h96:n korvaaminen h98A:lla

Liittynyt
2 Tammikuu 2008
Viestit
21
Olen pohtinut, miksei linjoja 96 ja 98 yhdistetä "98A:ksi" muulloinkin kuin varhaisaamusta ja loppuillasta. Ainoa syy, jonka olen keksinyt tämän tekemättömyydelle, on erilaiset vuorovälit ruuhkassa. En ole jaksanut laskea, tarvittaisiinko ruuhka-aikaan enemmän autoja kuin tällä hetkellä näillä linjoilla yhteensä on, mutta ainakin muina aikoina yhdistämisellä pitäisi saada säästöjä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo, tällaisia "outouksia" on minun mielestäni Helsingissä - varsinkin metron liityntäliikenteessä - useampia. Tuskin siitä nyt hirveästi haittaa olisi jos h98A:ta alettaisiin ajamaan aamusta iltaan - aamulla Porslahdentieltä kyytiin tulevista suurin osa jäisi pois Vuosaaressa, sen jälkeen kyytiin tulevista suurin osa Rastilassa ja sen jälkeen kyytiin tulevat ovat (ilmeisesti) tähänkin asti mahtuneet h98:n kyytiin.

Tuon h96:n lisäksi mieleen tulee linjat h80, h82, h82B ja h83. Jos h80-linjaa on pakko ajaa metroliikenteen loppumiseen asti, niin miksei sillä saman tien korvata linjoja h82B ja h83 laittamalla se kiertämään Tammisalon kautta? Tammisalolaisten matka-aika ei kärsisi, Roihuvuoreen pääsisi edelleenkin suoraan h82:lla ja jos ei jaksa Herttoniemestä Roihupeltoon asti istua h80:n kyydissä niin meneehän Itäkeskuksesta myös joku 550 ruuhka-aikoina 5 minuutin välein ja lisäksi h58(B) Itäkeskuksen lisäksi myös Siilitieltä ja Herttoniemestä.
 
Olen pohtinut, miksei linjoja 96 ja 98 yhdistetä "98A:ksi" muulloinkin kuin varhaisaamusta ja loppuillasta. Ainoa syy, jonka olen keksinyt tämän tekemättömyydelle, on erilaiset vuorovälit ruuhkassa. En ole jaksanut laskea, tarvittaisiinko ruuhka-aikaan enemmän autoja kuin tällä hetkellä näillä linjoilla yhteensä on, mutta ainakin muina aikoina yhdistämisellä pitäisi saada säästöjä.
Totta, aika turha tuo nykyinen erillinen 98. Lisäksi tuota 98A:ta voitaisiin jatkaa Itäkeskuksen päästä alle 10 minuutin matka Kurkimäkeen, korvaten 78:n poistuvaa osuutta Kurkimäessä, kun Jokeri-II avataan (Jokeri-II on suunniteltu ajavan suoraan Kehää ja siitä Kontulantietä) sekä korvaamaan linjan 94 entistä reittiä Kontulankaari-Kontula-Kurkimäki(Karpalotie)-Kehä I-Itäkeskus
 
Takaisin
Ylös