Kalustopoistot 2011

Vs: Kalustopoistot 2010

Siellä ne lojuu klovissa katsastamattomina

Eikös katsastus ole aina voimassa käyttöönottopäivään asti? Nuo kaasutelit on otettu käyttöön kesällä 2000, joten jos ne ovat olleet tammikuussa leimassa, on se voimassa kesään asti.
 
Kuukankohan totesi tuolla aiemmin että autot 74 ,78 ja 207 seisovat veromiehen korjaamolla.. Klovissa on tällä hetkellä autot 75, 108 ja 113 ja käsittääkseni tuo 75 ajaa sen j34 lähdön, 108 on köysikujan aamuvara ja 113 taitaa vain seistä.. ja 51, 72 ajaa sitä 16X:ää

Ei voi muuta kuin taas ihmetellä, että Espoossa noita kahta -95 City L:ää pidetään varalla kun niillä _saisi_ ajaa e18/19:ää vielä ensi syksyyn asti ilman sanktioita. Kaikilla muilla linjoillahan nuo ovat yli-ikäistä kalustoa. e18/19:lla näiden tilalla lienee tällä hetkellä vakiokalustona sitten uudempaa kalustoa, jotka voisivat mieluummin olla sitten niinä vara-autoina, jotta korkeita Säfflejä ei tarvitsisi niin paljon sijoitella ties minkä auton tilalle millä tahansa linjalla. Nykyisessä tilanteessa voi pahimmillaan mennä sanktiot kahdesta eri linjasta (kohteesta) väärän autosijoittelun vuoksi.

Ajatellaanpa, että 108 ajaa jotain Köysikujan linjaa ja joku korkea auto on sijoitettuna matalaan vuoroon eli 10% sakot molemmista vuoroista. Mutta jos 108 olisikin e18/19:llä ja sieltä vapautuva matala ajaisikin korkean sijasta sitä matalaa vuoroa niin sanktioita _ei_ tulisi!

No, tämähän ei tietysti ole ensimmäinen kerta kun Nobinan työnjohdon ajatuksenkulkua ei ymmärrä. ;)
 
Eikös katsastus ole aina voimassa käyttöönottopäivään asti? Nuo kaasutelit on otettu käyttöön kesällä 2000, joten jos ne ovat olleet tammikuussa leimassa, on se voimassa kesään asti.

No asiasta ei itselläni ole sen kummempaa varmuutta, kun että eräänä päivänä minulle ei ollut autoa millä lähteä sillä auto jolla piti lähteä oli reilusti myöhässä jossain. Pihalla seisoi sitten nuo kaasut ja kysyin että jos lähden sellaisella niin ehdin, vastauksena tuli että ei ole
katsastus voimassa.

Ei voi muuta kuin taas ihmetellä, että Espoossa noita kahta -95 City L:ää pidetään varalla kun niillä _saisi_ ajaa e18/19:ää vielä ensi syksyyn asti ilman sanktioita. Kaikilla muilla linjoillahan nuo ovat yli-ikäistä kalustoa. e18/19:lla näiden tilalla lienee tällä hetkellä vakiokalustona sitten uudempaa kalustoa, jotka voisivat mieluummin olla sitten niinä vara-autoina, jotta korkeita Säfflejä ei tarvitsisi niin paljon sijoitella ties minkä auton tilalle millä tahansa linjalla. Nykyisessä tilanteessa voi pahimmillaan mennä sanktiot kahdesta eri linjasta (kohteesta) väärän autosijoittelun vuoksi.

Ajatellaanpa, että 108 ajaa jotain Köysikujan linjaa ja joku korkea auto on sijoitettuna matalaan vuoroon eli 10% sakot molemmista vuoroista. Mutta jos 108 olisikin e18/19:llä ja sieltä vapautuva matala ajaisikin korkean sijasta sitä matalaa vuoroa niin sanktioita _ei_ tulisi!

No, tämähän ei tietysti ole ensimmäinen kerta kun Nobinan työnjohdon ajatuksenkulkua ei ymmärrä. ;)

et ole ainoa joka ei aina ymmärrä sitä ajatusmaailmaa. ;) Tosin se 108 on yöt klovissa ja aamuvarmistaja lähtee millon milläkin sinne köysikujalle
 
Ei taida enään olla, muistaakseni joku sanoi sen olevan Varhan poistorivissä.

9644 ei ole ollut Varhassa linjalla enää tänä vuonna, sillä työnjohdon taululla sitä ei ole enää näkynyt. Varhasta sanottiin, että auto olisi Koskelassa, mutta sitä siellä ole näkynyt. Joten sitten sen on pakko olla Ruhassa tai Suomenojan varikolla joko linjalla tai romurivissä.
 
Jokseenkin vanhaa tietoa olen jakanut täällä, sillä myös Nf 108 kuin 113 ovat ilman myyntilaitteita. :(
 
9644 ei ole ollut Varhassa linjalla enää tänä vuonna, sillä työnjohdon taululla sitä ei ole enää näkynyt. Varhasta sanottiin, että auto olisi Koskelassa, mutta sitä siellä ole näkynyt. Joten sitten sen on pakko olla Ruhassa tai Suomenojan varikolla joko linjalla tai romurivissä.

9644 on vielä 14.2.2011 AKE:n mukaan HelBin omistuksessa, joten tuskin sitä ainakaan on myyty suoraan linjalta mihinkään. Katsastus on ollut voimassa 3.1.2011 asti.

Auton käyttöönotto oli 1.1.1996, joten tämän vuoden tammikuun alusta se on 15 vuoden iässä, eli en usko, että sitä tullaan enää näkemään pääkaupunkiseudulla linjalla (ellei joku saa päähänsä uudelleenkorittaa sitä tms. :))
 
9644 ei ole ollut Varhassa linjalla enää tänä vuonna, sillä työnjohdon taululla sitä ei ole enää näkynyt. Varhasta sanottiin, että auto olisi Koskelassa, mutta sitä siellä ole näkynyt. Joten sitten sen on pakko olla Ruhassa tai Suomenojan varikolla joko linjalla tai romurivissä.

Ruhassa näyttäisi seisovan yksi Carrus City Ikarusten keskellä.
 
Ruhassa näyttäisi seisovan yksi Carrus City Ikarusten keskellä.

Jos tarkoitat sitä yläpihaa varikon perällä nii siellä taitaa kuitenkin seistä 9634. Se oli ainakin pari kuukautta sitten ainoa Torni-Volvo joka ei ollut lähtenyt uuden omistajan luokse.
 
9644 on vielä 14.2.2011 AKE:n mukaan HelBin omistuksessa, joten tuskin sitä ainakaan on myyty suoraan linjalta mihinkään.

Nyt ajoneuvoliikennerekisteristä löytyy tieto "Rek.merk.om/halt ilmoittanut myyneensä ajoneuvon."
 
Takaisin
Ylös