Näytetään tulokset 1-6/6

Viestiketju: Tammelundin Liikenne / 01 BKB-641

  1. #1
    034
    034 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.11.2008
    Viestejä
    329

    oletus Tammelundin Liikenne / 01 BKB-641

    Tammelundin Liikenne / 01 BKB-641

    Mikä korimalli mahtaa olla kun en löydä sopivaa Bussidatan korimallikuvastosta. Veikkaisin Taivalkoria mutta kerro sinä

    http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/T/Ta...BKB-641+JL.jpg

  2. #2
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Tammelundin Liikenne / 01 BKB-641

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 034 Näytä viesti
    Tammelundin Liikenne / 01 BKB-641

    Mikä korimalli mahtaa olla kun en löydä sopivaa Bussidatan korimallikuvastosta. Veikkaisin Taivalkoria mutta kerro sinä

    http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/T/Ta...BKB-641+JL.jpg
    Kori on portugalilainen Camo Lissabone. Kyseessä ei ole edes uudelleenkoritus, vaan alusta on seissyt vuosia toimettomana, ja jossain vaiheessa siihen on vaihtunut moottorikin (Cumminsiksi).

  3. #3
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Tammelundin Liikenne / 01 BKB-641

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Kori on portugalilainen Camo Lissabone. Kyseessä ei ole edes uudelleenkoritus, vaan alusta on seissyt vuosia toimettomana, ja jossain vaiheessa siihen on vaihtunut moottorikin (Cumminsiksi).
    Alustamalli tuossa BKB-641:ssä oli Sisu BT-58BPT, joka lienee valmistettu jo 70-80-lukujen vaihteen tienoilla, mutta koritettiin siis vasta vuonna 1988. Lieneekö Suomen "uusin" Sisu-linja-auto? Alkuperäinen moottori ainakin alustamerkinnän mukaan oli Leyland O.680:n turbollinen versio, mutta tosiaan Camo-korin aikana siinä on ollut Cummins. Automaattivaihteisto oli ensin Allison, mutta sen rikkouduttua tilalle tuli Voith. Tammelundilla oli kaikenlaisia Sisu-virityksiä runsaasti jo aiemminkin. Monet Detroit-moottorilla.
    Tämä Camo viihtyi pitkään johtaja Launo Elersin vara-autona hänen kotipihallaan, mutta kohtasi matkansa pään muistaakseni maaliskuussa 2000 Pajamäessä talon seinään törmätessään. Syyksi ilmoitettiin paineilmakäyttöisen kaasupolkimen jumittuminen täyskaasuasentoon ja kuljettaja ei osannut kikkaa kaasun vapauttamiseksi.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  4. #4
    034
    034 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.11.2008
    Viestejä
    329

    oletus Vs: Tammelundin Liikenne / 01 BKB-641

    Niimpä niin. kuuluisa Camo. Minulle tuntematon korittaja. Ei ole kukaan tainnut tehdä minkäänlaista korimallikuvastoa Camoista?

  5. #5

    Liittynyt
    11.12.2010
    Viestejä
    6

    oletus Vs: Tammelundin Liikenne / 01 BKB-641

    Paavo Lammer ehti ennen menehtymistään 2000-luvun alussa julkaista kirjansa "Tuontibussien vuosisata", jossa on kuvattu paljon ulkomaisia Suomeen tuotuja korimalleja.

  6. #6
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Tammelundin Liikenne / 01 BKB-641

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 034 Näytä viesti
    Niimpä niin. kuuluisa Camo. Minulle tuntematon korittaja. Ei ole kukaan tainnut tehdä minkäänlaista korimallikuvastoa Camoista?
    Camoja tuotiin Suomeen suunnilleen vuosien 1986 ja 1990 välillä. Suurin osa niistä oli tehty vanhoille käytetyille Volvo- tai Scania-alustoille.
    Voisihan vaikkapa Bussidatan kuvista kerätä tänne jonkinlaisen kuvaston.

    Camon Suomeen tuodut mallit olivat lähinnä seuraavat:

    OPORTO. Ainakin yksi tuotu, mutta ei kovin montaa. Rontilla oli sellainen hetku-Scania -alustalla. Aika tylyn näköinen maaseutumalli.
    CANELAS. Jonkinsorttinen kopio Volvo Italia -korista. Kantikas turistimalli, jota eräät harrastajat kutsuivat nimellä Camo Ratikka, koska muotoilu muistutti Valmetin Nr-vaunuja.
    RIVIERA. Turistimalli, jonka muodoista löytää Kutter Decaa ja Wiima Finlandiaa.
    LISSABONE. Katurimalli, joista eräiden malliksi on merkitty myös Urbano. Varsinkin Liikenne-konsernin Camo Lissaboneissa oli paljon yksilöllisiä ulkonäköeroja. Uusimmat Camo Lissabonet muistuttivat kovasti kotoista Wiima K202:ta.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tammelundin Liikenne Oy
    kirjoittanut konnaripoika foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 59
    Viimeisin viesti: 07.08.2015, 10:40
  2. Satakunnan Liikenne
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 156
    Viimeisin viesti: 01.05.2015, 22:53
  3. HSL: Liikenne vuodenvaihteessa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 01.01.2010, 22:00
  4. Kuvapyyntö Tammelundin busseista
    kirjoittanut bussifriikki foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 11.05.2007, 23:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •