Näytetään tulokset 1-3/3

Viestiketju: h96:n korvaaminen h98A:lla

  1. #1

    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    21

    oletus h96:n korvaaminen h98A:lla

    Olen pohtinut, miksei linjoja 96 ja 98 yhdistetä "98A:ksi" muulloinkin kuin varhaisaamusta ja loppuillasta. Ainoa syy, jonka olen keksinyt tämän tekemättömyydelle, on erilaiset vuorovälit ruuhkassa. En ole jaksanut laskea, tarvittaisiinko ruuhka-aikaan enemmän autoja kuin tällä hetkellä näillä linjoilla yhteensä on, mutta ainakin muina aikoina yhdistämisellä pitäisi saada säästöjä.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 08.01.2011 kello 22:27. Syy: jaettu omaksi ketjukseen
    nyoor-mõõn mønaam!

  2. #2

    Liittynyt
    07.09.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    406

    oletus Vs: h96:n korvaaminen h98A:lla

    Joo, tällaisia "outouksia" on minun mielestäni Helsingissä - varsinkin metron liityntäliikenteessä - useampia. Tuskin siitä nyt hirveästi haittaa olisi jos h98A:ta alettaisiin ajamaan aamusta iltaan - aamulla Porslahdentieltä kyytiin tulevista suurin osa jäisi pois Vuosaaressa, sen jälkeen kyytiin tulevista suurin osa Rastilassa ja sen jälkeen kyytiin tulevat ovat (ilmeisesti) tähänkin asti mahtuneet h98:n kyytiin.

    Tuon h96:n lisäksi mieleen tulee linjat h80, h82, h82B ja h83. Jos h80-linjaa on pakko ajaa metroliikenteen loppumiseen asti, niin miksei sillä saman tien korvata linjoja h82B ja h83 laittamalla se kiertämään Tammisalon kautta? Tammisalolaisten matka-aika ei kärsisi, Roihuvuoreen pääsisi edelleenkin suoraan h82:lla ja jos ei jaksa Herttoniemestä Roihupeltoon asti istua h80:n kyydissä niin meneehän Itäkeskuksesta myös joku 550 ruuhka-aikoina 5 minuutin välein ja lisäksi h58(B) Itäkeskuksen lisäksi myös Siilitieltä ja Herttoniemestä.

  3. #3
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: h96:n korvaaminen h98A:lla

    Lainaus Alunperin kirjoittanut dietreut Näytä viesti
    Olen pohtinut, miksei linjoja 96 ja 98 yhdistetä "98A:ksi" muulloinkin kuin varhaisaamusta ja loppuillasta. Ainoa syy, jonka olen keksinyt tämän tekemättömyydelle, on erilaiset vuorovälit ruuhkassa. En ole jaksanut laskea, tarvittaisiinko ruuhka-aikaan enemmän autoja kuin tällä hetkellä näillä linjoilla yhteensä on, mutta ainakin muina aikoina yhdistämisellä pitäisi saada säästöjä.
    Totta, aika turha tuo nykyinen erillinen 98. Lisäksi tuota 98A:ta voitaisiin jatkaa Itäkeskuksen päästä alle 10 minuutin matka Kurkimäkeen, korvaten 78:n poistuvaa osuutta Kurkimäessä, kun Jokeri-II avataan (Jokeri-II on suunniteltu ajavan suoraan Kehää ja siitä Kontulantietä) sekä korvaamaan linjan 94 entistä reittiä Kontulankaari-Kontula-Kurkimäki(Karpalotie)-Kehä I-Itäkeskus

Vastaavia viestiketjuja

  1. Sinisten vaunujen korvaaminen
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Junat
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 27.12.2012, 05:57
  2. Linjan 50 lakkautus ja korvaaminen muilla linjoilla
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 02.07.2011, 19:08
  3. Helsingin bussilinjojen korvaaminen metroilla, raitiovaunuilla sekä johdinautoilla
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 07.01.2011, 14:19
  4. Keskustabussilinjojen korvaaminen ratikoilla
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 25.08.2009, 16:13

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •