Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Miten tämän itsestään selvän asian saisi kaikkien kuljettajien korvienväliin (ja sitä kautta oikeaan jalkaan)?

Nimimerkillä yritetty on. Hyviä keinoja/tapoja vastaan otetaan.
Ei mitenkään koska firmat eivät kouluta kuljettajia ennakoivaan ajoon, on vaan kiire saada kuljettajat yksin linjalle. Varsinkin ne jotka kesällä kurssilla eivät saa ikinä kunnollista liukkaan kelin koulutusta... Ja suurinta osaa kuljettajista ei neuvot edes kiinnosta, ikävä kyllä. Ja pääsääntöisesti ne joilla talvella suuria ongelmia, ovat niitä jotka kesälläkin ajavat reikä päässä kaahaten... nää nyt tosin liikaa offtopic, sorry...
 
Kyllä nää Helbin bussitki osaa vaikka mitä sisko soitti ja sano meidän piti vaihtaa bussia ruskeasuolla mutta ei tämäkään toimi mihin voihoimme:D
 
Kyllä nää Helbin bussitki osaa vaikka mitä sisko soitti ja sano meidän piti vaihtaa bussia ruskeasuolla mutta ei tämäkään toimi mihin voihoimme:D

Eihän ne Helbin bussitkaa ole mitään hyviä. Todella erinomaisena esimerkkinä toimii seuraava kohta.

11.12.

Paavolantien pysäkiltä klo 16:02 HelB 1011/h54B vuoro tuli n. kello 16:34, perässään seuraava auto HelB 501 jonka arvioitu ohitusaika piti olla 16:22. Tänään olen itse menny tässä kurjassa kelissä TLL:n autolla 22 linjalla h74, Puistolassa perillä vain 4minuuttia myöhässä. Myös Nobinan bussit linjoilla h73, h76A ja B on kulkenut oikein mallikkaasti ilman pahempia muutaman minuutin myöhästymisiä.
 
11.12.

Paavolantien pysäkiltä klo 16:02 HelB 1011/h54B vuoro tuli n. kello 16:34, perässään seuraava auto HelB 501 jonka arvioitu ohitusaika piti olla 16:22. Tänään olen itse menny tässä kurjassa kelissä TLL:n autolla 22 linjalla h74, Puistolassa perillä vain 4minuuttia myöhässä. Myös Nobinan bussit linjoilla h73, h76A ja B on kulkenut oikein mallikkaasti ilman pahempia muutaman minuutin myöhästymisiä.

Mittasin joskus kuukausi-pari sitten kaikkien Helsingin sisäisten bussireittien pituudet ja selvisi että (aamuyö- ja Jouko-linjoja lukuun ottamatta) juuri 54B:n reitti on kilometreissä pisin Helsingin sisäinen linja, eli sillä perusteella siellä voi tulla aika helposti varmaan myöhästymisiä..?

EDIT: Itse asiassa minulla onkin ne pituudet täällä tallellakin vielä näköjään. h54B:n edestakainen reitti on siis yhteensä n. 41,5 kilometriä. Pisin aamuyölinja on 05N, 40,5 kilometriä.
 
11.12

h16 lähtö klo 13.13 Hernesaaresta saapui klo 13.48 Erottajan pysäkille (pitäisi olla 13.23). Autona Volvo Carrus City L (linjan h16X vakioauto) ja kilvissä 16M.

Kerrankin oli hyvä kuljettaja Nobinalla! Ajoi rauhallisesti vaikka oli noin paljon myöhässä. Kun joku alkoi kommentoimaan jotain ajotaidoista, niin vastaus oli että parempi ajaa hiljaa kuin vaarantaa kaikken matkustajien turvallisuutta.
 
Eihän ne Helbin bussitkaa ole mitään hyviä. Todella erinomaisena esimerkkinä toimii seuraava kohta.

11.12.

Paavolantien pysäkiltä klo 16:02 HelB 1011/h54B vuoro tuli n. kello 16:34, perässään seuraava auto HelB 501 jonka arvioitu ohitusaika piti olla 16:22. Tänään olen itse menny tässä kurjassa kelissä TLL:n autolla 22 linjalla h74, Puistolassa perillä vain 4minuuttia myöhässä. Myös Nobinan bussit linjoilla h73, h76A ja B on kulkenut oikein mallikkaasti ilman pahempia muutaman minuutin myöhästymisiä.
Saako kysyä mistä tiedät Helbin autojen numeron perusteella arvioidut ohitusajat pysäkeillä?
 
11.12.

53 Tikkurilasta Peijakseen klo 19.40 (VT 502) jäi Tikkurilan asemalle, kun vaihtokuski ei ollut ilmestynyt paikalle. En tiedä kauanko kuskin tulo kesti, mutta matkustajien ja toki kuskin kannalta ikävää, kun auto oli kuitenkin ihan ajallaan Tikkurilassa.

Tiet tuntuivat olevan tänäänkin todella liukkaat, joten ei kyllä mikään ihme että bussit ovat myöhästelleet. Aamulla kun menin Myyrmäen suuntaan 53:lla, kuski ei saanut autoa pysähtymään yhdelle Kehän pysäkille. Pysähtyminen meni ainakin bussin mitan verran pitkäksi ja matkustaja sai hypätä bussista suoraan lumivalliin.
 
Saako kysyä mistä tiedät Helbin autojen numeron perusteella arvioidut ohitusajat pysäkeillä?

Koska olin itse menossa tuolla ensimmäisellä vuorolla, ja kuljettajan kertoman perusteella. Hän itse sanoi että on itse n.30min myöhässä. En laita noin tarkkoja tietoja pelkän arvailun perusteella. Tuo yli puoli tuntia myöhässä oleva vuoro jätti pysäkeiltä joissa ei ollut matkustajia jäämässä pois myös kyytiin pyrkivät takana tulevalle n. kymmenen minuuttia myöhässä olevalle. Itäkeskuksessa huomasin että siitävä seura vuoro oli aika ajoissa.
 
Eilen oltiin vaimon ja muksujen kanssa menossa Kalajärvelle ruokakauppaan ja noustiin n. klo 12.25 Niipperinvarren pysäkiltä e21:een, autona NF#490. Vaimo oli menossa vaunujen kanssa keskiovesta ja painoi tietysti sitä sinistä nappia, joka on ovien vieressä, sillä seurauksella, että nappi jäi pohjaan ja kuski sai Leathermanilla kaivaa sen esiin, jotta takaovet saatiin kiinni ja bussi liikkeelle. Päättipä sitten vielä erittäin tympääntyneeseen äänensävyyn tokaista vaimolle, että "kiitti vaan kun painoit sitä", ihan kuin vaimo olisi muka tahalteen sen napin pohjaan jumittanut. Hyvää palvelua Nobinalla...:roll:
 
Eilen oltiin vaimon ja muksujen kanssa menossa Kalajärvelle ruokakauppaan ja noustiin n. klo 12.25 Niipperinvarren pysäkiltä e21:een, autona NF#490. Vaimo oli menossa vaunujen kanssa keskiovesta ja painoi tietysti sitä sinistä nappia, joka on ovien vieressä, sillä seurauksella, että nappi jäi pohjaan ja kuski sai Leathermanilla kaivaa sen esiin, jotta takaovet saatiin kiinni ja bussi liikkeelle. Päättipä sitten vielä erittäin tympääntyneeseen äänensävyyn tokaista vaimolle, että "kiitti vaan kun painoit sitä", ihan kuin vaimo olisi muka tahalteen sen napin pohjaan jumittanut. Hyvää palvelua Nobinalla...:roll:

Toivottavasti muistit kertoa tämän saman myös HSL:lle. :)
 
Eilen oltiin vaimon ja muksujen kanssa menossa Kalajärvelle ruokakauppaan ja noustiin n. klo 12.25 Niipperinvarren pysäkiltä e21:een, autona NF#490. Vaimo oli menossa vaunujen kanssa keskiovesta ja painoi tietysti sitä sinistä nappia, joka on ovien vieressä, sillä seurauksella, että nappi jäi pohjaan ja kuski sai Leathermanilla kaivaa sen esiin, jotta takaovet saatiin kiinni ja bussi liikkeelle. Päättipä sitten vielä erittäin tympääntyneeseen äänensävyyn tokaista vaimolle, että "kiitti vaan kun painoit sitä", ihan kuin vaimo olisi muka tahalteen sen napin pohjaan jumittanut. Hyvää palvelua Nobinalla...:roll:

Minusta oli hyvin toimittu, että kuljettaja sai ovet korjattua ja matka jatkui. Olin itse samassa kyydissä ja istuin takana ja näin kaiken. Myös omalla käytökselläsi voit vaikuttaa siihen miten joukkoliikenne toimii.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös