Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-64/64

Viestiketju: HSL:n alueen laajeneminen kehyskuntiin

  1. #61

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1875

    oletus Vs: HSL:n alueen laajeneminen kehyskuntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tommi Vainikainen Näytä viesti
    2. Mahdollisuutta raiteenvaihtoon ei ole sopivalla sijainnilla, Pasila-Riihimäki 1.vaihe eli Ainola-Saunakallio välin neljä raidetta ovat juuri valmistuneet ilman raiteenvaihtomahdollisuutta.
    Järvenpään alueen neliraiteistaminen ei sinänsä vaikuttanut Saunakallion kääntömahdollisuuteen: rataosan itälaita säilyi ennallaan. Jo vanhan G-junan aikaan G ajoi Saunakalliosta Järvenpään eteläpuolelle ("Lustikullaan" asti) itäisintä raidetta, ja siirryi läntisimmälle raiteelle vasta Ainolaan.

    Tehotonta ratakapasiteetin käyttöä se toki oli, mikä ei ehkä puolla vastaavaa käytäntöä enää.

  2. #62

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    648

    oletus Vs: HSL:n alueen laajeneminen kehyskuntiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tommi Vainikainen Näytä viesti
    2. Mahdollisuutta raiteenvaihtoon ei ole sopivalla sijainnilla, Pasila-Riihimäki 1.vaihe eli Ainola-Saunakallio välin neljä raidetta ovat juuri valmistuneet ilman raiteenvaihtomahdollisuutta.
    Jos näin on, sitten ei voi kyllä olla vanhaa G-junaa vaan pitää olla J-juna. Mutta miksi noin on oikein tehty?

  3. #63

    Liittynyt
    15.01.2014
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    98

    oletus Vs: HSL:n alueen laajeneminen kehyskuntiin

    Tein muuten tuoreimpien väestötilastojen perusteella laskelman, että mikäli Järvenpää liittyy HSL:ään niin sekä Järvenpää että Kirkkonummi saavat hallituspaikat (HSL:n hallitus on 14 jäseninen), mutta Vantaa menettää kolmannen paikkansa hallituksessa.

    Helsingin ääniosuus HSL:ssähän on jo laskenut alle 50 % silloin kun Tuusula liittyi HSL:ään.

    Onko mielestänne tämmöisillä muutoksilla merkitystä HSL:n suunnan suhteen? HSL:n äänivalta on kuitenkin melko jakautunut, kuitenkin Helsingin ääniosuus edelleen lähellä vaikkakin alle 50 %. Hajautunut äänivalta taas helposti johtaa virkamiesvaltaan kuntayhtymissä. Se ei välttämättä ole liikennesuunnittelussa täysin huono asia?

  4. #64
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1121

    oletus Vs: HSL:n alueen laajeneminen kehyskuntiin

    Järvenpää on päättänyt liittyä HSL:ään (, jos junaliikenteeseen saadaan parannusta.)

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL-alueen mielenkiintoisin linja on?
    kirjoittanut 034 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 06.11.2012, 22:48
  2. Offtopic-alueen merkitys?
    kirjoittanut tlajunen foorumissa Foorumista itsestään
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 21.01.2011, 17:48
  3. YTV-alueen liikennöitsijät
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 16.12.2007, 13:15
  4. YTV-alueen kalustosta
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 30.12.2006, 17:55
  5. Tarkastelua liikenteestä YTV-alueelta kehyskuntiin
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 25.12.2006, 12:49

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •