimittäin aivan erilaista ajoa kun lähden Ventoniemen kaukoliikenteen vuorolle kohti Hämeenlinnaa, heti Kehä-ykkösen jälkeen meno helpottuu. Toki ilmasto-olosuhteet meren läheisyydessä vaikuttavat paljon talvikautena mutta myös katujen kunnossapito jostain kumman syystä tuntuu sisämaassa parempilaatuiselta.

    Tällä haluan ennenkaikkea sanoa, että stadissa eli Helsingissä on liikenneolosuhteet tällä hetkellä EDELLEEN varsin kehnot ja joukkoliikenteen ammattilaisille ERITTÄIN haasteelliset. Edes pääkatuja (joissa busseja menee paljon) ei ole saatu kuntoon. "Perunapelto" eli tiukkaan pakkautunut jääpolanne on kiusana monissa paikoissa. Sekä pysähtyminen risteykseen että siitä liikkeelle lähtö ovat "ihanan" hankalia
    Viimeisin muokkaaja karihoo; 11.12.2010 kello 15:21.

  13. #103

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti
    Olispa kaikissa busseissa ajotapaseuranta tyyliin EcoSmart paikannuksella ryyditettynä niin saataisiin kaikki sudittajat ja muutkin kaahailijat kiinni.
    Niinpä! Monet vaan luulee että kun näytön sammuttaa niin seuranta loppuu, vaan eipä auta sekään Ihan hyvä laite mielestäni. Kun ei neuvot muuten mene perille niin tähän on tultu

  14. #104
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Tähän nyt sen verran että kyllä tuo pysähtyminen onnistuu ilman Abs:n hakkaamista jos vaan haluaa. Samoin pysäkiltä lähtö onnistuu sutimatta, ja vieläpä nopeammin kuin kaasu pohjassa sutien. Jos ei kaikilta onnistu niin on ihan omasta halusta kiinni... harjoittelua ja hermoja se toki vaatii..
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Monesti kun edellä oleva lähtee kaasupohjassa pysäkiltä, niin että lumi pöllyää takana tulevan tuulilasille. Niin itse pääsee ihan pintakaasulla pois siitä pysäkiltä ja täytyy vähän himmata ettei osu toisen perään
    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Siinäpä se, ne pysäkit on KIILLOITETTU, kuka niitä kiilloittaa? Ne bussikuskit jotka eivät ajattele nenäänsä pidemmälle... ei siellä esim. rekkakuskit käy niitä kiilloittamassa, eikä henkilöautot..
    Pointti on nimenomaan se, että liukukitka = sivuluisu tai sudittaminen (tms. yhtä hallitsematon tilanne) on AINA heikompi kuin pitävällä pinnalla pysyvän bussin pyörien kitka! Koin tämän itse viimeksi eilen iltaruuhkassa s503:lla.
    Viimeisin muokkaaja karihoo; 11.12.2010 kello 15:42.

  15. #105
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti
    Pointti on nimenomaan se, että liukukitka = sivuluisu tai sudittaminen (tms. yhtä hallitsematon tilanne) on AINA heikompi kuin ajolinjalla pysyvän bussin pyörien kitka!
    Miten tämän itsestään selvän asian saisi kaikkien kuljettajien korvienväliin (ja sitä kautta oikeaan jalkaan)?

    Nimimerkillä yritetty on. Hyviä keinoja/tapoja vastaan otetaan.
    Viimeisin muokkaaja Samppa; 11.12.2010 kello 15:52.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2010
    kirjoittanut Havainnoitsija foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 08.04.2010, 16:15
  2. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2009
    kirjoittanut jac foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 110
    Viimeisin viesti: 01.01.2010, 12:04
  3. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2008
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 151
    Viimeisin viesti: 05.01.2009, 17:06
  4. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007
    kirjoittanut TL foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 113
    Viimeisin viesti: 31.12.2007, 23:52
  5. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2006
    kirjoittanut bussijussivantaa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 166
    Viimeisin viesti: 31.12.2006, 20:32

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •