Nobinalle käytettyjä telejä Ruotsista

Epäilen että ei koskaan tulla näkemään päivää, jolloin matkustaja tietäisi minkä yhtiön bussilla matkustaa. Varmaan vuonna 2050:kin matkustavat "HKL:n" bussilla. :lol:

Hauska juttu kun eräs ei ollut tyytyväinen kuskin tervehdykseen (Hymy ei tainnut olla tarpeeksi leveä) ilmoitti hän valittavansa HKL:lle. Kuski sanoi "Valita vaan"

Sitten on niitä joilla on mukamas HKL:llä tuttu joka päättä bussi asioista, ja joka voi mukamas antaa potkut kuljettajalle. Tuskin! :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Ihmisillä menee vähän aikaa totutellessa (muutama vuosi:biggrin:), että tilaaja on HSL ja liikennöitsijä Nobina ja HKL ajaa vain metroa ja raitiovaunuja. ;)

No eipä sitä totuttelemista ainakaan Helsingissä edesauta se että suurimmalla osalla pysäkeistä on Helsingin sisäisten linjojen liuskojen päällä liuska jossa on HKL:n logo ja seutulinjojen päällä liuska jossa on YTV:n (vai onko se matkakortin?) logo. :D
 
Onko muuten kellään tietoa, ehtiikö nuo säfflet liikenteeseen jo maanantaiksi tai mitä tulee jos ei niitä?
 
No eipä sitä totuttelemista ainakaan Helsingissä edesauta se että suurimmalla osalla pysäkeistä on Helsingin sisäisten linjojen liuskojen päällä liuska jossa on HKL:n logo ja seutulinjojen päällä liuska jossa on YTV:n (vai onko se matkakortin?) logo. :D

Niitä on ainakin neljää eri versiota:

Helsingin sisäisten linjojen pysäkeillä on HKL:n uusin logo tai joillakin pysäkeillä vieläkin vain vanha logo, eli pelkät nuolet.

Ja pelkkien seutulinjojen pysäkeillä Helsingissä YTV:n logo ja Helsingin sisäisten ja seutulinjojen yhdistetyillä pysäkeillä vanha matkakortti -logo.

Espoossa ja Vantaalla kilvissä on vain pysäkin numero ja nimi.
 
Helsingin sisäisten linjojen pysäkeillä on HKL:n uusin logo tai joillakin pysäkeillä vieläkin vain vanha logo, eli pelkät nuolet.

Ja pelkkien seutulinjojen pysäkeillä Helsingissä YTV:n logo ja Helsingin sisäisten ja seutulinjojen yhdistetyillä pysäkeillä vanha matkakortti -logo.
Pitäähän ne erotella että ihmiset tietää millä linjoilla Helsingin sisäiset liput kelpaa... :p

Ja se nyt vielä puuttuisi että seutulinjat merkittäisiin Helsingin linjakarttaan.
 
Linjakarttojen yhdistely luultavasti vierähtää päälle sitä mukaa kuin konsultit saavat aikaan linjanippujen uudelleenjärjestelyitä. Linjakarttoja ei vielä kannata yhdistellä, koska seutu- ja sisäiset linjat eivät pääsääntöisesti pelaa yhteen. Paras ratkaisu on, että ex HKL- ja ex YTV-linjastojen yhdistämisen edetessä Helsingin karttoihin lisääntyy sisäisien linjojen kanssa yhdessä toimivia seutulinjoja muutama kerrallaan. Nythän on jo pääasiassa poikittaisseutulinjoja kartalla.
 
Pitäähän ne erotella että ihmiset tietää millä linjoilla Helsingin sisäiset liput kelpaa... :p

Juu ja saahan ne erotella vastakin, ei meikäläisellä mitään sitä vastaan, mutta ne HKL:n ja YTV:n logot on vähän huonoja siellä jos tilaaja on nykyään kuitenkin HSL.

Ja ettei ihan offtopiciksi menisi niin ajattelin käydä tässä vielä iltasella ajamassa 66:n ja 65N:n läpi, katsotaan jakaako näiden linjojen kuskit karkkeja ja heijastimia ollenkaan tähän aikaan Nobinalla :D Varsinkaan jos nämä autot jatkavat näiltä linjoilta vielä aamuyölinjoille samoilla kuskeilla, kuka tietää...

Yksi tuttu on myös esimiesasemassa hommissa Lauttasaaressa eräässä yrityksessä, sanoin hänelle että jos hän tai hänen alaisensa saavat heijastimia Nobina-kuskeilta lähiaikoina eivätkä mitään niillä tee niin minulle saa antaa. :lol:
 
Lievästi offtopic, mutta Nobina tiedotteensa mukaan jakaa aloituspäivinä makeisia ja Nobina-heijastimia linjoilla 21V, 65A, 65N, 66 ja 66A (ei ilmeisesti linjalla 62 koska koko linjasta ei ole jaksettu mainita sanaakaan koko tiedotteessa) :D

Olisiko linjan 62 liikennöimisellä vain arkisin tekemistä asian kanssa..?
 
Olisiko linjan 62 liikennöimisellä vain arkisin tekemistä asian kanssa..?

Mikäs perustelu tuo muka olisi? Liikennöidäänhän 66A:takin vain arkisin. No, huomennahan se nähdään. Asun Maunulassa joten helpostihan sitä kävelee 5.25 mennessä Pirkkolaan 62:n päätepysäkille :D
 
Näitä Ruotsista tulleita seisoi reilu tunti sitten useampia Klovissa, yhteen oli teipattu numero 363.
 
Mikäs perustelu tuo muka olisi? Liikennöidäänhän 66A:takin vain arkisin. No, huomennahan se nähdään. Asun Maunulassa joten helpostihan sitä kävelee 5.25 mennessä Pirkkolaan 62:n päätepysäkille :D
Onko siis karkkien ja heijastimien jakaminen laadukkaan joukkoliikenteen yksi päätehtävistä sekä sen palvelutason mittari?
 
Ei ja on. Hyvän ravintolan tunnistaa paksuista ja mukavista lautasliinoista, koska hyvän ruoan kanssa tarjoiltu huono lautasliina vetää kokonaiskokemusta oleellisesti alaspäin. Samalla tavoin bussinkuljettaja, joka ajaa hyvin mutta ei tarjoile tilpehööriä vaikka on luvattu, vetää kokonaiskokemusta oleellisesti alaspäin. Hyvä kuljettaja hoitaa joukkoliikenteen ydinosaamisen, vaunun turvallisen liikuttamisen pysäkiltä toiselle, niin hyvin ja rutiininomaisesti, että hän voi hoitaa myös toissijaisuudet kuten tilpehöörin jaon ja muun ylimääräisen asiakaspalvelun perusteellisesti.
 
Takaisin
Ylös