Mitä ilmeisimmin Concordialle menossa oleva kokovalkoinen 2-akselinen Scala näkyi tänään Vihdintiellä, rekkareina vielä koekilvet.
Westendin Linjallehan tuo uusi Ikarus päätyi, ajaa tällä hetkellä linjalla 315. Kylkinumero on 1.
Mitä ilmeisimmin Concordialle menossa oleva kokovalkoinen 2-akselinen Scala näkyi tänään Vihdintiellä, rekkareina vielä koekilvet.
Ja tänään Vihdintiellä meni uusi kokovalkoinen teli-Scala, näköjään siis Concordian ostokset myös 731:lle tehtiin Scanialta ja LAK:lta. Uutuudesta taitaa tulla YTV-alueen ensimmäinen Scania K270.
Kehä 2:sen varrella olevalla concordian varikolla on suuri määrä uusia 8700le telejä, vailla rekisteröintiä. Tulevat siis linjalle 550, vai onko muitakin linjoja joille kyseiset kauniit bussit tulevat?
Harmittaa vaan, kun tuskin nämäkään kovinkaan kauan pysyvät siisteinä sisältä, kun vain teinit pääsevät niihin käsiksi... :/ Itse vaan en malta odottaa, että pääsen katsastamaan nämä uutuudet lähempää. ;>
Jokeri-550:lle kaikki 29 kpl ovat tulossa. Edes pahimman kalustopulan yllättäessä, näillä autoilla ei olisi tarkoitus muita linjoja ajaa. Muutama päivä vielä, ja se alkaa...Alunperin kirjoittanut Nadine
Niinpä... Jonkinnäköiset muovipenkit Jokerilla olisi tuonut "metromaista" tunnelmaa. Kun taas tunnin istuminen näillä penkeillä olisi tuonut HKL:n vihreiden penkkien tunnelmaa.Alunperin kirjoittanut Nadine
![]()
Tänään oli sitten Concordian uutuuksia linjalla. Jokeribussien rekkarit näyttävät olevan OXI-671 - OXI-699. Pätkäscalat ovat VTI-476 ja VTI-477 ja teliscalat VTI-478, VTI-479 ja VTI-480.
Tässä yksi uudehko, vähän toisen kaliiperin Concordia, kantaa kylkinroa 539 ja rekisteriä VOI-674
http://img159.imageshack.us/img159/7...ovoi674la5.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/129...voi6742sb1.jpg
Hoituri henkeen ja vereen.
Esimerkillisesti vielä ajettu Leppävaaran terminaalissa alueelle, jonne ei saisi ajaa kuin bussit ja taksit. Lisäksi tuohon rivistöön ei saisi parkkeerata kuin sopimusliikenteen busseja.Alunperin kirjoittanut Hujis
Noilla CBF:n henkilöautoilla suoritetaan mm. kuljettajavaihtoja Leppävaaran terminaalissa ja olisi aika hankalaa suorittaa niitä, jos ei voisi ajaa vaihdon kohteena olevan bussin läheisyyteen. Toimenpide kestää niin vähän aikaa, ettei siitä ole juurikaan haittaa bussiliikentelle ja kuljettajakolleegat hyväksynevät homman. Mutta oikeassa olet siinä, että liikennemerkit kieltävät sen, noin niin kuin lain mukaan. Mitenkähän muutenkaan tuo voisi hoitaa?Alunperin kirjoittanut kuukanko
Tietysti homman voisi hoitaa samalla tavalla niin kuin monet liikennöitsijät hoitivat männä vuosina eli kuljettajanvaihtoautona onkin bussi. Tai sitten voi miettiä, että kumpi on taloudellisempaa: hoitaa yhden henkilön kuljetus alle kymmenen litraa bensiiniä vai useamman kymmenen litraa dieseliä satasella kuluttavalla kulkuneuvolla?Alunperin kirjoittanut vristo
HelB lienee liikennöitsijöistä ekologisin - ainakin näissä kuljettajanvaihtoasioissa. Kuljettajat kun saapuvat vaihtopaikalle ja lähtevät sieltä apostolinkyydillä.
We komen aan in Erps-Kwerps.
Viereisessä Sellon pysäköintitalossa olisi 5 h ilmainen pysäköinti. Tässä tullaan vaan siihen autoilijoille niin tuttuun ongelmaan, autolla on päästävä oven eteen vaikka laki sanoisi mitä. On niin ylivoimaista kävellä se parisataa metriä.Alunperin kirjoittanut vristo
Kylkiin voisi laittaa Concordia Busin nimen, niin ei jäisi epäselväksi, että auto on bussifirman eikä satunnainen väärin pysäköity auto.Alunperin kirjoittanut SD202
Suomenojan varikolta käsin käydään kyllä vaihdoissa henkilöautoilla. En nyt tiedä tämänhetkistä tilannetta, mutta itse olen ainakin Puolarmetsässä ja Kuitinmäessä vuoronvaihdossa saanut henkilöauton, jolla on sitten voinut ajaa viettämään taukoa Suomenojalle tai jonnekin vastaavaan paikkaan.Alunperin kirjoittanut SD202
Linjan 46T vaihdot hoitunevat myös edelleen Ruhasta käsin jollakin pienellä ajoneuvolla. Kun linja 75A oli HKL:lla ja sitä ajettiin Varhasta, vaihdettiin vuoroa yleensä Itäkeskuksen vara-autolla Jakomäen päässä.
Samoin linjan 52 vuoroon Vanhaankaupunkiin mentiin Koskelasta jollakin ajoneuvolla, itse menin kerran nivelellä 8702, kun se oli ainoa pihalta käyntiin lähtenyt auto.![]()
Nuo TEP70:n luettelemat vaihdot ovat toki poikkeuksia. Eikös valtaosalla Helbin linjoista kuljettaja saavu vaihtopaikalle vaihdu kävellen?
Männä vuosina saattoi tosiaan nähdä nivelbussin kuljettajanvaihtoautona. Silloin, kun HKL -Bussiliikenne vielä ajoi linjaa 75A, niin muistan nähneeni niin ikään jonkun 87 -mallisen nivelen Jakomäessä kuljettajanvaihtoautona.
We komen aan in Erps-Kwerps.
Kyllä, näin on. Tosin joissakin harvoissa tapauksissa siirtymä on sen verran pitkä, että vaihtoon tuleva kuljettaja käyttää ajoneuvoa matkalla, useimmin joukkoliikennettä ja toissijaisesti firman autoa jos muuten vaihtopaikalle ei kohtuullisessa ajassa pääse.Alunperin kirjoittanut SD202
Talvimaisemia Urho Kekkosen kansallispuistosta